Jonas Lindberg And The Other Side: Miles From Nowhere
Založba: Insideout Music
Datum izida: 18. 2. 2022
Produkcija: Jonas Lindberg
Dolžina albuma: 76.11 min
Zvrst: Progressive Rock
Ocena: 9.0/10
Jonas Lindberg And The Other Side so novodobna švedska progresivnorockovska formacija, ki deluje že deset let in je sredi letošnjega februarja izdala še svoj drugi studijski album »Miles From Nowhere«, ki je po šestih letih nasledil predhodnika “Pathfinder” (2016). Pred tem je Jonas Lindberg izdal leta 2008 EP In Secret Pace – od leta 2012 dalje dosegljiv na digitalnih platformah-, ki ga je leto dni kasneje nasledil še EP “The Other Side”. Slednji torej že v času formacije njegove spremljevalne zasedbe. Revitalizem progresivnorockovskega žanra je danes velika svetovna stalnica in že dolgo let prav nič nenavadnega. Formacija osmih stesanih glasbenikov je pravzaprav precej tipsko zveneča skandinavska progresivnorockovska zgodba, kjer ni težko zaznati vplivov pionirskih rock zasedb žanra, kot mdr. Genesis, Yes, pa tudi v ščepcih Jethro Tull. Skratka, ob izraziti razgibanosti, vsebuje glasba tudi dejaven dotik muzikalnosti in bombastične nalezljivosti, za kar skrbijo dolge instrumentalne pasaže, ki nagovarjajo večkrat z misterijem in mistiko. Skupina uporablja občasno kar tri kitare in ko se odloči opreti na izrazito kitarsko frazo, sprošča v takšnih trenutkih lahko tudi konkretno mnoštvo izraziteje distorziranih decibelov (Little Man). Preplet moško ženskih vokalnih duetov in šelesteči sintetizatorji, posnemanje staroselskega zvoka melotrona, električni klavir (Rhodes), šegavi vključki odigrani na moogu, integracija čokatega zvoka Hammond orgel. Vse je tu.
»Miles From Nowhewre« je entuziazma polno nadaljevanje albuma “Pathfinder” in glede na predhodnik, znatno bolj ambiciozna stvaritev Jonasa Lindberga in ekipe. Ne zato, ker meri v dolžino preko debelih šestinsedemdeset minut, pač pa preprosto zaradi visoko potezno nastavljenih kompozicij, med katerimi še posebej izstopa sklepna, skoraj petindvajset minutna epska suita v petih delih v kateri se na kitari, v vlogi posebnega gosta priključi Roine Stolt, vsem dobro znan Jonasov rojak iz vrst progresivnorockovskih veteranov The Flower Kings. Da. Natanko to. Če ste ljubitelj The Flower Kingsov, ali seznanjeni s kultno progrock senzacijo sedemdesetih Kaipa, ne boste imeli nikakršnih senzornih težav niti z zaznavanjem glasbe, kot jo skladajo Jonas Lindberg And The Other Side. Sploh, če pogrešate kakšne Beardfish. No, k sreči imamo v tem oziru in po novem na sceni formacijo Rikard Sjöblom’s Gungfly. Jonas Lindberg And The Other Side denimo nikdar ne razvijajo temačnih trenutkov v glasbi, kot je to večkrat značilno za glasbeno zahtevnejše Norvežane The Wobbler. Še posebej zaradi vokalne narave.
Ekipa kar osmih glasbenikov je naravnost briljantna v izvedbeni ekspresiji kar zgolj priča ne le o njihovi izjemni talentiranosti ter profiliranosti, pač pa tudi o velikem valu navdahnjenosti, ki je spremljal kreacijo tega izdelka. Zato privlačnost v poslušanju albuma nikakor ne usiha, pač pa prirašča k srcu. Vseskozi Iz kroga v krog. Ob sleherni ponovni rotaciji vinila ali zgoščenke. Izredno delo. Ne ravno na nivoju brezmadežne mojstrovine, ker je bilo v slogu, ki ga skupina zastopa, že vse povedano, a glede angažiranosti v doseganju perfekcionizma skozi preplet vsega kar ponuja izdelek, izraziti ubranosti in determiniranosti aranžerskih in produkcijskih potez, lahko album označimo za briljantno delo s katerim izhajajo Jonas Lindberg And The Other Side v letu 2022 še za stopničko bolj zreli in naravnost povedano še boljši, glede na pretekle tri studijske albume, ki jih sicer prav tako krasi izrazita smelost in progresivnorockovsko zveličana ambicioznost.
Nepredvidljivi obrati motivnih struktur, poliritmičnih notacij, šegavega prepleta solaž za katere skrbi medsebojno nenehno visoko zaznavni in dinamični dialog med klaviaturami in kitarami, kjer pa ne manjka bombastičnih pasaž vibrirajočih na masivnih plasteh melotrona in klaviatur, s katerimi skupina učinkovito rotira med raznolikimi razpoloženjskimi stanji, garantirajo izredno glasbeno mantro in avanturo za slehernega, vsaj malo bolj zahtevnega poslušalca, da ne govorimo o bolj zagrizenih privržencih progresivnorockovskega žanra, ki so Jonas Lindberg And The Other Side že davno tega vzeli za svoje heroje.
Jonas Lindberg And The Other Side niso nagnjeni h glasbenim ‘ekscesom’, ki bi gravitirali proti avantgardnim utrgancijam, zato motivno niti za hip ne razpadejo. Komponistično torej ne prenašajo ‘fragmentiranja’ kompozicij. To ne pomeni, da se ‘kačaste strukture’ znotraj kompozicij ne razvijajo na izrazitem visoko dinamičnem do dramatično teatralnem nivoju nepretrganega motivnega in atmosferičnega ‘preskakovanja’. Material novega album je v realizaciji slehernega detajla, kot celota položen na studijski trak v siju izjemnega žara in goreče srčnega pristopanja. Zato deluje vsa reč izjemno prepričljivo. Tudi v smislu zvočne produkcije. Skandinavski perfekcionizem ne dopušča nobenih ‘šlamparij’ in to velja torej tudi za najnovejši Jonas Lindberg And The Other Side studijski dosežek. Četudi nagovarja najprej ‘običajno’ in šele potem ‘vznemirjujoče’, je preprosto povedano na slehernem koraku čudovit izdelek.
Avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Secret Motive Man
2. Little Man
3. Summer Queen
4. Oceans Of Time
5. Astral Journey
6. Why I’m Here
7. Miles From Nowhere
PT I – Overture
PT II – Don’t Walk Away
PT III – I Don’t Know Where You Are
PT IV – Memories
PT V – Miles From Nowhere
Zasedba:
Jonas Lindberg – bas kitara, kitara, klaviature, vokal, spremljevalni vokal
Jonas Sundqvist – vokal
Jenny Storm – vokal & spremljevalni vokal
Calle Stålenbring – kitara
Nicklas Thelin – kitara
Jonathan Lundberg – bobni
Maria Olsson – tolkala
Gostujoči glasbeniki:
Simon Wilhelmsson – bobni na skladbah št. 2 in 4
Joel Lindberg – kitarske solaže na skladbi št. 6
Roine Stolt – kitarska solaža na petem delu skladbe št. 7