Jason Bieler And The Baron Von Bielski Orchestra: Songs For The Apocalypse
Založba: Frontiers Music Srl.
Datum izida: 22. 1. 2021
Produkcija: Jason Bieler
Dolžina albuma: 56.49 min
Zvrst: Progressive Metal / Art Rock
Ocena: 9.0/10
Je mogoče spraviti skupaj še daljše ime glede naziva izvajalca? Jason Bieler, mož, ki ga ljubitelji lika in dela glamerjev Saigon Kick prav dobro poznajo, je želel na tak način izpostaviti oziroma izdatno poudariti, da je album The Age of Apocalypse poseben album. Ne glede na to, da je Bieler skomponiral v karieri kup skladb, da je pravzaprav figura, brez katere si Saigon Kick ne gre predstavljati, da je njegova kariera obsegala sodelovanja v Karnivool, Sikth in Nonpoint,pa je album Songs for the Apocalypse šele Bielerjev prvi uradni samostojni album.
Možakar je spravil skupaj torej celoto sam. Odigral in odpel glavnino, pri čemer, pa je k sodelovanju pritegnil moštvo vrhunskih glasbenih imen, ki v sodobnih časih predstavljajo cvetober podobe metal glasbe. Nahitro naštejmo najbolj »sijoča« med njimi: Todd LaTorre (Queensrÿche), Devin Townsend, Ron Thal »Bumblefoot« (Sons of Apollo), Pat Badger (Extreme), Butch Walker (ex-Marvelous 3), Dave Ellefson (Megadeth), Clint Lowery (Sevendust), Benji Webbe (Skindred) in Kyle Sanders (Hellyeah).
Po pričakovanju je za današnje čase pomenljivo poimenovani album »Songs for he Apocalypse« silno razgiban izdelek, ki je tudi spretno uravnotežen, kar pomeni da razvija ob dinamiki tudi pečaten nivo poslušljive privlačnosti. Čeprav je njegova goriščnica (drzno rečeno) progresivni metal, pa so komponistični odkloni takšni, da dajejo albumu izrazito art rockovsko noto. To niti ne preseneča. Bieler je svojevrsten glasbenik in pravzaprav jeziček na tehtnici, ki vdihuje naravi kompozicij noto eklekticizma. Zato je ta album hvaležno drugačen od tistega, kar navadno pričakujemo ob oznaki progresivni metal. Muzikalnega pompa je ogromno. Sploh z volumnom, ki ga v zvočni krajini produkcije dosega Bieler s harmonijami osnovnih vokalnih napevov. Tovrstne manevre vpenjanja zborovske teatralnosti zasledimo denimo pri slogu aranžiranja Devina Townsenda. Sicer bodo Bielerjev slog takoj prepoznali in vzljubili tudi ljubitelji Saigon Kick, kar v nalezljivem refrenu napove že uvodna Apology. A že sledeča Bring Out Your Dead opozarja, da je pred nami album slikovitih aranžerskih odklonov. Skladba je vibrantno mračna, še trša, za njeno lucidno vsebino pa poskrbi »Crazy Devy« s svojo kitarsko solažo. Vendar je to le začetek albuma. Preletimo na hitro ostalo vsebino. V Anthem For Loosers in Alone in the World se bodo hitro na isti valovni dolžini našli znova ljubitelji klasičnih Saigon Kick. Čeprav sta skladbi v ritmičnih ključih progresivno »prerešetani«, jih bo na to napeljal razviti pomp vokalnih napevov. V Beyond Hope se pajdaši komponist tudi z vzgibi salse in latino melosa, lucidne zabave pa ne primanjkuje niti v briljantni, kabaretno in šansonsko naravnani Crab Claw Dan. Stones Will Fly je denimo rockovsko slečena zadeva, ki vsebuje celo odklone k post-grunge formam, obrv pa zna privzdigniti tudi kakšen ljubitelj zasedbe Foo Fighters. V vodilni frazi bolj nasršena Born of the Sun je na drugi strani odličen primer kako lahko splet progresivnosti, antemičnosti in mračnjaštva, dostavi visoko grabežljivo vzdušje. Tu je Very Fine People, ki odlično razgibava podobo izdelka in bi sodila na akustični kantavtorski album. Zelo verjetno, pa bi tak album Bielerja popolnoma dolgočasil.
Kar izdatno privlači na tem albumu, je pravzaprav briljantna simbioza mnogoterih teatralnih prevratov in vzdušij, ki jih prinaša talilni lonec medžanrskega stapljanja, pri čemer je Bieler moral posvečati lep del pozornosti, da je uspel iztržiti takšno ravnovesje na izdelku. Hkrati s tem pa izjemno poslušljivo privlačnost, ki ne popušča preko minutaže tega pronicljivo razgibanega in razrahljanega albuma. To zgolj govori v prid kako visoko talentiran in glasbeno profiliran je ta posebni glasbenik. Nasploh v smislu skladanja glasbe.
Album »Songs for the Apocalypse« je dosežek ob katerem vam ne bo niti za hip dolgočasno. Je album, ki potrjuje Bielerjevo glasbeno širino in popolno artistično svobodo, in kot tak, ne trpi idejnega omejevanja. Gre za eklektičen izdelek, ki preseneča in zabava največkrat prav zavoljo žanrskega stapljanja, pri čemer Bieler, glede na slogovne preskoke, vzdržuje na mojstrski način vso komponistično kredibilnost, izdelek pa posledično visoko izpovedno kompaktnost in pečatnost.
Avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Never Ending Circle
2. Apology
3. Bring Out Your Dead
4. Annalise
5. Stones Will Fly
6. Down In A Hole
7. Anthem For Losers
8. Horror Wobbles The Hippo
9. Beyond Hope
10. Crab Claw Dan
11. Born Of The Sun
12. Baby Driver
13. Alone In The World
14. Very Fine People
15. Fkswyso
Zasedba:
Jason Bieler – vokal in vsi instrumenti
Sodelujoči glasbeniki:
Jeff Scott Soto – vokal na skladbi št. 13
Benji Webbe – vokal na skladbi št. 9
Devin Townsend – kitarski solaža na skladbi št. 3
Andee Blacksugar – kitarska solaža na skladbi št. 2
Butch Walker – kitarska solaža in dodatne kitare na skladbi št. 5
Stephen Gibb – dodatne kitare na skladbi št. 6
Emil Werstler – kitarske solaže in kitarski ‘soundscapi’ na skladbi št. 8
Ron ‘Bumblefoot’ Thal – kitarska solaža na skladbi št. 9
Clint Lovely – kitarska solaža na skladbi št. 11
David Ellefson – bas kitara na skladbi št. 3 in 9
Pat Badger – bas kitara na skladbi št. 5
Kevin Scott – bas kitara na skladbi št. 2 in 4
Kyle Sanders – bas kitara na skladbi št. 6 in 11
Clay Cook – bas kitara, klavir, kitara na skladbi št. 7
Todd LaTorre – bobni na skladbi št. 2
Edu Cominato – bobni na skladbi št. 3, 6 in 11
Ricky Sanders – bobni na skladbi št. 5, 7, 9 in 13