Soft Machine: Alive & Well: Recorded in Paris

0 200

Datum izida: 1978
Založba: Harvest Records
Produkcija: Soft Machine
Dolžina: 39:06
Zvrst: Canterbury scene/jazz rock fusion
Ocena: 7.5/10

»Alive & Well« je bil prvi uradni koncertni dokument v zgodovini angleških progrockovskih/jazz rock fusion titanov Soft Machine. Posnet je bil med njihovim nastopom v Parizu leta 1977, ko so bili že tik pred (drugim) razpadom in so se nahajali v postavi, ki je poleg tedanjega poglavarja banda, klaviaturista Karla Jenkinsa, vsebovala še kitarskega virtuoza Johna Etheridgea, dolgoletnega bobnarja Johna Marshalla ter dva novinca v podobi bodočega Fairport Convention violinista Rica Sandersa in nekdanjega Gilgamesh basista Stevea Cooka. Posebnost in glavna vrlina tega koncertnega albuma je, da je vseboval ‘v živo’ odigrane skladbe, ki se ne nahajajo na nobenem drugem Soft Machine albumu. Avtor večine del z izjemno Etheridgeovega »Number Three« ter Sandersovega »Surrounding Silence« je bil Jenkins, ki je po odhodu Mikea Ratledgea, zadnjega preostalega originalnega člana, prevzel poglavarsko žezlo znotraj skupine.

Prva stran je vsebovala suito sedmih medsebojno povezanih skladb, ki se je odprla z ambientalno pravljico »White Kite«, ki bi lahko s svojimi sintetizatorskimi valovanji izšla tudi na kakšnem albumu skupine Jade Warrior. »Eos« vsebuje ‘jokajoče’ kitarske pasaže, ki ohranjajo melanholično vzdušje. Prvi del »Odds Bullets And Blades« vsebuje nekatere funkovske elemente in, če bi jim dodali še pihalno sekcijo ter še nekaj disko ritmov bi lahko kandidiral za kompozicijo skupine Earth, Wind & Fire. Drugi del vsebuje živahne bobnarske prehode in kompleksne kitarske variacije, ki pripeljejo živahno atmosfero do njenega vrelišča.

»Song of the Sunbird« je še ena ambientalna fantazija z otožnimi sintetizatorskimi valovanji, značilna za Jenkinsa, velikega ljubitelja klasične glasbe. »Puffin« je epska kitarska uvertura v »Huffin«, ki navduši s komplesnimi poliritmičnimi preobrati, trenutki, ko celoten band sinhronično igra isti motiv ter z bravuroznimi kitarskimi improvizacijami s katerimi je Etheridge, ki je osrednji ‘zvezdnik’ tudi na solo točki »Number Three«, nazorno demonstriral, da se nanj vse prevečkrat pozabi kadar se našteva najboljše progrockovske/jazz rock fusion kitariste.

»The Nodder« vsebuje garaško delo ritem sekcije s kopico odebeljenih bas linij, inteligentnih prehodov po činelah ter kopico živopisanih kitarskih variacij. »Surrounding Silence« je zabeljen s Sandersovo gastronomsko violinsko solažo, ki daje tej stvaritvi močan folk pečat. Jenksinsov epski zaključek »Soft Space« vsebuje na sintetizatorskih vzorcih podložene ritme in elektronske variacije, kjer vladajo številne prelestne ambientalne nianse kakršne bi odobril Jean-Michel Jarre in verjetno tudi naš Miha Kralj. Vse skupaj bolj spominja na elektronsko oz. ambientalno glasbeno sceno tistega časa, nekakšen prototrance, kot pa na jazz rock fusion po klasičnem Soft Machine receptu.

Med poslušanjem »Alive & Well« poslušalec ne dobi občutka, da so bili Soft Machine tik pred (začasnim) razpadom, saj band pri izvajanju povsem novih del še vedno zveni kot dobro naoljen stroj. V primerjavi s svojim superkompleksnim, klasičnim obdobjem so v tej fazi, kjer so občasno eksperimentirali tudi z elektronsko glasbo in elementi folka, zveneli že skoraj kot pop band, vendar so še vedno igrali dobro glasbo, ki je prvič in zadnjič v njihovi povesti vsebovala zanimiv dodatek: violino. Leta 2010 je izšla posebna, razširjena izdaja »Alive & Well«, ki je vsebovala celoten koncertni posnetek iz Pariza z nekaterimi izvedbami del, ki so originalno izšle na tedaj aktualnem studijskem albumu »Softs« (1976).

avtor recenzije: Peter Podbrežnik

Seznam skladb:
1. White Kite (3:00)
2. Eos (1:22)
3. Odds Bullets and Blades Pt. 1 (2:18)
4. Odds bullets and Blades Pt. II (2:33)
5. Song of the Sunbird (1:24)
6. Puffin (1:18)
7. Huffin (5:12)
8. Number Three (2:25)
9. The Nodder (7:13)
10. Surrounding Silence (4:04)
11. Soft Space (8:17)

Soft Machine:
John Etheridge – električna in akustična kitara
Karl Jenkins – klaviature
Steve Cook – bas kitara
John Marshall – bobni, tolkala
Ric Sanders – violina

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki