Michael Schenker Group (MSG): Universal
Založba: Atomic Fire Records
Datum izida: 27. 5. 2022
Produkcija: Michael Voss & Michael Schenker
Dolžina albuma: 52.25 min
Zvrst: Hard Rock
Ocena: 9.0/10
Michael Schenker ne potrebuje posebne uvodne predstavitve. V enem stavku – gre za kitarista, ki sodi v ligo izbranih matadorjev kitarske igre, ki je navdihovala in še vedno navdihuje množice mladih kitaristov širom sveta. Možakar ni le legenda rock kitare, je kar ikona rock kitare. Sodi v ligo peščice največjih v rokovanju s šest-strunsko biblijo.
Michael Schenker je v zadnjih letih našel nov polet, nov navdih. Po več kot dopadljivih in všečnih albumih projekta Michael Schenker Fest »Resurrection« (2018) in »Revelation« (2019, RockLine recenzija), prav tako močnem MSG predhodniku »Immortal« (2020, RockLine recenzija), se legendarni kitarist vrača v relativno kratkem časovnem intervalu z novim studijskim dosežkom »Universal«, ki njegovo izjemno navdahnjenost izdatno potrjuje.
Že sam uvodni del album, ko se zvrstijo druga za drugo otvoritvena Emergency, pa za kanček še bolj muzikalna Under Attack in A King Has Gone – slednja z Michaelom Kiskejem (Helloween) na vokalu, je posebno Schenkerjevo posvetilo Richieju Blackmoreu, napoveduje brez rešpekta, da je pred nami še en izvrsten MSG album. Album torej, ki je neskromno primerljiv z najsvetlejšimi trenutki MSG kariere, ti pa segajo seveda globoko v osemdeseta.
Schenker je na albumu »Universal« znova zbral izjemno pestro glasbeno druščino. Vodilne vokale je razdelil med več vokalistov, kot je v navadi. Ob omenjenem Kiskeju, so tu Gary Barden (MSG, v naslovni skladbi album) ter Ralf Scheepers (Primal Fear, v najtrši skladbi albuma Wrecking Ball), posebno pobudo pa tudi na tem albumu prevzema čilski vokalni fenomen Ronnie Romero (Rainbow, Vandenberg, Lords Of Black, Sunstorm, The Ferrymen, ex-Coreleoni), ki je izbran tudi v aktualno koncertno postavo MSG. Tu so imena, ki jim Schenker posebej zaupa in sicer občuduje njihove talente. Začnimo kar z basisti: Bob Daisley (Black Sabbath, Rainbow, Uriah Heep), Barry Sparks (Yngwie Malmsteen, Dokken) in Barend Courbois (Blind Guardian, Zakk Wilde). Tu so bobnarski ‘gorostasi’ na čelu z ikonskim Simonom Phillipsom (Toto, The Who,…), tu so Brian Tichy (Whitesnake, Foreigner, Billy Idol, The Dead Daisies), Bobby Rondinelli (Rainbow, Blue Öyster Cult) in Bodo Schopf (Eloy). Posebni gost na klaviaturah je tokrat sam samcati Tony Carey (Rainbow). Sicer pa se Schenker zadnja leta lahko več kot mirno zanaša na usluge multi-instrumentalista Stevea Manna (Lionheart), ki tudi tokrat niso ostale spregledane. Verjetno najpomembnejši člen, sploh v smislu korekcij, ki so, ko govorimo o Schenkerjevi neusahljivi srži za iskanjem perfekcije v melodiji, neobhodne, pa prihaja s strani talentov in izkušenj prekaljenega producenta Michaela Vossa, v zvezi s čimer se je enkrat več izkazalo, da učinkuje kemija med obema legendama nemške rock scene briljantno.
Michael Schenker je tudi na tem albumu enajstih ‘osnovnih’ skladb ter dvema dodatnima, postregel z vrlinami, ki so od njega pričakovane in zahtevane. Zmes neo-klasičnih in blues elementov z edinstvenim genijem tega na moč markantnega in posebnega kitarista v rock univerzumu, ostaja neomadeževana in polno sijoča. V tem oziru doživlja Schenker v zrelih letih delovanja še naprej vrsto kreativnega razcveta. Renesanse. Kitarske solaže v mid-eight pasažah ostajajo poglavje zase. Magija je z njimi, magija dotika, ki ga ustvari le svojevrstni in edinstveni Schenker. Z njim pa je vcepljen izrazit karakter, ki izstopajoče zaznamuje vsako izmed novih kompozicij. Mož, mit, legenda. Del generacije rock pionirstva.
Album deluje še bolj ostro in našpičeno, kot predhodnik »Immortal«, obenem pa celo bolj fokusirano in osredotočeno. Suma sumarum kompaktneje in še bolj izpiljeno. Zvok je razkošen, slikovit in v produkciji spretno zapolnjen. Nagovarja ‘starošolsko’, živahno in organsko. Do neke mere prebuja čase sedemdesetih. Zlasti zmes Hammonda in klasično oblikovanih kitarskih fraz grabi nostalgično. MSG-jevsko, z vzvodi, ki se jih je Schenker nekoč, v nekih daljnih časih, ‘nalezel’ od Rainbow. Seveda z edinstveno kitarsko igro Schenkerjevega genija, ki ostaja tudi na novem albumu iskriv ter navdahnjen, obenem pa seva nebrzdanost in nagovarja z drznim zaletom, ko išče v formatiranju točk perfektno muzikalnost. Razgibani in navdahnjeni »Universal« grabi in drži poslušalca od začetka do konca. Z obema dodatnima skladbama vred. Schenker deluje na njem mladostno, seva žar neukročenosti in poudarja, da se zgodba o enem največjih rock kitaristov s tem še zdaleč ne zaključuje.
Avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Emergency
2. Under Attack
3. Calling Baal
4. A King Has Gone
5. The Universe
6. Long Long Road
7. Wrecking Ball
8. Yesterday Is Dead
9. London Calling
10. Sad Is The Song
11. Au Revoir
12. Turn Off The World*
13. Fighter*
*… dodatni skladbi
Zasedba (koncertna 2022 MSG postava):
Michael Schenker – glavna kitara
Ronnie Romero – vokal
Bodo Schopf – bobni
Steve Mann – klaviature, kitara
Barend Courbois – bas kitara