Rhapsody Of Fire: Glory For Salvation
Založba: AFM Records
Datum izida: 26. 11. 2021
Produkcija: Alex Staropoli
Dolžina albuma: 66.39 min
Zvrst: Symphonic Power Metal
Ocena: 9.5/10
Rhapsody Of Fire ni potrebno predstavljati nikomur. Dolgoživa tržaška simfonična power metalska inštitucija nosi tudi v letu 2021 povsem kredibilno oznako hollywoodski simfonično epski metal, saj so še kot Rhapsody že v devetdesetih opozorili na neverjetno glasbeno spravljivost s fantazijskim svetom raznih kreatorjev povesti neusahljive domišljije na čelu z J.R.R. Tolkienom.
Četudi je skupina kasneje razpadla na dva temeljna skalna bloka nekdaj izjemnega kamnitega masiva naveze Staropoli-Turilli, imamo danes v obeh teh skalnih blokih zakonite naslednike naveze, ki je leta 1993 ustanovila to edinstveno skupino. Četudi ustvarjata Staropoli in Turilli nove albume vsak v svoji verziji nekdanje skupne skupine, so njuni albumi vsi po vrsti kredibilna in suverena dejanja, ki opravičujejo tudi v post milenijskih časih, nasledstvo zapuščine klasičnih dni power metala, ko so nastajale klasike, tko sta prva dva Rhapsody albuma »Legendary Tales« ter »Symphony Of Enchanted Lands«.
Novi in po štetju mislim, da trinajsti studijski album ni nikakršna izjema. Je drugi del sage o imperiju Nefilimov. Nefilimi so bili rasa, ki naj bi vladala svetu pred vesoljnim potopom. Bili naj bi otroci žensk in božjih sinov, opisani kot velikani. A se to ni zgodilo. Po stari zavezi naj bi Bog sprožil vesoljni potop prav zaradi Nefilimov, velikanov trikrat večjih od ljudi, ki so častili svoja božanstva in se Bogu niso podrejali. No po zgodbi oziroma sagi, ki se vije preko obeh albumov »The Eight Mountain« (2019) in sedaj najnovejšem »Glory For Salvation«, se Nefilimi vrnejo in kujejo načrt za uničenje človeške rase. ‘The Konstrukts’ so torej nova zveza Nefilimov, ki namerava ob svoji vrnitvi uničiti človeštvo. Povzroči genocid, vendar pa se zgodba sklepa tako, da ostane na koncu žarek upanja. Sanje o vrnitvi človeštva ostanejo … Kdor pozna album »The Eight Moutnain«, ve da je skupina na sklepni skladbi tega albuma Tales of a Hero’s Fate, uporabila celo (posthumni) nagovor Christopherja Leeja. No, na novem albumu mogočni Leejev glas ni prisoten.
Rapsodija neo-klasično obarvanega power metala je torej zadržana tudi na najnovejšem studijskem albumu skupine, njen blišč in namerna ‘pretiranost’ pa ne ugašata in ne bledita. Bombastika in pomp kraljujeta na vsakem koraku. Idejna navdahnjenosti in komponistična razgibanost sta kreatorja tega razkošnega power metalskega teatra, ki pa v tem namernem šopirjenju in napihovanju, kvečjemu izdatneje godi. To je namreč zaščitna znamka skupine od pamtiveka in tisto, kar njeni privrženci tudi zahtevajo. Četudi meri novi album v dolžino preko 66 minut, ni niti enega samega samcatega trenutka, ki bi kradel poslušalcu čas. Bend je svojo kreativno odličnost učinkovito prenesel s predhodnega albuma, jo potrdil z EP-jem »I’ll Be Your Hero« in znova fenomenalno utelesil torej na novem studijskem izdelku.
Ta je vsebinsko izjemno spretno zapolnjen in to ne le, kadar govorimo o sami strukturi kompozicij, pač pa tudi samem, ko je govora aranžiranju ter produkciji. Saga dobesedno oživi. Tudi zavoljo same eksekucije, pri čemer se novi pevec Giacomo Voli (to je njegov drugi Rhapsody of Fire album), po karakteristikah svojega opernega petja, približa na ped težko pozabljivemu Fabiu Lione-ju. Ni več novost, a je vredno dodati, da se na albumu znova čuti vseprisotna izkušenost Staropolija, ki je svoje glasbeno vizionarstvo pač pripeljal do kreativne perfekcije. Glasbeno recepturo, ki spremlja že skoraj trideset let to edinstveno skupino, je izpilil do popolnosti.
Album je ošabno in zveličano teatralen, poseduje kup atmosferičnih prevratov, na trenutke tudi izdatno mračen, a vseskozi podrejen sledenju hipnotične in očarljive muzikalnosti, ki hipoma prevzame pod okrilje ljubitelja klasičnega power metala, zavezanega iskanju pravšnje kombinacije metalske udarnosti in muzikalno nalezljivega pompa.
Album se znova posluša, kot presunljivo posrečena glasbena podlaga za poljuben fantazijski film ali knjigo, kar je bil tudi namen oživitve sage oziroma začrtanega koncepta. Z lahkoto prikličeš v domišljiji jate zmajev, žvenket ostrih rezil mečev, vse spake in kreature podzemnega sveta, bleščeče ščite nesmrtnih herojev in podobno. Nič novega v oziru Rhapsody Of Fire, pa vseeno. Enkrat več briljantno embalažirano in servirano. Tudi baladni deli albuma skrivajo neverjetno aranžersko spretnost, pretkano prefinjenost in ambiciozno zasnovanost, in ne tratijo poslušalčevega časa. In skladba Maid Of A Secret Land ne zaostaja v ničemer za ultra pompoznim drvenjem na kolesju dvojne bas boben stopalke klasičnih dni skupine. Vse je na svoje mestu. Preludiji, zborovski napevi, folk vložki, bombastične orkestracije, odlične kitarske solaže in domiselno fraziranje Roby De Michelija. Staropoli in kompanija so enkrat več dostavili najboljše kar smo od njih vajeni in kar po pravilu, zahtevamo in pričakujemo. Visoko vibrantna razgibanost in navdahnjenost. Odličen album torej.
Avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
01 Son Of Vengeance
02 The Kingdom Of Ice
03 Glory For Salvation
04 Eternal Snow
05 Terial The Hawk
06 Maid Of The Secret Sand
07 Abyss Of Pain II
08 Infinitae Gloriae
09 Magic Signs
10 I’ll Be Your Hero
11 Chains Of Destiny
12 Un’Ode Per L’Eroe
13 La Esencia De Un Rey
Zasedba:
Giacomo Voli – glavni vokal, zborovski vokali
Alex Staropoli – klaviature, orkestracije, zborovski vokali
Roberto De Micheli – kitara
Alessandro Sala – bas kitara
Paolo Marchesich – bobni
Sodelujoči glasbeniki:
Manuel Staropoli – baročni snemalniki, flavta
Giovanni Davoli – irske gajde (dude), piščal
Davide Simonelli – violina
Mateo Sivelli – čelo
Valerio Mauro – harfa