Stardust: Highway to Heartbreak
Založba: Frontiers Music Srl.
Datum izida: 9. 10. 2020
Produkcija: Adam Stewart
Dolžina albuma: 50.48 min
Zvrst: Melodic Rock / AOR
Ocena: 7.0/10
Še vedno brcajoči AOR in melodičnorockovski revitalizem ne prihaja ekskluzivno in samo s skandinavskega konca sveta. Zgodi se, da se takšna skupina pojavi tudi na tleh Madžarske. Stardust, zelo predvidljivo ime, so zasedba, ki je nastala pred petimi leti in s svojim istoimenskim EP-jem tako navdušila A&R osebje italijanske založbe Frontiers Music Srl., da je ta s skupino sklenila pogodbo.
Fantje vsekakor niso stali križem rok. Opogumljeni in polni kreativnega elana so se lotili skladanja materiala za svoj studijski prvenec, z avtocesto, ki vodi naravnost »v srčni zlom«. Naslov albuma namiguje na to, kar lahko poslušalec predvidljivo sklene o vsebini albuma. Natanko to, kar je zapisano v uvodnem stavku tega recenzentskega spisa.
Bend je v proces kreacije studijskega prvenca integriral oziroma povabil k sodelovanju dva zelo izkušena glasbenika, ki sta dihala osemdeseta, obenem tudi dobra stara znanca založbe Frontiers Music Srl. Glasbenika, ki sta bila že aktivna v času, ko je bil žanr AOR glasbe na vrhuncu svoje komercialne uspešnosti. Prvi je klaviaturist Mark Spiro, drugi pa kitarist Tommy Denander. Ob takšni podpori ti gre težko kaj narobe. Naj še malo razširim vpogled v glasbeno ozadje teh dveh zelo izkušenih glasbenih legionarjev. Čeprav sta klaviature in kitara njuna primarna instrumenta, pa sta oba seveda multi-instrumentalista ter hkrati producenta, pa tudi zelo spretna komponista in aranžerja.
Oba glasbenika sta skupini pomagala pri oblikovanju kompozicij in aranžiranju, Denander pa je pritaknil poleg tudi kakšno kitarsko solažo. Skupina se močno opira na starokopitni zvok sintetizatorskega šelestenja, ki zveni izklesano, kot bi prihajalo iz osemdesetih let. Ta zvok se v produkciji pretežno enakovredno pridružuje kontrastnemu kitarskemu fraziranju, pri čemer je tako zgrajena glavnina vse muzikalne vrednosti skladb in izdelka. Vokal Adama Stewarta – jasno je, da so si madžarski glasbeniki zavoljo želje po večji dopadljivosti in sprejemljivosti nadeli umetniška imena -, je največji magnet tega albumskega prvenca, saj ne skopari s prepričljivim (strastnim in podoživetim) podajanjem vokalne muzikalnosti, v kateri se pevec zelo spretno preizkuša tudi v koketiranju s soul pričeskami, kot je to nakazano npr. v skladbi Eye to Eye.
Vsekakor trenutki albuma preočitno trpijo za generičnostjo in že prevečkrat prodano formulo skladanja, kot je to v pretirano osladni baladi Perfect Obsession, takšnega občutja pa se navzame že kar uvodoma, ko se pojavi refrenski napev skladbe Runaway. Komadov je preveč in album je predolg. Past predvidljive recepture komponiranja je na tej točki terjala svoj začetniški davek. Vsekakor gre za talentirane glasbenike, z jasno vizijo in ciljem. Glede na to, da je pred nami prvenec, ki je vsekakor kredibilno temeljenje karierne poti skupine, gre verjeti, da bo bend v svojem artizmu zrelostno rasel in napredoval. Zvok kitar je v produkciji zloščen in pretežno usmerjen na doseganje ravnovesja s klaviaturami, vokal pa v vsej tej smeli zgodbi debitiranja definitivno izstopa. »Highway to Heartbreak«, ki že po naslovu namiguje, o čem premlevajo sporočila verzov, je za vse ljubitelje tega žanra potencialno dobrodošla popestritev glasbenega jedilnika, vredna preveritve, ki pa zaenkrat še ne privzdiguje obrvi.
Avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Runaway
2. Heartbreaker
3. Bullet To My Heart
4. Perfect Obsession
5. 2Nd Hand Love
6. Shout It Out
7. Can’t Stop Loving You
8. Eye To Eye
9. Hey Mother
10. Blue Jeans Eyes (dodatna skladba)
11. The River Is Rollin’
Zasedba:
Adam Stewart – vokal, kitara
Facey – kitara, spremljevalni vokal
Dave Legrand – klaviature
Ben Martin – bas kitara, spremljevalni vokal
Tim Keeley – bobni