Magnus Karlsson’s Free Fall: We Are the Night
Založba: Frontiers Music Srl.
Datum izida: 12. 6. 2020
Produkcija: Jacob Hansen
Dolžina abuma: 58.19 min
Zvrst: Melodic Rock / Power Metal
Ocena: 9.5/10
Kdo ne bi poznal Magnusa Karlssona? Gre za enega najbolj izpopolnjenih in talentiranih glasbenikov, ki velja ob tem zelo verjetno tudi za enega najbolj razvpitih studijskih legionarjev. Želite svojo studijsko ploščo, pa ne veste kako do nje? Rešitev je preprosta. Naročite jo pri Magnusu. Po vaših željah vam bo napisal komade, aranžmaje, tudi za produkcijo bo poskrbel, obenem pa še vse v kompletu sam odigral. Ni problema. No bolj zanimivo pa je, da možakarju pri vsej vpetosti v več projektov hkrati, nikdar in nikoli ne zmanjka kreativnega dinamita, saj se taisti Magnus lahko kot avtor podpiše pod več studijskih plošč letno. Samo letos je pripravil vse potrebno za izid Allen/Olzon albuma. Ni še dolgo, ko je izšel novi The Ferrymen album, v juliju pa prihajajo še novi Primal Fear. Upam, da česa nisem izpustil.
Če ste ljubitelj ali ljubiteljica vsega ali večine glasbe, ki jo je v svoji karieri do tega dne ustvaril ta švedski glasbenik, potem vam bo Free Fall več kot pisan na kožo. Glede na obsežni glasbeni opus, nosi ta sledljivo rdečo nit, saj prihaja izpod rok enega in istega kreativnega genija. V občem bi se ji lahko reklo perfektni izplen ultra-muzikalne nalezljivosti, ki vžiga hipoma! Rdeča nit je veže skupaj tako Starbreaker, solo album Boba Catleya (Magnum), kot tudi projekt Kiske /Somerville, če jih naštejemo le nekaj. Prav tako pa je tudi na vsakem Primal Fear albumu jasno zaznaven vpliv Karlssonovega komponiranja.
Prav to najbolj fascinanira. Dejstvo, da vzdržujejo prav vsi izdelki za katerimi stoji ta mož, neverjetno kredibilnost in visoko kakovost. Ker jih je, milo povedano, ogromno posnel. To pot je treba imeti v uvidu dejstvo, da je projekt Free Fall reč, kjer Magnus nima zvezanih rok in kreira glasbo v kateri najbolj uživa. Ideje so znova fantastične. Glede na to, da se mož giblje v šabloni komponiranja, ki ne prinaša glasbene revolucije, pač pa zahteva veliko mero filigranske reciklaže, da lahko v novi preobleki, spet vžge, opravlja to poslanstvo Magnus s peresno lahkoto. Ne le, da je preveč izkušen, pač pa kot povedano. Kreativna svežina ga nikakor ne zapušča. Na Free Fall “slalomirajo” skladbe med tremi žanri. Melodični rock, heavy/power metal in hard rock. V značilni produkciji, za katero je poskrbel sloviti danski zvočni inženir Jacob Hansen, so klaviature znova aranžirane tako, da kontrastirajo vzdušja in poglabljajo drama teater, pri čemer se krepi tudi izjemen moment bombastike, ki grabi s prve. Takoj! Kitarske fraze se bohotijo nad vsem. Magnus je znova okrasil uvodne dele z nekaterimi bravuroznimi kitarskimi okraski, mid-eight pasaže pa so briljantno založene in posedujejo vrhunsko kanonado solo vložkov čarobne barvitosti. Kot klasično urjen glasbenik, je seveda okrasil nekatere točke tudi s triki orkestralnega aranžiranja. Da pa reč ne bi slučajno izpadla generično, je Magnus uporabil še en trik. Zelo pomemben trik, ki ni nov, a prinese vselej zmagoviti poker asov. Na album je vpoklical k sodelovanju kup gostov. Vokalistov, ki so seveda tehnično izredno izbrušeni in pretanjeni. Ti dodajajo svoj vokalni karakter v točkah in s tem vred dobiva prav vsaka skladba zase svojo prepoznavno avro. Na skladbi je tudi instrumental On May Way Back to the Earth, ki deluje progresivno metalsko, saj leži fraziranje na lomljeni ritmični teksturi. Fenomenalni instrumental, ki namiguje, da bi lahko Karlsson nekoč posnel v celoti vse-instrumentalni solo album.
