Panzerballett predstavili božični death jazz v Gradcu (2017)

ALEŠ PODBREŽNIK
0 151

kraj: Graz / Explosiv / Avstrija
datum: 14.12.2017


Panzerballett že kot ime skupine deluje nenavadno. Še bolj nenavadna je nedvomno glasba. Skupina od leta 2005 izdaja albume, ki jih lahko grobo opredelimo kot jazz metal, vendar se tu skriva mnogo več. Da se zadeve ne komplicira z akademskimi interpretacijami, se lahko preprosto reče, da se Panzerballett lahko definira kot precej ekstremno glasbo. Jan Zehrfeld, ustanovitelj zasedbe, ki je igral nekaj časa pri nemški jazz zasedbi Passport, kot vplive navaja Tribal Tech, Planet X, Meshuggah, Dillinger Escape Plan, Allana Holdswortha itd. Hitro pa se pojavijo asociacije s Frankom Zappo. Ne samo zaradi tega, ker je na enem albumu posnel »Zappa medley«, temveč tudi v kombinaciji žanrov. Na splošno gre za skupino brez omejitev, kar so skozi kariero povedali z odbitimi priredbami Abbe, Rammstein, AC/DC idr.

Odbitih priredb Zehrfeldu in ekipi vsekakor ne zmanjka. Letos je ekipa presenetila z božičnim albumom X-Mas Death Jazz, na katerem je priredila nekatere znane božične pesmice. Seveda so to Panzerballett priredili na svoj izviren in unikaten način. Torej, če je pesmica znana po svoji prijetni melodiji, so Panzerballett pristopili precej disonantno s svojim stilom in temu primerno naredili zadevo kompleksno z jazzerskimi ritmi. Naenkrat so tiste prijetne božične pesmice postale naporne za poslušat in prav nič spevne!

Panzerballett so se odločili, da bodo novi božični album predstavili tudi na kratki evropski turneji. Skupina se blizu Slovenije ne ustavi velikokrat, a tokrat se je izjemoma ustavila v Gradcu, kjer je odigrala svoj ekskluziven set. Ker gre za ekstremno zasedbo, ki komplicira in ne igra konvencionalnih zadev, je bil temu primeren klavrn obisk. Pred klubom Explosiv se je zbrala le peščica ljudi, ki prisega na progresivne in tehnične metal zasedbe. Pa še med ljubitelji progresive so Panzerballett lahko malo izven konteksta.

Panzerballett delujejo kot kvintet, vendar jih tokrat spremljal še tretji kitarist Rafael Trujillo, ki sicer igra pri nemški progresivni death metal zasedbi Obscura. Pri njej prav tako igra bobnar zasedbe, Sebastian Lanser. Gre torej za glasbenike, ki delujejo v različnih žanrih, kar pri zasedbi Panzerballett pride nedvomno prav. Skupina je z odigranimi priredbami božičnih skladb, kot so White Christmas, Little Drummer Boy, For Whom the Jingle Bells Toll, Rudolph, the Red-Nosed Reindeer, dala hitro vedeti, da gre za izredno podkovane glasbenike, ki imajo za seboj leta in leta šolanja. Skladbe so zvenelo kompleksno, od originala je bila prisotna le znana melodija, preostalo pa je bilo baziralo na lomljenju ritmov, atonalnosti in tudi močni distorziji. Omenjeni kitarist Trujillo je pripomogel k temu, da so kitaristi igrali v troglasjih, za dodatek pa je bil tu še odličen saksofon, ki je pripomogel k vrhuncu tega kontroliranega kaosa. Saksofonist in basist sta si pomagala še z branjem not, a pri solo točkah sta svoj del preprosto odigrala z glave. Vsekakor pa je kljub izstopanju vseh članov vse skupaj delovalo kot entiteta. Zehrfeld je mogoče vodja skupine, a na odru ni delovalo, da bi želel zgolj sebe izpostavljat. Za popestritev programa in tudi obrazložitev je Zehrfeld spregovoril o skladbi ter kako je pristopil k njej, da jo je naredil bolj posebno. Da je prijetna božična viža zvenela še bolj morbidno in nevsakdanje, je Jan Zehrfeld poprijel za osemstrunsko kitaro. V ospredju so prišli nizki toni, Last Christmas pa je zvenel zlobno in brutalno. Praktično ni bilo skladbe, pri kateri bi se dalo karkoli predvidet.

Po božičnem setu se je skupina vrnila odigrat eno skladbo. Odigrala je s skladbo Zehrfunk s prvega albuma, kjer je vsak član presenetil s svojo točko, obenem so s svojimi točkami odlično zgradili skladbo in je dali neverjeten tok. Kljub precej kompleksni godbi so Panzerballett poslušljiva skupina, ki preseneča tudi s komičnimi vložki. Panzerballett s svojo posebnostjo morda res niso ustrezni za večje množice. Božično obarvani koncert je bil nedvomno prava poslastica za ljubitelje kompleksne in nekonvencionalne glasbe. Vsekakor koncert, ki se močno vtisne v spomin.

avtor: Primož Novak
fotografije: Aleš Podbrežnik


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki