Nad Sylvan: Spiritus Mundi

0 152

Založba: Insideout Music
Datum izida: 9. 4. 2021
Produkcija: Nad Sylvan
Dolžina albuma: 52.54 min
Zvrst: Progressive Rock
Ocena: 9.0/10


»Spiritus Mundi« je sedmi album v režiji švedsko-ameriškega pevca Nada Sylvana, ki je najbolj znan po svojem dolgoletnem sodelovanju s kitarsko legendo Steveom Hackettom. Karizmatični pevec, ki je zaslovel predvsem kot član Hackettovega spremljevalnega banda Gensis Revisited, kjer zelo uspešno nadomešča tako Petra Gabriela kot Phila Collinsa, je tudi zanimiv samostojni ustvarjalec. »Spiritus Mundi« je naslednik t.i. ‘vampirske trilogije’, treh konceptualnih albumov, ki so bili navdahnjeni z vampirsko tematiko. Tokrat gre za zbirko povsem individualnih skladb, ki ne vsebujejo koncepta, čeprav so Nada pri pisanju besedil za »Spiritus Mundi« večinoma navdihovala dela irskega pesnika Williama Butlerja Yeatsa. Večina besedil je na takšen ali drugačen način povezanih z vodo.

Poleg kanadskega klaviaturista/kitarista Andrewa Laitresa, ki je odigral pomembno vlogo pri stvaritvi »Spiritus Mundi« aranžmajev ter občasno asistiral pri petju, so Nadu pomagali nekateri stari pajdaši kot so Steve Hackett na 12-strunski akustični kitari, kultni basist Tony Levin (King Crimson, Peter Gabriel), basist Jonas Reingold (The Flower Kings, Kaipa, Karmakanic) in bobnar Mirkko De Maio (The Flower Kings). Slednja dva Nad dobro pozna, saj sta pri isti založbi (Inside Out Music), Reingold pa je postal nedolgo tega tudi basist spremljevalne postave Stevea Hacketta. Poleg tega je Nad večkrat sodeloval z njunim ‘šefom’ Roinejem Stoltom kot član skupine Agents of Mercy ter Stoltovega nedavnega solo projekta The Flower King. Za izvrstno produkcijo je poskrbel Nad osebno.

V nasprotju s prejšnjimi tremi albumi, ki jih je bolj ali manj zaradi vampirske tematike zaznamovalo melanholično, gotsko in mračno vzdušje, je »Spritus Mundi« ambientalno svetlejši in lahkotnejši album, ki že od uvodne skladbe »The Second Coming« odlično ‘steče’ in poslušalca hitro prepriča, da se je Nadu posrečilo ustvariti še eno simfoprogrockovsko poslastico. »Spiritus Mundi« bodo zato vsi ljubitelji klasičnih Genesis in Stevea Hacketta z lahkoto vzljubili že od samega začetka pa vse do zaključka. Nad je res mojster teatralnosti in kameleonstva in njegov glas, ki je idealni hibrid med Gabrielom in Collinsom, zveni kot, da bi prišel iz nekih davno minulih, veliko bolj idealističnih in umirjenih časov (ne samo z glasbenega vidika).

Kdor pozna Nadove prejšnje solo dosežke, predvsem prej omenjeno vampirsko trilogijo, bo vedel, da se teatralni pevec večinoma izogiba ekscentričnosti in eksperimentalnosti, ki so občasno zaznamovala nekatere podvige zgodnjih Genesis in Petra Gabriela, temveč večinoma prisega na mogočne simfonične aranžmaje ter melanholična ‘tihožitja’ na akustični kitari. »Sailing to Byzantium«, ki je zabeljen z nostalgičnim, na trenutke sakralnim in skrivnostnim vzdušjem, vsebuje razkošne orkestralne aranžmaje in tihožitne akustične pasaže, medtem ko je Nadovo vokalno mojstrstvo, tako kot pri vseh »Spritius Mundi« skladbah, glavno vezivo te imenitne kompozicije.

»Cap And Bells« v uvodnem, akustičnem delu precej spominja na zgodnje Genesis in nekatere zimzelene legendarnih progresivcev na čelu z »The Musical Box«. Na omenjeno mojstrovino spominja predvsem uvodna sekcija, ki vsebuje Nadovo pripoved iz ‘nekih davnih časov’ o dekadenci pripadnikov britanske ‘visoke’ družbe. »The Realists« je krajša stvaritev z akustično-orkestralnimi harmonijami, ki vsebuje tako Nadov kot Laitresov vokalni prispevek. »The Stolen Child« vsebuje dramatično strukturo in antično obarvano ‘zgodbo’, ki v trenutku spomni na klasične Genesis vendar brez večjih eksperimentalnih zapletov. »To An Isle in the Water«, na katerem pomembno vlogo odigra Hackettova 12-strunska akustična kitara, sodi med ambientalno najlepša dela Nadove dosedanje samostojne kariere. Tudi nič manj navdahnjeni in spiritualno obarvani »The Hawk«, ki vsebuje ravno pravšnjo mero nostalgije in drame je prepreden s subtilno obarvanimi akustičnimi aranžmaji in hipnotičnimi vokalnimi harmonijami ob katerih bo zaigralo srce slehernega ljubitelja klasičnih Genesis ter Hackettovega solo opusa.

»The Witch and the Mermaid«, ki govori o ‘Mali morski deklici, eni izmed najbolj znanih pravljic Hansa Christiana Andersena, je kratka, akustično usmerjena skladba z eteričnimi vokalnimi harmonijami. »The Fisherman«, ki zaključi reden del albuma, ves čas ohranja dobro ravnovesje med melanholičnim in vedrim vzdušjem. Obenem sodi med najbolj zanimive trenutke na »Spiritus Mundi«, medtem ko bi simfonične teksture gotovo odobril tudi Genesis klaviaturist Tony Banks.

Prva bonus skladba na albumu se imenuje »You’ve Got to Find a Way«. To je vedra balada na kateri Nadova vokalna sorodnost s Philom Collinsom pride še do nekoliko večjega izraza kot običajno. Kljub naslovu ne vsebuje nobene sorodnosti z znano Genesis balado »Your Own Special Way«. »To a Child Dancing in the Wind«, druga bonus skladba na »Spritius Mundi« in še ena akustično zaznamovana ‘zadušnica’, je zaznamovana s skrivnostnim vzdušjem in slogovno precej spominja na Genesis iz druge polovice sedemdesetih. Znotraj te skladbe se po krajšem premoru nahaja skrita skladba, ki je kratka akustična balada z Laitresom na glavnem vokalu.

Nad Sylvan je s »Spritus Mundi« ustvaril še en odličen album, ki si zasluži visoko oceno in bo najbolj osrečil vse ljubitelje ‘starošolskega’ simfoničnega progresivnega rocka, ki čislajo lik in delo njegovega prijatelja Stevea Hacketta in klasičnih Genesis. Nad je že s preteklimi studijskimi podvigi večkrat dokazal, da so njegovi solo dosežki vredni pozornosti vseh progrockovskih romantikov, ki pogrešajo nepozabno ambientalno magijo klasičnih Genesis in jim Hackettovi solo albumi za potešitev apetitov po vrhunskem simfoničnim prog rockom niso dovolj. Ravno zato visoka kakovostna raven »Spritus Mundi« ni nobeno presenečenje.

Avtor: Peter “Dr. ProgRock” Podbrežnik

Seznam skladb:
1. The Second Coming (6:58)
2. Sailing to Byzantium (6:40)
3. Cap and Bells (4:48)
4. The Realists (2:17)
5. The Stolen Child (4:58)
6. To an Isle in the Water (4:36)
7. The Hawk (4:10)
8. The Witch and the Mermaid (1:58)
9. The Fisherman (5:28)
– Bonus tracks on CD:
10. You’ve Got to Find a Way (5:53)
11. To a Child Dancing in the Wind (5:08)

Zasedba:
Nad Sylvan – vokal, spremljevalni vokal, kitara, bas kitara, bobni, klaviature, orkestracije
Andrew Laitres – kitara, spremljevalni vokal

Sodelujoči glasbeniki:
Steve Hackett – kitara na skladbi št. 11
Tony Levin – bas kitara na skladbah št. 1, 2, 3 in 10
Jonas Reingold – bas kitara na skladbi št. 7
Mirkko De Maio – bobni na skladbah št. 1, 3, 7 in 10
Neil Whitford – kitara na skladbah št. 7 in 9
Steve Piggot – kitara na skladbi št. 9
Kiwi Te Kanna – pihala na skladbah št. 6 in 8


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki