Wild Strings Trio: Bendjistan
Založba: Celinka
Datum izida: 01.10.2019
Produkcija: Wild Strings Trio & Leander Meuris
Dolžina albuma: 52.57 min
Zvrst: Etno-Art Fusion
Ocena: 9.5 / 10
Wild Strings Trio se po dobrih treh letih vračajo z drugim studijskim izdelkom, ki so mu nadeli naziv »Bendjistan«. Že s prvencem »Lost Weekend«, so kritično glasbeno maso polnokrvno navdušili, prevzeli in opozorili, da je, ne le na slovenskem, pač pa širše (na mednarodnem prizorišču), vzšla nova sijoča zvezda na polju nadžanrske etno in folk fuzije z elementi klasične glasbe, ki v seštevku šteje zabavnih štirinajst strun in je ni mogoče več spregledati. Violina, kitara in čelo! Ko se ti instrumenti prekrižajo in spletejo v svojevrsten, edinstven in navdušujoč glasbeni konglomerat ter te povabijo v slikoviti svet svojevrstne glasbene avanture!
A za doseganje edinstvenosti in glasbene posebnosti, ki spremlja trio mednarodne zasedbe z domicilom v Ljubljani, to so: Petra Onderufova (Slovaška, violina), Toby Khun (Francija, čelo) in Aleksander Kuzmič (Slovenija, kitara), potrebuješ, ob bravurozni tehnični podkovanosti, še nekatere dodatne predispozicije. Prva je jasna. Trije glasbeniki prihajajo iz povsem drugačnih glasbenih okolij, kar pomeni, da so kot posamezniki, v percepciji glasbe in sami izklesanosti na podlagi preteklih udejstvovanj in enormne glasbene kilometrine, že v samih iztočnicah med seboj zelo različni. Ves trud pa bi bil zaman, v kolikor med njimi leta 2014, ko je skupina nastala, ne bi stekla magija in se ne stkale kemične vezi, s čimer so Wild Strings Trio uspeli fenomenalno združiti tri glasbene svetove v veličastno izzivalen in nevsakdanji prvenec z briljantnim postulatom vihravega marša v zveličana prostranstva nebrzdano vihrave etno furije.
Kar so torej Wild Strings Trio uspešno udejanjili s prelepim studijskim prvencem »Lost Weekend«, poglabljajo, širijo in negujejo naprej z novo ploščo »Bendjistan«. Tudi »Bendjistan« še naprej brezgrajno posega po brezmejni in navdušujoči fuziji svetov etno in folk glasbe od Balkanskega polotoka, melosa vzhodne Evrope, keltske glasbe, poseči pa si upa znova tudi po flamenku. Ta etno folk premisa je tako močna in vseprisotna, da vstopa element klasične glasbe v izrazoslovje skupine, skozi »zadnja vrata« in deluje kot zaželena začimba aranžiranju. No, na drugi strani, pa se temu pripenja še ena sočnost, ki krepi razgibanost kompozicij. Element jazz glasbe, a je tudi ta inferioren, ni nujen, je pa močno zaželen. Wild Strings Trio pristopajo tudi tokrat vseskozi zelo angažirano in na moč zavzeto, zato delujejo v izvedbi izjemno prodorno in neverjetno prepričljivo. Magija, ki jo kreirajo prevezam takoj, odpelje takoj, začara hipoma. Manifest kipečih strasti in emocij je na albumu »Bendjistan« zgodba svoje sorte in pomemben gradnik visoke kvalitete tega izdelka.
Po pričakovanju je album »Bendjistan« še kako živ. Zaigran po principu koncertnega nastopa. Eksekucija materiala je osupljiva v prostosučni kinetiki, v kombinaciji hitrosti in natančnosti, ki jo generirajo člani tria. Tu je zahtevana velika mera nenehne zbranosti, ki pa vzbuja med poslušanjem zaželeni občutek nepredvidljivega razvoja dogodkov, saj smo priča kopici nenadnih preklopih motivov, menjavi ritmičnih ključev ter kot povedano, dotiku »izvedbene resničnosti« ki daje občutek, da si s skupino, med poslušanjem glasbene substance tega dosežka, vseskozi na odru. Trio se med seboj fenomenalno zaznava in to ni več novost.
Glede na vsebino prvenca, je to pot trio priskrbel za novi album skoraj v celoti svoj avtorski material. Na novi album se je prikradla le ena tradicionalna ljudska glasba, ki izvira iz Makedonije z nazivom Berovka in ji je skupina, po adaptaciji aranžmajev in »prevodu« v format sebi lastne glasbene vizije, hudomušno spremenila naziv v Beherovka (takšne besedne igre se je zasedba posluževala tudi ob naslavljanju skladb prvenca). Tudi po tej plati deluje »Bendjistan« še bolj ambiciozno in nagovarja z naskokom večje suverenosti, glede na sicer izvrstni prvenec. Kot namiguje sam naslov albuma, le ta ne bi mogel biti bolj prikladen. Z njim je skupina razširila in zacementirala svoj edinstveni glasbeni slog »multiple etno art« fuzije, sicer utemeljen s prvencem. Čuti se da je bilo ogromno nastopanja v različnih delih sveta, da je trio oprtan z višjo stopnjo umetniške zrelosti, tako pa nagovarjajo tudi kompozicije, ki posedujejo vsaka zase močno izpovedno karizmo oziroma karakter.
Podvajanje motivov oziroma harmoniziranje je stalnica v aranžiranju, bend pa skrbi za nenehno dinamično valovanje atmosfere, ko stopnjuje napetost v skladbah bodisi tako, da iz kroga v krog pospešuje ritem in izvedbo motiva, ali pa reči preprosto umirja. Obenem to dosega skupina z duhovitim stapljanjem motivov, kjer se razgaljajo emocije od bridke melanholije, do šegave radoživosti, ki sili telo in duha k plesnemu koraku! Ne le, da je zlitje treh glasbenih svetov več kot uspelo in dostavlja polno zadovoljivost tudi v smislu otipljive eklektične note izdelka, pa je prav ta lucidno šegava plat izdatno poudarjena, s čimer Wild Strings Trio, kot pove ime samo »divje« zasipavajo poslušalca z debelo bero pozitivnih vibracij, polnih vedrine, pa čeprav melos, ki se ga oprimejo in je prežet z »arabeskami«, razgalja lahko tudi bridkost, tesnobo, skratka otožnejšo plat.
»Bendjistan« je torej mistični svet, ki se rodi vselej, ko vstavite ta CD v predvajalnik in za vas zagodejo trije bardi zbrani pod okriljem tria »divjih strun«. Prav tako se taisti svet rodi le na slehernem Wild Strings Trio koncertu. Svet, ki je edinstven in ponovljiv le s strani Petre, Tobyja in Aleksandra.
avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Pumpovica (04:59)
2. Šarenica (04:59)
3. Who Knows Where (07:13)
4. Bendjistan (08:03)
5. Balajda (05:08)
6. 5am (05:19)
7. Meherovka (05:00)
8. Beherovka (05:32)
9. Kanta (06:38)
Zasedba:
Petra Onderufova – violina
Aleksander Kuzmič – kitara, vokal
Toby Kuhn – čelo
Gostujoči glasbenik:
Leander Meuris – klarinet na skladbi št. 9