Walter Trout: Ride

0 160

Založba: Provogue Records/Mascot Label Group
Datum izida: 19. 8. 2022
Produkcija: Eric Corne
Dolžina albuma: 57.54 min
Zvrst: Blues Rock
Ocena: 8.5/10


Walter Trout! Mož, mit, legenda. Blues rock v najimenitnejši izpeljanki. Ko spravi možak od sebe novo studijsko delo, ga je treba preprosto takoj preveriti. Vsaj preveriti. To je najmanj. »Ride« je trideseti studijski album dolgožive kariere legendarnega blues heroja. Da, pravilno berete. Trideseti.

V času še pred nastajanjem tega albuma, se je Trout s svojo družino preselil iz ZDA na Dansko (to ne pomeni, da ni bil posnet v ZDA – in to v treh različnih studiih). Na njem je Trout znova našel čas za poezijo, ki črpa navdih mdr. tudi iz časov njegovega težkega otroštva, v katerem je odraščal mdr. tudi pod vzgojo večkrat (pre)težke roke njegovega očima (uvodna Ghosts ter izrazito ranljiva, mračna in dramatična Hey Mama – v kateri je Trout očitajoč do matere). Novi album je Walter posnel v družbi preverjenih studijskih kompanjonov – bobnarja Michaela Leasurea ter klaviaturista Teddyja Andreadisa, pri čemer je tokrat priskočil na pomoč na pozicijo basista Jamie Hunting, ki je zamenjal regularnega Troutovega basista Johnnyja Griparica (slednji se zaradi Covid-19 restrikcij ni mogel udeležiti snemanja albuma).

Walter, ki je napolnil v letošnjem letu krepostnih 71. let je idejno in kreativno neusahljiv. »Ride«, ki prihaja vsega dve leti po več kot izvrstnem predhodniku »Ordinary Madness« (2020, RockLine recenzija), je nov dokaz renesanse tovrstne avtorske pronicljivosti. Ta dostavlja znova vse tisto s čimer nas je znameniti bluesovski kantavtor razvajal že v preteklosti. Mož, ki je pred nekaj leti čudežno preživel transplantacijo jeter, je našel v pogojih ‘lockdowna’ mdr. tudi obilo časa za spogledovanje z življenjsko potjo, ki jo je prehodil. In ne glede na vse vzpone in padce ter vedno ponovna rojstva v slogu feniksa, pravi sedemdeset plus letni Walter Trout na novem albumu o življenju (v slogu petletnega dečka) sledeče: »But, really, life is kind of a ride too, isn’t it? And I want to live mine to the fullest.«

»Ride« je album, kjer je Walter znova v vseh potezah, ki se jih loteva v slehernem trenutku na pravem mestu. Z dušo, srcem in seveda filigranskim dotikom, ki pozna tisoč in en obraz, bodisi ko govorimo o njegovem briljantno podoživetem in čutnem vokalnem pristopu, ali ekspresijo čustev skozi premeteno polaganje strastno ubranih not igranja kitare. Mojster je mojster. Ostaja mojster. Medtem ko so balade tipa Follow You Back Home in Waiting For The Down, že postale nekakšen standard Walterjeve artistične bluesovske retorike, na katero njegovi privrženci vselej ‘sestradano’ željno čakajo, pa prinaša mdr. pospešena naslovna skladba moment, kjer kinetika fraziranja odnaša album v smer prepleta elementov bluesa s hard rockom in celo potezami aranžiranja značilnimi za pop, pa tudi country glasbo (The Fertile Soil), kar pa je v produkciji in formatu komponiranja pretkano zamaskirano. Te točke, v katerih zasije optimizem in vedrina, razbremenjujejo albumov siceršnji orkan blueosovskega pritoževanja in otožnosti. Sem se zlahka uvršča tudi igriva in hudomušna Leave It All Behind z dodano zvočno pričesko pihal ter honky-tonk klavirja.

Trše in skalovito se obnašajo skladbe tipa Better Day Ahead s konkretno, skorajda kričavo in razgaljeno vokalno retoriko legendarnega glasbenika, posebej kompaktno in ‘band-ovsko’ pa zveni High Is Low z dodanimi okraski ustne harmonike. Skalovit in masivni zvočni zid v teh, s težino čustev bolečine in obupa, podprtih sporočilih, dopolnjuje zvok Hammond orgel, medtem ko se ob Walterjevem fenomenalnem soliranju vedno znova in znova ježijo dlake. Pospešeni in kitarsko izraziteje naježeni blues rocker I Worry Too Much prinaša briljanten preskok dinamike razvoja albuma, pristop in aranžma klaviatur, pa dostavlja ‘potaknjen’ sentiment funky jazz rockovske fuzije ob kakršni bi privzdignil obrv tudi Stevie Wonder. In tu je pogled v prihodnost v sklepni, umirjeni in svečani Destiny, kjer znova prevzema z rahločutnim vokalom in mehkobo polaganja kitarskih tonov, ki jo krasi filigranska čuječnost Troutove ročne finomehanike.

Najboljši blues in blues rock ustvarjajo najbolj ranjene duše. Tako gre to. Walter Trout ostaja pojem. Neulovljiv, poseben, silovito strasten in energičen, kot le malokdo na tem žanrskem polju, sploh ko govorimo o belskih blueserjih. Ob vsem tem ponuja ta briljantni glasbenik v svojih brezmadežnih solažah polnih ognjevitega naboja strasti, ob čustvih bolečine in otožnosti, bero otroške razposajenosti in zbadljivosti, ki nikakor ne usiha. Mož je torej od sebe spravil še en nadvse imeniten studijski izdelek, ki kipi od čutnega žara iskrenosti, kot ga lahko v svoji slikoviti retoriki avtorskega blues rock unikuma dostavi le eden in edini. Walter Trout.

Avtor: Aleš Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Ghosts
2. Ride
3. Follow You Back Home
4. So Many Sad Goodbyes
5. High Is Low
6. Waiting For the Dawn
7. Better Days Ahead
8. The Fertile Soil
9. I Worry Too Much
10. Leave It All Behind
11. Hey Mama
12. Destiny

Zasedba:
Walter Trout – vokal, kitara
Tedy ‘ZigZag’ Andreadis – klaviature, Hammond B3 orgle
Jamie Hunting – bas kitara
Michael Leasure – bobni & tolkala

Sodelujoči glasbenik:
Anthony Grisham – kitara


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki