Samozaložba
Datum izida: 18. 9. 2013
Produkcija: Dean Marsh
Dolžina albuma: 55.46 min
Zvrst: Progressive Rock
Ocena: 9.5/10
Angleški progresivci Gandalf’s Fist, ki so nastali leta 2005 kot skupni projekt kitarista/klaviaturista Deana Marsha ter pevca Lukea Severna, so s svojim četrtim studijskim albumom, konceptualno poslastico »A Day in the Life of a Unversal Wanderer« (2013) doživeli zasluženi mednarodni preboj ter se iz zanimivega in nadarjenega vendar obskurnega dueta prelevili v eno izmed vodilnih skupin sodobne progrockovske scene, ki je kasneje k sodelovanju pritegnila številna znana glasbena imena kot so John Mitchell (Arena, It Bites), Clive Nolan (Pendragon, Arena), Dave Oberle (Gryphon), Arjen Lucassen (Ayreon), Troy Donockley (Nightwish) in Blaze Bayley (ex-Iron Maiden). Glasbo Gandalf’s Fist je najlažje opisati kot nekakšen hibrid med simfoprogom in space rockom z občasnimi psihadeličnimi, hardrockerskimi in folkrockovskim elementi. Tako Marsh kot Severn sta v mladosti veliko poslušala NWOBHM sceno ter progrockovske legende kot so King Crimson in Pink Floyd kar se v Gandalf’s Fist glasbi lahko pogostokrat sliši čeprav so progmetalski elementi precej redki.
Levji delež njihove diskografije predstavljajo konceptualni albumi in tako je bilo tudi z »A Day in the Life of a Universal Wanderer«, ki je predstavljal pomembno prelomnico v Gandalf’s Fist zgodovini. Leta 2013 so namreč prenehali biti duet saj sta se jim pridružila nemški bobnar Stefan Hepe ter basist Christopher Ewen tako, da se je Marsh lahko v celoti osredotočil na kitaro, klaviature in spremljevalni vokal.
Obenem so leta 2013 k sodelovanju pritegnili različne gostujoče pevke. Od tedaj naprej so moško-ženske vokalne harmonije postale eden izmed njihovih zaščitnih znakov zaradi česar so jih nekateri začeli primerjati s skupino Ayreon, ki pa je vseeno večinoma precej bolj metalsko usmerjeni kolektiv. Za razliko od slednjih, ki v besedilih in konceptih večinoma prisegajo na bolj ‘klasično’ znanstveno fantastiko, so Gandalf’s Fist ustvarili lasten imaginarni svet, ki veliko črpa iz t.i. steampunk podžanra znanstvene fantastike. Zanj je značilno mešanje elementov futurizma in viktorijanske dobe (v redkejših primerih tudi Divjega zahoda) kar pomeni, da gre večinoma za zelo angleški podžanr.
Koncept na »A Day in the Life of a Universal Wanderer« je dokaj podoben tistemu z obeh delov Ayreon mojstrovine »Universal Migrator« vendar je na splošno precej bolj preprost, saj govori o skrivnostni, mistični entiteti iz 26. stoletja, znani kot Universal Wanderer, ki potuje po različnih galaksijah. Njegova potovanja trajajo od rojstva eksistence pa vse do njenega konca. Signal o njegovi prisotnosti nekoč ujame zapuščena vesoljska postaja in kozmični jam skozi vesolje se lahko začne.
Tako kot vsaka poštena konceptualna plošča, je tudi »A Day in the Life of a Universal Wanderer« vseboval kratek uvod z naracijo, ki sicer ni bila plod kakega znanega angleškega igralca, saj je imela skupina tedaj še vedno precej nizek javni profil. Vse vrline te skupine pridejo do izraza na mračnem epu »The Nine Billion Names of God«, ki vsebuje številne zanimive časovne prehode, dobro postavljene akustične aranžmaje ter epske moško-ženske vokalne harmonije. »Stowaway to the Mushroom Planet« že z naslovom sporoča, da vsebuje tudi nekaj psihadeličnih elementov čeprav gre za klasični simfoprog ep z mogočnim, večglasnim in nostalgično obarvanim refrenom, ki se je članom Gandalf’s Fist res zelo dobro posrečil.
»Somewhere Beyond the Stars« je romantična, klavirsko usmerjena balada z gostujočim ženskim vokalom, ki predstavlja nekakšno zatišje pred pompoznim in kompleksnim »Orphans of the Sky« na katerem vladajo trše kitarske pasaže kot je to običajno na večini ostalih skladb. Na »Maze of Corridors«, ki je za spoznanje pretirano zabeljen z naracijo, se lahko uživa predvsem ob izjemni ritmični kombinatoriki, mogočnih časovnih prehodih ter še enemu posrečenemu refrenu. »A Universal Wanderer« je s svojim nostalgičnim refrenom in epskimi harmonijami predstavljal enega izmed vrhuncev tega albuma, medtem ko na »Nexus« zelo dobro izpade harmonično menjavanje temačnih in svetlih ambientalnih odtenkov s pomočjo posrečene izmenjave moškega in ženskega vokala.
»North of the Wall«, ki v konceptu ponazarja enega izmed zgodovinskih postankov Univerzalnega potovalca, je kratka vendar ambientalno bogata skladba. »The Battle of Tannhäuser Gate«, ki se z naslovom nanaša na znameniti monolog iz filma ‘Iztrebljevalec’, vsebuje pestre akustične in godalne aranžmaje. Posledica tega vnašanja folkrockovskih elementov in njihovega mešanja z orkestracijo je prepričljivo menjavanje futurističnega in rustikalno-nostalgičnega vzdušja. Album se uspešno zaključi z epsko spacerockovsko mojstrovino »The Wanderer Goes South«, ki navduši že z duhovitim uvodnim delom kjer vladajo gostujoči aranžmaji na piščalih. Na tej stvaritvi se lahko na trenutke sliši, da sta bila Marsh in Severn med ustvarjanjem tega albuma očitno seznanjena tudi z nekaterimi samostojnimi dosežki progrockovskega ‘guruja’ Stevena Wilsona.
Ambiciozni »A Day in the Life of a Universal Wanderer«, ki je leta 2017 doživel posebno, ponovno izdajo, še dandanes upravičeno velja za nekakšen magnum opus skupine Gandalf’s Fist s katerim so dokončno postali ena izmed najpomembnejših in najbolj zanimivih zasedb sodobne progrockovske scene. Kdor prisega na angleško ‘šolo’ prog rocka in kogar ne moti nekoliko ‘piflarski’ naziv skupine, ki je bil rezultat stare pivske šale med Marshom in Severnon, sicer dvema ‘piflarskima’ oboževalcema Tolkienovih del, ki sta se šla stavit katero ime za band bo najbolj očaralo eno izmed njunih znank, bo ob poslušanju večine dosedanjih Gandalf’s Fist albumov užival kot že dolgo ne.
Avtor: Peter “Dr. ProgRock” Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Another Night on the Far Side of the Universe (1:33)
2. The Nine Billion Names of God (7:59)
3. Stowaway to the Mushroom Planet (4:09)
4. Somewhere Beyond the Stars (4:25)
5. The Orphans of the Sky (7:02)
6. Maze of Corridors (4:18)
7. A Universal Wanderer (4:31)
8. Nexus (4:41)
9. North of the Wall (3:07)
10. The Battle for Tannhäuser Gate (5:11)
11. The Wanderer Goes South (8:50)
Zasedba:
Luke Severn – vokal na skladbi št. 8, spremljevalni voka, naracije
Dean Marsh – vokal, kitara, bas kitara, sintetizatorji, komponist
Stefan Hepe – bobni, tolkala
Sodelujoči glasbeniki:
Melissa Hollick – vokal, spremljevalni vokal
Dying Seed – vokal
Jennifer Pederson – vokal
Beccie Watson – vokal
Mark Benton – naracije
Alicia Marsh – naracije
Andy Bolper – saksofon na skladbi št. 2
Natasha Jaffe – čelo na skladbi št. 9
Davor Busic – flavta na skladbi št. 9
Suzanne Weller – flavta na skladbi št. 11
William Stewart – violina na skladbi št. 10