Kayak: Out of This World

0 139

Založba: Insideout Music
Datum izida: 7. 5. 2021
Produkcija: Kayak
Dolžina albuma: 70.53 min
Zvrst: Progressive Rock
Ocena: 9.0/10


»Out of This World« je osemnajsti studijski album v režiji kultnih nizozemskih progrockerjev Kayak, ki jih večina ljubiteljev dobre glasbe najbolj pozna po njihovi klasiki »Ruthless Queen« iz leta 1978 kar je bil njihov edini komercialni uspeh pa še to predvsem na domačih tleh, medtem ko progrockovski gurmani čislajo predvsem njihove albume iz sedemdestih let prejšnjega stoletja čeprav so tudi po vnovični združitvi leta 1999 ustvarili kopico imenitnih dosežkov. Najnovejša inkarnacija Kayak, ki se je v studijski podobi predstavila na zelo dobrem »Seventeen« (2018), nadaljuje v podobnem, večinoma simfoprogrockovskem slogu na še bolj ambicioznem »Out of This World.

Klaviaturist in vodja banda Ton Scherpenezeel, ki je obenem tudi poslednji originalni član, producent ter avtor večine glasbe, je poskrbel, da se »Out of This World« skorajda utaplja v bogatih in pogostokrat pompoznih orkestralnih aranžmajih. Kljub temu Kayak, ki vselej prisegajo na melodično strukturo svojih del, poleg močnih simfoprogrockskih elementov, od nekdaj v svojo eklektično usmerjeno glasbo radi vpeljujejo tudi precej artrockovskih elementov. Eden ključnih faktorjev pri zagotavljanju artrockovskih ‘začimb’ je vokalni pristop kitarista Marcela Singorja, ki na trenutke spominja na legendarnega Davida Bowieja, medtem ko glavni pevec Bart Scwhertmann glasovno pogostokrat spominja na nekdanjega Kayak pevca Edwarda Reekersa.

»Out of This World« je album, ki je tako rekoč ustvarjen po željah dolgoletnih privržencev in ljubiteljev melodičnega simfoproga z artrockovskimi niansami, brez poprockovskih trenutkov in brez kakšnih večjih eksperimentalnih zapletov. Pogostokrat zveni kot, da bi bil ustvarjen nekje v drugi polovici sedemdesetih, ko so bili Kayak sredi največjega artističnega razcveta. Še največja kirtika leti na zaključni del albuma, predvsem zadnji dve skladbi, ki nista na ravni večine ostalih del in ustavrita nekoliko razvlečen končni vtis. V primeru, da bi bil »Out of This World« za, recimo, dve skladbi krajši bi bilo to ravno prav, da v zaključnem delu ne bi rahlo zvodenel.

Otvoritvena in obenem naslovna skladba, se pravi »Out of This World«, predstavlja odličen začetek albuma. To je skladba, ki ima vse odlike Kayak klasike: pompozni baročni aranžmaji, dramatično stopnjevanje, večglasja, izvrstne harmonije med kitaro in klaviaturami, zanimive kitarske fraze in epski refren. Na artrockovsko usmerjenemu »Waiting«, še eni imenitni stvaritvi z briljantnim refrenom in skrivnostnim zdušjem, je Singorjeva glasovna sorodnost z Bowiejem več kot očitna. Tudi po strukturi ta skladba spominja na nekaj kar bi lahko ustvaril Bowie kar veliko pove o vsesplošni eklektičnosti Kayak glasbe.

»Under a Scar«, ki vsebuje sijajno povezavo med dramatičnimi simfonični aranžmaji in mogočnimi vokalnimi harmonijami, vzdržuje odličen vtis, ki ga za seboj zapusti uvodni del tega albuma. »Kaja« je otožen inštrumental z melanholično kitarsko solažo in klavirsko spremljavo, ki je verjetno posvečen neki fatalni ženski z imenom Kaja. S stvaritvijo tega kratkega vendar ambientalno bogatega inštrumentala so se Kayak precej spretno izognili morebitni pocukrani baladi.

