Soen osvojili tudi kranjski Trainstation
Lokacija: Kranj / Transtation SubArt / Slovenija
Datum: sobota, 07.09.2019
Švedska progresivna metal zasedba Soen postaja z vsakim letom bolj popularna. Skupina je predvsem prvič pozornost dobila s tem, da v njej igra bobnar Martin Lopez, ki je nase opozoril pri progresivnih mogotcih Opeth. Če se je zdelo leta 2012, ko je skupina nastopila pred Paradise Lost, vse skupaj neobetavno, se je z leti vztrajnosti pokazala drugačna slika. Po nekaj kadrovskih menjavah so se Soen dvignili in začeli pridobivati pozornost. V Sloveniji so nastopili že nekajkrat, tokrat je bil za njihov nastop rezerviran kranjski Trainstation.
Soen se na turneji spremljali italijanski The Price in finsko-angleški Wheel. Koncert so otvorili The Price, ki so poskušali prepričati z lepo melodično in melanholično godbo. Čutilo se je vpliv Paradise Lost, preden so začeli spet plavati v bolj temačnih death metalskih vodah. Vse skupaj kljub poudarku na melanholiji je delovalo precej veselo. Včasih celo poskočno v stilu kakšnih Lacuna Coil. Nič pretirano prepričljivega. Predvsem je šlo za ponavljanje preverjenih vzorcev, s čimer niso ravno izpadli inovativni.
Pri zasedbi Wheel se je pokazala malce drugačna slika. Skupino sicer mnogi primerjajo s Tool, kar se je sicer pokazalo v bolj heavy predelih in umirjenih pasažah. A na srečo Wheel, ki imajo za sabo prvenec in dva EP-ja, ne dajejo vtisa, da bi želeli zveneti zgolj kot Tool. Zaznati je tudi druge vplive, mnogo je grunge dodatkov in alternativnega rocka devetdesetih. Wheel se žal tudi niso mogli pokazat v pravi luči, ker je manjkal basist. A nastop je bil nedvomno soliden, stilsko pa odlična izbira za predskupino Soen.
Soen so v svojem obstoju pokazali veliko potenciala s tem, ko so izoblikovali svoj stil, ki ima seveda očitne vplive določenih skupin. A Soen danes ne moremo več očitati, da so bleda kopija Tool z elementi Opeth. Postali so mnogo več, zaznati je mogoče tudi druge elemente. Predvsem se je na koncertu pokazalo, da je skupina dosegla nekakšno stabilnost, zvočno sliko pa so okrepili. Soen se sedaj ob izraziti ritem sekciji in vokalu lahko pohvalijo z dvema kitarama in tudi klaviaturami. Njihov nastop je prepričljiv, skupina ni dajala občutka rutine. Tudi komunikacija je bila temu primerna.
Sama kemija med člani deluje pozitivna. Kateri član bolj izstopa težko doreči. Verjeno gre marsikomu prvi v oči bobnar Martin Lopez, ki se lahko pohvali z velikom setom, predvsem pa ritmično domiselnim igranjem. Pevec Joel Ekelöf je frontmen v pravem pomenu. Njegov vokal zveni isto kot na albumu, zato se Soen ne da očitati, da so zvenijo prepričljivo zgolj na albumih. Kitarist Cody Ford je pokazal veliko smisla za melodiko, včasih pa je na kitari pomagal Lars Åhlund, ki je skrbel tudi za klaviature. S prijetnimi bas linijami je vse skupaj dobro dopolnjeval Stefan Stenberg. Soen definitivno so skupina, ki deluje kot celota.
Soen so logično predstavljali skladbe z aktualnega albuma Lotus (recenzija TUKAJ), ki je bil odigran v večini. Seveda pa niso pozabili na skladbe s preteklih albumov, s katerimi so pridobili prepoznavnost. Temu primerno so udeleženim na koncertu ponudili še Tabula Rasa, Sectarian, Lucidity, Slithering idr. Vse skupaj je bilo dobro povezano. K temu je pripomogel tudi dober zvok, tako da se je dalo glasbilo lepo razločiti. Pa tudi izbor skladb je bil raznolik. Soen so odigrali bolj udarne in kompleksne skladbe, kakšno preprostejšo v stilu alternativnega rocka ali pa celo kaj bolj baladnega. Ni se dalo predvideti vsega, tudi mogoče ni bil odigran vsak favorit, saj dandanes imajo Soen za izbirat material med štirimi albumi.
Soen so v družbi zasedb Wheel in The Price poskrbeli za prijeten sobotni večer, ki je pritegnil ljubitelje melanholične in progresivne glasbe. Soen pa so še enkrat dokazali, da jim noben oder ni tuj. Povratek je tu vsekakor zaželen.
avtor: Primož Novak
fotografije: Nina Grad