Work Of Art: Exhibits
Založba: Frontiers Music s.r.l.
Datum izida: 08.11.2019
Produkcija: Work Of Art
Dolžina albuma: 46.33 min
Zvrst: AOR
Ocena: 8.0 / 10
Work Of Art so eni najimenitnejših predstavnikov švedske šole AOR revitalizma. Prvenec je izšel leta 2008, po petih letih tretjega albuma »Frameworks« (2014), pa imamo pred seboj tudi četrti studijski dosežek projekta »Exhibits«. Glavna možakarja, ki stojita za tem glasbenim projektom ostajata kitarist Robert Säll (tudi W.E.T.) in vokalist Lars Säfsund. Doslej sta imela v ekipi vedno le bobnarja Hermana Furina, ki ostaja tudi tokrat z njima, no to pot, pa v studiu sodeluje z njima cela garda »pomagačev«, zlasti kar se opravljanja funkcij igranja bas kitare, dodatnih klaviatur, pa tudi tolkal tiče,.
Švedski perfekcionizem ne pozna meja. To so neverjetno angažirani, predani, marljivi in vestni glasbeniki, česar koli se lotevajo. Ciljam na žanre v generalnem smislu. Res, da smo dolgo čakali na novi album in da so projekt polagoma pričeli dohitevati njihovi rojaki, kot npr. Houston , pa je bilo relativno dolgo čakanje na novi studijski izdelek vredno. Work Of Art idejno ne razočarajo in svojo »formulo« oziroma recepturo pretanjene hoje po glasbeni zapuščini velikanov AOR obrti osemdesetih (pa tudi sedemdesetih) negujejo na novem album enkrat več sila uspešno in prepričljivo. »Exhibits« je torej nova bombastična zgodba AOR revitalizma Work Of Art recepture.
V glasbi znova čutiš vplive west coast AOR principa, kjer se čuti, da sta se glasbenika (Säll in Säfsund) pred časom predstavila tudi na novem albumu AOR legende Jima Peterika (Winds Of Change) – v smislu, da se vseskozi navdihujeta nad principi komponiranja tega genialnega ameriškega glasbenika, nekdanjega prvega komponističnega peresa velikih Survivor.
Veliko je bilo programiranja, bobni večkrat kar »naklikani«. Produkcija je izjemno zloščena. Že kar pretirano. Kristalno čista. Work Of Art so v produkciji maniri zelo mehka različica (v občem) rock glasbe, kjer so klaviature šelestečega sintetiziranja plazovitih zvočnih valovanj osemdesetih let, popolnoma uravnovešene s kitarskim fraziranjem, ponekod pa jemljejo na albumu celo primat pred kitaro, kot je to to dosegajo Work Of Art v polaganju sintetiziranih linij v skladbi This Isn’t Love (zanimivo, v njej gostuje na klaviaturski solaži Vince DiCola, sicer avtor Rocky IV komada “Training Montage”) ali na prehodih in refrenu skladbe Scars To Prove It (v frazo je vpet “odškrnjen” košček glavne fraze v Bee Gees komadu Stayin’ Alive). Zato so elementi popa izdatneje poudarjeni. Elementi estetike pop komponiranja osemdesetih, kar sliši vkup z AOR žarom, oziroma je večkrat skorajda njegova obveza.
Album jw kipeče optimističen, z izjemno bombastično konotacijo in razvojem pompa, ki dosega razpoloženjski krešendo v grabežljivih refrenskih napevih. Mračnejše trenutke albuma je gre pogrešati, saj gravitira album proti enoličnosti komponiranja (večina kompozicij leži zlasti v refrenih na durovskem razvoju). Mračni trenutki so torej zaželenim, kot je to denimo v izvrstni Coming Home, kjer so kitare za spremembo kanček bolj našpičene v fraziranju in sklepni nad likom in delom Foreigner navdahnjeni Let Me Dream. Mid-eight pasaže postrežejo z zaželeno mero modulacije, vanje se prikrade bodisi kitarska solaža ali kombinacija krajšega in premišljeno pritaknjenega soliranja na relaciji kitata-klaviature, vsekakor pa Work Of Art spretno izkoriščajo te dele skladb za obrate razpoloženjskih stanj, kar krepi teatralni pomp učinek ter zadržuje visoko dinamično pretočnost izdelku, čeprav kot povedano. Skladbe zaradi kopice »veselih« refrenskih linij gravitirajo blago uniformiranje izdelka.
To pot so se Work Of Art najbolj zagrizeno doslej podali v revitalizem AOR žanra. Tako zagrizeno revitalistično AORovsko zveneči izdelek, kot je »Exhibits«, ni bil še noben Work Of Art album doslej. Kljub perfektni zvočno-produkcijski in komponistični estetiki, ki jo dosega, bi mu godilo kanček več idejne variabilnosti, pa tudi organske živosti. No s stališča gledanja doseganja zvoka osemdesetih, gre pravzaprav za briljanten album perfektnega »posnemanja«, kakršnih danes ni več, ker preprosto ni mnogo skupin, kot so Work Of Art. Zato pogrevanje stare juhe vedno tako dobro vžiga.
avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Misguided Love
2. Be The Believer
3. Another Night
4. This Isn’t Love
5. Gotta Get Out
6. Come Home
7. If I Could Fly
8. Destined To Survive
9. Scars To Prove It
10. What You Want From Me
11. Let Me Dream
Zasedba:
Lars Säfsund – vokal, klaviature, programiranje
Robert Säll – kitara, klaviature, programiranje
Herman Furin – bobni
SODELUJOČI GLASBENIKI:
Jonas Gröning – klaviature (2, 7 & 10)
Jonas Öijvall – klaviature (5, 6, 8 & 9)
Marcus Möller – klaviature (4)
Robert Elovsson – klaviature (solo, 6)
Vince DiCola – klaviature (solo, 4)
Jonas Gröning – klaviature (solo, 10)
Shem von Schroeck – bas kitara (2 & 4)
Andreas Passmark – bas kitara ( 3, 6, 7, 8 & 10)
Nalle Påhlsson – bas kitara (5 & 9)
Henrik Linder – bas kitara (1)
Figge Boström – bas kitara (11)
Mikael Emsing – tolkala (1 – 4 & 6 – 11)