»Mystery«, še eden izmed »Out of This World« vrhuncev in nadvse posrečen križanec med simfoprogom in arena rockom, ki pogosto zveni kot, da bi nastal nekje okrog leta 1978, vsebuje ‘Queenovske’ vokalne harmonije, mogočno osrednjo melodijo ter epske simfonične aranžmaje. »Critical Mass« se prav tako lahko označi za bodočo Kayak klasiko, ki vsebuje nekatere zelo zanimive inštrumentalne vložke, izjemno barvite klaviatursko-kitarske harmonije, mogočno kitarsko solažo in imenitno Schwertmannovo vokalno predstavo. »As The Crow Flies« je ambientalno izjemno razgibana balada z melanholičnim osrednjim aranžmajem in pestrimi večglasji, ki bo zaradi ‘folklornega’ besedila, po vsej verjetnosti všeč tudi ljubiteljem sodobnih herojev romantičnega simfoničnega proga Big Big Train. »The Way She Said Goodbye« je naslednja razgibana balada z razkošnimi simfonično-akustičnimi aranžmaji. Še preden bi lahko kdo ‘iz topa’ izstrelil besede ‘ena balada je več kot dovolj’, ga je treba opozoriti, da še zdaleč ne gre za kakšno pocukrano ‘laganico’.

Za običajne Kayak razmere relativno udarni vendar ustrezno pompozni »Traitor’s Gate« je še en nadvse posrečeni križanec med simfoničnim progom in arena rockom, ki bo zaradi epskega vzdušja in mogočnih kitarsko-klaviaturskih harmonij gotovo všeč tudi ljubiteljem kultne skupine Magnum. »Distance To Your Heart« je ravno tako nadvse všečna stvaritev, ki kljub ljubezenskemu besedilu, ni sladkorna balada temveč ambientalno nadvse intenzivna kompozicija s pompoznimi večglasji in razgibanimi orkestralnimi aranžmaji.

»Red Rag To a Bull« se odpre z nostalgično zvenečimi pasažami na mini moogu in naglo preide v nadvse eklektičen simfoprogrockovski standard. Balada »One By One« je prvi trenutek na albumu kjer se stvari rahlo ‘skisajo’ in obenem edina balada na albumu katero se lahko označi za nekoliko osladno in razvlečeno. Vtisa ne popravi niti zaključni del, ki zveni kot glasbena spremljava za Božičkovo slovo od otrok potem, ko je uspešno razdelil vsa darila.

Epska mojstrovina »A Writer’s Tale« je po drugi strani eden izmed »Out of This World« vrhuncev in bi pravzaprav boljše izpadla kot zaključna skladba, saj naslednji dve stvaritvi nikakor nista na isti kakovostni ravni. Tu Kayak spet ‘dajo vse od sebe’ in ustvarijo ambientalno in aranžmajsko izjemno eklektično kompozicijo, s pomočjo katere utrdijo nasplošno zelo dober vtis, ki ga za seboj pusti »Out of This World«. Zaključni dve kompoziciji, »Cary«, ki je zabeljen s pretirano veseljaško, ‘ringaraja’ atmosfero, ter melanholični vendar obenem nekoliko dolgočasni »Ship of Theseus«, se nikakor ne vklapljata v preostali del »Out of This World« in bi boljše izpadli kot bonus skladbi na posebni izdaji tega albuma.

Samo tistega, ki so mu Kayak popolna nezanka, bo presentilo, da je »Out of This World« na ravni najboljših dosežkov teh nizozemskih progrockovskih prvakov. Kljub temu, da zadnji dve skladbi ter odvečna balada nekoliko pokvarita vsesplošno nadvse navdušujoč vtis, je »Out of This World« vsekakor med glavnimi kandidati za najboljši progrockovski album leta 2021. Z veliko težavo bi se lahko na prste ene roke naštelo skupine iz zlate dobe progresivnega rocka (sedemdeseta leta prejšnjega stoletja), ki tudi danes ustvarjajo tako kvalitetne albume kot to uspeva članom trenutne verzije Kayak.

Avtor: Peter “Dr. ProgRock” Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Out Of This World
2. Waiting
3. Under A Scar
4. Kaja
5. Mystery
6. Critical Mass
7. As The Crow Flies
8. The Way She Said Goodbye
9. Traitor’s Gate
10. Distance To Your Heart
11. Red Rag To A Bull
12. One By One
13. A Writer’s Tale
14. Cary
15. Ship Of Theseus

Zasedba:
Bart Schwertmann – vokal, spremljevalni vokal
Ton Scherpenzeel – klaviature, vokal, spremljevalni vokal
Marcel Singor – kitara, vokal, spremljevalni vokal
Kristoffer Gildenlöw – bas kitara, vokal, spremljevalni vokal
Hans Eijkenaar – bobni

Sodelujoči glasbeniki:
Maria-Paula Majoor – violina
Daniel Torrico Menacho – violina
Francesco Vulcano – violina


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki