The Dear Hunter: Act I: The Lake South, The River North

0 97

Založba: Triple Crown Records
Datum izida: 26. 9. 2006
Produkcija: Casey Crescenzo
Dolžina albuma: 38.26 min
Zvrst: Progressive Rock / Experimental Rock / Indie Rock
Ocena: 9.5/10


»Act I: The Lake South, The River North« je bil prvenec ameriških modernih progresivcev The Dear Hunter, ki so eno leto pred tem izdali demo album z naslovom »Dear Ms. Leading« (2005). » The Lake South, The River North« je bil prvi del konceptualne sage v šestih delih katero so The Dear Hunter nadaljevali na prihodnjih petih albumih. Skupina iz mlajše generacije progresivnega rocka, ki je svojo pot začela ne tako davnega leta 2005, je nastala kot stranski projekt pevca, kitarista in klaviaturista Caseya Crescenza, ki je bil prvotno član ugasle in kasneje ponovno obujene eksperimentalne skupine The Receiving End of Sirens dokler ga preostali člani niso vrgli ven iz banda.

The Dear Hunter so bili v času nastanka svojega prvenca dvočlanski band: Crescenzo je na njem odpel vse vokale z izjemo spremljevalnih vokalov na nekaterih kompozicijah, odigral kitaro in klaviature ter poskrbel za produkcijo, medtem ko je bobne odigral njegov brat Nick.

Prvi del koncepta, ki je kasneje dobil še pet nadaljevanj na izbranih vendar ne vseh The Dear Hunter albumih, je bil postavljen na konec 19. stoletja oz. začetek 20. stoletja in govori o zgodnjih letih osebe imenovane Dear Hunter, ki je po Crescenzovih besedah prej antagonist kot heroj in poseduje številne človeške slabosti. Dear Hunter je že v otroštvu, ki ga je preživel zavit v ‘celofan’ svoje pretirano posesivne matere, skozi neuspeli vzgojni proces doživel osebni propad in konec življenja. Že to pomeni, da je vse prej kot pozitiven lik in bolj kot na pridnega katoliškega skavta spominja na Collodijevega Ostržka vendar brez srečnega konca. Crescenzo, ki je v glavni lik prelil tudi nekaj lastnih tram iz otroštva, se je želel s stvaritvijo tega relativno kompleksnega koncepta oddaljiti od prej omenjenega demo albuma »Dear Ms. Leading«, ki je skozi koncept o prostitutki pripovedoval o njegovi osebni frustraciji z ženskami in na katerega je bil zaradi nezrele, tipično adolescentniške vsebine vse prej kot ponosen.

Glasbeno gledano so The Dear Hunter na svojem prvencu imeli že bolj ali manj izdelan slog, ki je bil mešanica številnih glasbenih slogov; od simfoničnega prog rocka, art rocka, indie rocka in baročnega popa, medtem ko sta bila oba brata Crescenzo že v tej fazi glasbene kariere mojstra svojih inštrumentov. Večinoma zelo všečni pevski pristop Caseya Crescenza spada v kategorijo ‘za izbrani okus’, saj bo nekatere prog puriste zmotila njegova občasno rahlo ‘jamrajoča’ barva glasu, značilna za alter/indierockovske pevce, vendar se njegovo petje zelo dobro vklaplja v glasbo njegove skupine, medtem ko je ‘jamrajoči’ prizvok zaznaven samo kadar poje v višjih legah pa še to samo občasno. Za glasbo The Dear Hunter so značilne tudi številne zborovske vokalne harmonije, ki po navadi uspešno stopnjujejo gotsko in skrivnostno vzdušje večine del na »Act I«.

