Ethnotrip : Ethnotrip

0 111

Založba: Samozaložba
Leto izida: 2013
Produkcija: Peter Ošlaj & Ethnotrip
Dolžina albuma: 46.32


Ethnotrip je kvartet, ki preigrava ljudske standarde. Čeprav ustanovljeni 2009 in po EMŠO letnicah rojstva mladi, gre za prekaljene glasbenike, katerim je oder drugi dom in se na njem počutijo izvrstno. Vseskozi so na odrih, kot zasedba Ethnotrip, obenem pa so posamezniki skupine aktivno povezani tudi v druga umetniška telesa (Mlada Beltinska Banda, Marko Banda, L’amour Fou), tako da vseskozi ohranjajo top formo.

Prvenec »Ethnotrip« je zelo lep izdelek. Nosi prepoznane standarde, ki okarakterizirajo specifičnost melosa napevov Evrope od Zahoda (Anglija) na Vzhod (Rusija, Madžarska), pa seveda našega ljubega balkanskega polotoka (Makedonija, Hrvaška). Seveda ne izostanejo napevi ljudskega izročila, kot je uvodna belokranjska Pastirče mlado (in milo) – standard, ki se ga je v vseh letih lotil cel univerzum slovenskih izvajalcev, od Katalene do Magnifica in vse vmes. Tu sta tudi dve prekmurski Zreilo je žito, pa še druga klasika, ki prihaja iz prekmurskih Žižkov Speivaj nama Katica (Zapoj nam Katica).

Tako barvita glasbena slikanica bogate izkaznice Evropskega ljudskega glasbenega poslanstva je garant zabavnega poslušanja, ki jo učinkujoče povzeta na albumu »Ethnotrip«. V središču lika zasedbe Ethnotrip stoji markantni vokal pevke Tjaše Šimonke. Na točkah, ki jih povezuje sorodni »ciganski« melos geografsko zbližanih Prekmurja, Medžimurja, Baranje ter območja v smeri proti Rusiji (Madžarske), je krhko zibajoča milina tankega vokala deviške čistosti zagotovo element, ki hipoma prevzema. Ta moment je vgraviran izrazito preko albuma. Koprneče podajanje vokalne melodije, je izjemno mehko, a prežeto z občutji bolečine, čeprav povzemajo besedila običajno sporočila praznovanja. Lahko rečemo da bi teže dobil za tako nalogo bolj primerne vokal, kot je ravno Tjašin. Za tako bravurozno magnifikacijo sporočilnosti tradicionalnih ljudskih napevov, kot jih združuje album »Ethnotrip«, zagotovo zelo težko.

Za Instrumente, ki ustvarjajo zvočno kuliso spremljave, je za melanholični melos albuma, ki ne popušča niti v »balkanizmih« Jovano Jovanke in Ajde Jano in se na obeh točkah neprikrito meša z blagodejnim vetričem »arabesk« vplivov Male Azije, naravnost idealen. Za nabor standardov v da dosegajo v skupnem učinkovanju z jedro definiranim vokalom Tjaše, optimalni izrazni iztržek.

Navkljub vrhunski interpretaciji, ki ji ne gre prav ničesar očitati, se album kar pretirano drži smernic šolskih glasbenih učbenikov. Bolj pravilnega igranja in petja, skoraj ni moč iztržiti.  In prav ta šolska »speglanost« in »spoliranost« izdelka, na kateri ne najdeš »ukrivljene dlake« ali »fleka, ki bi jo zapustila mušja stopinja« je element, ki ustvarja občutek, kot da so bile te zgodbe že mnogokrat zelo podobno podane. Kvartet razvija svojo entiteto, a ko se ozreš na plejado skupin in izvajalcev Slovenije, ki se v svojih iztočnicah prav tako korenito pečajo s folk in etno elementi, obstane izdelek »Ethnotrip« v ligi povprečnih izdelkov. Raje sledi previdnosti, kot predajanjem eksperimentu in  s tem večjemu plasmaju lastne avtorske pronicljivosti. Tu ne boste slišali ničesar »usekano« izzivalnega, kar je značilno za izvajalce, kot so Katalena, Vasko Atanasovski in podobni. Vključevanje preguljenih Podmoskovnye vechera in Katyusha, ki jih ob tabornem ognju vrsto dekad prepevajo taborniki (samo Trzinka nam še manjka!), pa keltski Scarbourough Fair, ki sta ga v hit single spravila nekoč davno tega Simon And Garfunkel in v svoji režiji predelali art metalci Queensryche v obdobju snemanja albuma »Empire« (1990), je le dokaz, da se Ethnotrip na svojem prvem albumu raje gibljejo v vodah obče dostopnosti in všečnosti, kot pa da bi skušali zaslalomirati artistično samoizzivalno, se pravi izven predvidljivih kalupov, ki jih fiksirajo melodije izbranih ljudskih standardov tega albuma.

Torej če povzamem, ničesar slabega o albumu. Bog ne daj.  Lepo stoji in ponuja poslušalcu všečno glasbeno avanturo. Prelep izdelek visoko kakovostne interpretacije, ki ga olepšuje briljanca organskega tena pristne in naravne produkcije in še posebej izredna vokalna karizma pevke Tjaše, ki sili s svojo fascinantno vokalno predstavo celo do mezosopranskih višavij, je tako čvrsto temeljen začetek nove fascinantne zgodbe o novi etno/folk skupini, za katero gre upravičeno verjeti, da bo v prihodnji evoluciji dostavila izdelkom tudi vsebinsko otipljivost večje avtorske »zbadljivosti«.

avtor: Aleš Podbrežnik
ocena: 8.0 / 10


Seznam skladb:
1. Pastirče mlado
2. Seiyem hajad / Szep asszonyak kurizalok
3. Jovano Jovanke
4. Speivaj nama Katice
5. Dekanovsko grobiće
6. Igrale se Delije
7. Zreilo je žito
8. Podmoskovnye vechera / Katyusha
9. Ljubav se ne trži
10. Ajde Jano
11. Scarbourough Fair*

*… dodatna skladba

Zasedba:
Tjaša Šimonka – vokal
Miha Kavaš – violina
Aleksander Varga – bas kitara
Primož Kramberger – klavir

SODELUJOČI GLASBENIKI:
Boštjan Baša – harmonika
Kristijan Majcen – kitara
Urban Kolar – trobenta
Marko Markovič – Maki – tolkala

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki