Sabaton: The Great War

0 411

“Medtem ko Sabaton z novim albumom ne odkrivajo tople vode, so tokrat vseeno dodali več klaviatur in zborovskih ter orkestralnih vložkov. Vendar v osnovi ostajajo zvesti sami sebi. Torej če vam je všeč katerikoli Sabaton album, vam bo zelo verjetno tudi ta; in obratno. “

Založba: Nuclear Blast
Datum izida: 19.7.2019
Produkcija: Jonas Kjellgren
Dolžina albuma: 38:27 min
Zvrst: Power Metal
Ocena: 7.0 / 10


Besedila o grozotah in junaštvih vojn podkrepljena z udarnimi power metal riffi so meguspešni recept, ki so ga Švedi zakuhali s svojim drugim albumom Primo Victoria. Priznati moramo, da zgodbe o junaštvu, bitkah pa tudi obvezni spremljevalki vojne, smrti, še kako ustrezajo heavy metalskemu svetu na splošno, Sabaton pa s spretno taktiko vse našteto pretvarjajo v svoj nenehno rastoči uspeh in ga letošnje leto kronajo z novim tematskim albumom – ‘The Great War’. Z odhodom večine originalne zasedbe se je očitno pričelo tudi obdobje tematskih albumov – ‘Carolus Rex’, o ikoničnem švedskem kralju iz 18. stoletja, ‘Heroes’ o vojnih herojih iz različnih obdobij po celem svetu, ‘The Last Stand’ o brezizhodnih bitkah brez predaje ter aktualni o dogodkih prve svetovne vojne.

Po kar nekolikanj filmskem instrumentalnem uvodu album otvori ‘The Future of Warfare’; medtem, ko se je prva svetovna vojna še vedno vodila na »stari« način zavzemanja ozemlja z jarki in meter za meter, so se v njej prvič pojavila nova orožja, ki so spremenila potek bojevanja in so sto let po njihovem uvodu, še vedno prisotna na vseh današnjih bojiščih. Eno od teh novih orožij je tank, kateremu je posvečena ta skladba. Klasičen hiter Sabaton otvoritelj albuma pa se hitro prelevi v zgodbo o Lawrencu Arabskemu, kjer prvič na albumu privede do kitarskega solo dvoboja med Rorlandom in Johanssonom. Alvin York, dobitnik Medalje za hrabost, je s sovojaki uničil mitralješko gnezdo ter zajel veliko število nemških vojakov, ’82nd All the Way’ pa njegove podvige opiše že z kar nekoliko Stratovarius zvokom, medtem ko izdatno s klaviaturami podprt ‘Attack of the Dead Men’ pričara mrakobno vzdušje z bojnim plinom zastrupljenih ruskih vojakov, ki so se kot zombie-ji zapodili iz trdnjave Osowiec proti nemškim zgroženim vrstam. Ameriški marinci pa se ob zvokih še enega kitarskega dvoboja v boj poženejo v napad na Belleau Wood, v katerem je višji narednik Dan Dealy, dvakratni dobitnik Medalje za hrabrost, sredi hudega strojničnega ognja, svojim tovarišem zavpil znamenite besede »Gremo, kurbini sinovi, kaj mislite živeti večno?!«.

Z uvodno Bachovo fugo v G-molu se albumu na sredini priklonijo največjemu letalskemu asu prve svetovne vojne, Manfredu von Richthofenu, ki je bil bolj znan po nadimku Red Baron. Izdatno podkrepljena z hammond klaviaturami, skladba zveni precej Deep Purpleovsko. Sledi prvo epsko dejanje albuma, naslovna ‘Great War’, ki z orkestralnimi deli in pevskim zborom res zveni mogočno, sprašuje pa se o smiselnosti vojnega trpljenja, še posebej tistih v bitki za Paschendale. ‘Ghost in Trenches’ je prva skladba, ki jo je Broden spisal skupaj z novincem Johanssonom. Besedilo je posvečeno kanadskemu indijanskemu ostrostrelcu, ki je ubil kar 378 Nemcev, še dobrih 300 pa jih je zajel. Sledi epski zaključek albuma – ‘Fields of Verdun’ govori o najdaljši bitki prve svetovne vojne in vključuje odličen refren medtem ko ‘The End of War to End All Wars’, s klavirjem, godalnim orkestrom ter še večjim zborom na novo definira epskost tega albuma. Album se zaključi s pesmijo v a cappela zborovski izvedbi, ‘In Flanders Fields’, kanadskega pesnika Johna McCraeja, ki je umrl na bojišču leta 1918 za posledicami pljučnice, .

Skupina je album izdala tudi v tako imenovani zgodovinski izdaji, ki vključuje opise dogodkov pred skladbami, obstaja pa tudi »soundtrack« različica, ki poskrbi za inštrumentalne izvedbe skladb, se pa v njih pojavi tudi vokal slavne Nightwish pevke Floor Jansen, ki je sicer poročena s Sabaton bobnarjem Hannesom van Dahlom.

Na zahodu nič novega, bi lahko povzeli naslov knjige nemškega avtorja Ericha Maria Remarqueja. Medtem ko Sabaton z novim albumom ne odkrivajo tople vode, so tokrat vseeno dodali več klaviatur in zborovskih ter orkestralnih vložkov. Vendar v osnovi ostajajo zvesti sami sebi. Torej če vam je všeč katerikoli Sabaton album, vam bo zelo verjetno tudi ta; in obratno.

avtor: Sebastijan Videc


Seznam skladb:
1. The Future of Warfare
2. Seven Pillars of Wisdom
3. 82nd All the Way
4. The Attack of the Dead Men
5. Devil Dogs
6. The Red Baron
7. Great War
8. A Ghost in the Trenches
9. Fields of Verdun
10. The End of the War to End All Wars
11. In Flanders Fields

Zasedba:
Joakim Brodén – vokal
Chris Rörland – kitara
Tommy Johansson – kitara
Pär Sundström – bas kitara
Hannes van Dahl – bobni


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki