Heathen po dolgih letih spet v Sloveniji (2022)
Nastopajoči: Heathen / Toxik
Lokacija: Ljubljana / Orto Bar / Slovenija
Datum: 5. 6. 2022
Poletje je običajno koncertno mrtvilo oz. se koncertno dogajanje premakne na zunanje in festivalske odre. Letos je, iz vsem znanih razlogov povsem drugače, saj koncertni utrip tudi poleti ne umira in ga je v organizaciji Dirty Skunks in drugih na pretek. Nič drugače ni bilo niti pred dvema tednoma, ko je Ljubljano na vročo nedeljo obiskal thrash dvojček Toxik in Heathen.
Kot prvi so torej na oder stopili kultni newyorški Toxik, ki so se v zgodovino v poznih osemdesetih zapisali z dvojčkom albumov World Circus/Think This. Na njiju so kot eni prvih v thrash vkomponirali še bolj kompleksne in tehnično zahtevne pristope, zaradi česar jih mnogi štejejo za ene prvih, če ne celo prve, predstavnike tehničnega thrash metala. Toxik so od začetka svojega delovanja že nekajkrat prenehali z delovanjem in se znova vrnili med žive, tokrat pa so sploh prvič stopili tudi na slovenske odre. Jasno pod vodstvom še edinega originalnega člana, kitarsta Josha Christiana, ki je ob sebi zbral mlado in zagnano ekipo s katero je končno le posnel dolga let napovedovani tretji studijski album Dis Morta, ki izide čez mesec in pol. Toxik prav (kvantitativno) bogate diskografske zapuščine nimajo, zato smo bili deležni izdatne doze materiala z dveh že omenjenih kultnih plošč in rušilce kot so Heart Attack, Greed, Think This ter World Circus so fantje nizali drugega za drugim in brez usmiljenja. Vse pozornosti pa ni ukradel le Christian, ki je kljub svojim letom (julija jih bo dopolnil 56) zlit s svojo kitaro in še vedno zveni jezno in brutalno dobro, ustavile pa ga niso niti tehnične težave med enim od komadov (ki mu jih je pomagal odpraviti kar prijazni obiskovalec iz prvih vrst). Ne, vso pozornost je nase usmeril mladi vokalist Ron Iglesias, ki je kričal kot žival, zadel vse še tako visoke falzete in tudi sicer na odru deloval tako energično, da bi lahko nastopil tudi v reklami za Red Bull. Iglesiasa je bil oder namreč poln ves čas, njegovo stalno pozivanje k moshu pa je proti koncu le obrodilo sadove (Iglesias je bil sicer tudi eden glavnih krivcev za moshanje med Heathen). Toxik so predstavili tudi naslovno skladbo prihajajočega albuma, ki sicer razen zapomnljivega refrena (še) ni pustila večjega vtisa, je pa brez dvoma velik vtis pustil bend z odlično predstavo ter hvaležnim in ponižnim odnosom in Dis Morta je brez dvoma na seznamu težje pričakovanih letošnjih plošč.
Tudi Heathen niso bend, ki bi se lahko pohvalil z ravno velikim številom albumov, saj so jih od leta 1984 izdali le štiri, za zadnjega in še aktualnega Empire of the Blind iz leta 2020 pa so potrebovali kar debelo desetletje, njegov predhodnik The Evolution of Chaos je namreč izšel davnega 2010. Leto kasneje so na Thrashfestu Heathen tudi zadnjič nastopili pri nas, z njihovim sploh prvim nastopom pri nas, t.j. leta 2010 v Mariboru, pa so se zapisali v zgodovino (skoraj tako lepo kot Forbidden, prav tako v štajerski prestolnici), zato so pričakovanja pred njihovimi nastopi vedno velika. No, tokrat je bilo prvo razočaranje že to, da s skupino na evropski turneji ni edinega še preostalega ustanovnega člana, ukrajinskega gorostasa in kitarista Leeja Altusa. V njegove velike čevlje je stopil mladi in neznani kanadski kitarist Kyle Edissi (njegov matični bend je Invicta), čez čigar predstavo ni moč reči ničesar, saj je svoje delo opravil odlično. Vseeno pa je gledati Heathen brez Altusa nekako tako, kot je bilo gledati Exodus brez Garyja Holta. Kakorkoli, Heathen so Ljubljano pozdravili z noviteto The Blight in dal kljub začetnemu slabšemu zvoku vedeti, da so v izredno dobri formi, kar sta dala kot prva vedeti že poznana kitarist Kragen Lum ter seveda vokalist Dave White, poleg ultra nalezljivih kitarskih potez s svojim čistim vokalom glavni krivec za melodično podobo Heathen, s katero so bili že s prvencem Breaking the Silence zaznamovani kot ena bolj unikatnih thrash metal zasedb. Visoko letečih melodij je bilo tudi tokrat celo prgišče, za rahlo grenak priokus pa je poskrbel le izbor komadov. Ta je namreč skoraj v celoti baziral na novi plošči, s čimer sicer ne bi bilo nič narobe, saj so The Blight, Empire of the Blind ter Sun In My Hand s svojimi močnimi refreni tipični predstavniki Heathen rušilnosti na eni, ter kitarske preciznosti in vrhunskega občutka za melodijo na drugi strani. Žal pa so bile zaradi močnega poudarka na Empire of the Blind z izjemo nepozabnih Goblin’s Blade, Death By Hanging ter zaključnega Hypnotized, v katerega je popeljal zlovešči glas Jima Jonesa, skorajda v celoti spregledane klasike s prvih dveh plošč, ki sta Heathen vpisali v zgodovino thrasha. Lahko bi fantje razgreti ljubljanski publiki namenili vsaj še Opiate of the Masses, ki ga na ter turneji sicer tudi igrajo. No, so pa k sreči v Ortu fantastično odzveneli rušilci z vrhunske The Evolution of Chaos, predvsem epski Arrows of Agony in Dying Season, posebno pohvalo pa si zasluži bobnar Jim DiMaria, ki je po tehničnem viharju s Toxik brezhibno odbobnal še drugi koncert v večeru! Pod črto sicer ne najboljši Heathen koncert viden do sedaj, brez dvoma pa kljub temu eden boljših, letos videnih koncertov.
Avtor: Rok Klemše
Fotografije: Aleš Podbrežnik