Na dveh skladbah se Karlsson preizkusi tudi v vlogi glavnega pevca in pri tem deluje korektno. Vsekakor se ne more kosati z uveljavljenimi imeni gostujočih »vokalnih pošasti«, pa vseeno. Več kot dostojno zvozi vokal, v katerem pa se čuti edina točka »ranljivosti« tega, sicer odličnega izdelka. Kompozicije so kakovostno enakovredne. Eden vrhuncev albuma je takoj uvodna Hold Your Fire, s popadljivim refrenom, kjer prispeva vokal Dino Jelusick (Animal Drive, Trans-Siberian Orchestra). Nič manj ni zanimiva niti druga točka z Dinom na vokalu. To je posebej dramatična in napeta Under the Black Star. Jelusick je fenomen. Podobno kot Ronnie Romero (Rainbow), ki dostavi vokal v One By One, je tudi Jelusick svoja vokalna kombinacija silovite rušilnosti Dia in Coverdalea. Ko smo pri besedi Dio, je tu legendarni Tony Martin, ki se z vokalom vpiše v Temples And Towers, kar skladbo mimobežno zbliža z vibracijo »Tyr« ere (poznih) Black Sabbath. Tudi gostovanje Noore Louhimo (Battle Beast) v Queen of Fire je fascinacija svoje sorte, ki na albumu izstopa. V sklepni Far From Over se srečamo znova s Tony Martinom in spomin na muzikalno verzijo Black Sabbath iz poznih osemdesetih oživi še kanček bolj teatralno. In Brazilec Renan Zonta (Electric Mob) velja za pravo vokalno odkritje!
Pravzaprav ni kaj dosti dodati. »We Are the Night« je fascinanten, recimo kar melodičnometalski izdelek, ki se znova šibi od vrhunske doze grabežljive pomp retorike, za kar gre zahvala novemu manifestu velike idejne prodornosti Magnusa Karlssona. Kdor pozna predhodne Free Fall izdelke in je nasploh ljubitelj sloga komponiranja tega glasbenika, potem ne bo mnogo razmišljal, ali je ta izdelek vredno preveriti ali ne. Niti ena točka na njem ni kradljivka časa. Nova perfekcija bombastične muzikalne grabežljivosti in vrhunskega izplena klasične udarnosti, ki jo dostavi magija metal glasbe, v rokah Karlssonove kreativne neusahljivosti.
Avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Hold Your Fire
2. Kingdom Falls
3. We Are The Night
4. Queen Of Fire
5. Dreams And Scars
6. All The Way To The Stars
7. One By One
8. Under The Black Star
9. Temples And Towers
10. Don’t Walk Away
11. On My Way Back To Earth (instrumental)
12. Far From Over
Zasedba:
Magnus Karlsson – kitara, vokal na skladbah št 3 in 10, klaviature, bas kitara
Anders Kollerfors – bobni
Gostujoči vokalisti:
Dino Jelusick – vokal na skladbah št. 1 in 8
Renan Zonta – vokal na skladbah št. 2 in 5
Noora Louhimo – vokal na skladbi št. 4
Mike Andersson – vokal na skladbi št. 6
Ronnie Romero – vokal na skladbi št. 7
Tony Martin – vokal na skladbah št. 9 in 12