»Battesimo Del Fuoco« je kratek, a capella uvod, na katerem Crescenzo dokaže, da obvlada petje zborovskih harmonij pod zaznavnim vplivom Queen. Simfonično usmerjeni inštrumental »The Lake South«, ki je prežet s skrivnostnim in gotskim vzdušjem, je prepreden z aranžmaji na trobenti v režiji gostujočega trobentača Toma Neesona. Temu sledi prehod v energični in eksperimentalni »City Escape«, ki vsebuje progmetalski uvodni del na račun navitih kitarskih pasaž in razdraženih bobnarskih prehodov vendar naglo preide v bolj eksperimentalne in simfonične vode, medtem ko zborovske vokalne harmonije stopnjujejo skrivnostno in nekoliko mračno atmosfero.

Izrazito melanholični »The Inquiry of Ms.Terri« nas s svojimi klavirskimi aranžmaji in zborovskimi vokalnimi harmonijami ter nekoliko jazzovskimi ritmičnimi niansami prepriča o slogovni eklektičnosti The Dear Hunter glasbe. Pri zborovskih vokalnih harmonijah je zaznaven tudi operetni spremljevalni glas gostujoče pevke Judy Crescenzo. »1878«, ki sodi med »Act I« vrhunce, je melanholična power balada s številnimi lepimi simfoničnimi aranžmaji, akustičnokitarskimi pasažami in eklektičnimi vokalnimi harmonijami. Za lepo eksperimentalno popestritev poskrbi orglarska solaža v zaključnem delu.

»The Pimp and the Priest« na trenutke zveni kot kabaretna glasba in, naslovu ustrezno, spominja na glasbeno podlago kakšnega striptiz kluba. Tudi to pot so v ospredju kompleksne zborovske harmonije, ki stopnjujejo dramatično in razgibano vzdušje. Epski in nekoliko nostalgični »His Hands Matched His Tongue« se odpre kot nežna, akustično usmerjena balada vendar se naglo prelevi v bolj energično stvaritev na kateri Caseyev vokalni talent zasije z vso močjo. Vse skupaj se zaključi z eterično ter nostalgično obarvanimi zborovskimi harmonijami, ki še poglobijo občutek, da koncept na »Act I« prihaja iz nekega davno minulega časa. »Act I« se konča z »The River North«, ki je kratek, klavirsko usmerjen inštrumental. Znotraj te stvaritve se v zadnji minuti nahaja še en kratki, skriti inštrumental, ki pa bolj kot na pravo kompozicijo spominja na kratko tonsko vajo.

The Dear Hunter, ki so bili v začetni fazi svoje kariere bolj kot ne družinski projekt bratov Crescenzo, so že s svojim prvencem dokazali, da bodo prišli še daleč in da jih čaka zanimiva prihodnost. Že takoj na začetku so ustvarili zelo zanimiv studijski debut ter dokazali, da niso še eni izmed množice prog revitalistov, temveč poskušajo ustvariti razmeroma originalen pristop k sodobnemu progresivnemu rocku, saj med poslušanjem »Act I« odpadejo vse primerjave z legendami progresivnega in klasičnega rocka, z izjemo Queen, na katere The Dear Hunter občasno spominjajo zaradi kompleksno usmerjenih zborovskih vokalnih harmonij. »Act I« je leta 2019 doživel ponovno izdajo z drugačno naslovnico. Slednjo bi, za razliko od precej drugačne originalne verzije, verjetno odobril tudi naš legendarni slikarski mojster Maksim Gaspari.

Avtor: Peter “Dr. ProgRock” Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Battesimo Del Fuoco (1:56)
2. The Lake South (1:43)
3. City Escape (5:56)
4. The Inquiry of Ms. Terri (5:56)
5. 1878 (7:02)
6. The Pimp and the Priest (6:00)
7. His Hands Matched His Tongue (6:00)
8. The River North (4:03)

Zasedba:
Casey Crescenzo – vokal, kitara, bas kitara, klavir, orgle, programiranje bobnov, tolkala
Nick Crescenzo – bobni

Sodelujoči glasbeniki:
Judy Crescenzo – spremljevalni vokal na skladbah št. 3 in 4
Dan Nigro – vokal na skladbi št. 5
Phil Crescenzo – orgle na skladbi št 5
Tom Neeson – trobenta
Andrew Borstein – pozavna
Ryan Muir – trobenta, francoski rog


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki