DGM: Tragic Separation

0 102

Založba: Frontiers Music Srl.
Datum izida: 9. 10. 2020
Produkcija: Simone Mularoni
Dolžina albuma: 55.50 min
Zvrst: Progressive Metal
Ocena: 9.0/10


DGM so italijanski progresivni metalci – danes relikt živahnega progresivnometalskega gibanja-, ki se je razcvetelo na prelomu milenijev in ki je do leta 2010 pričelo polagoma usihati. Pod to gibanje štejemo prvo generacijo skupin, ki so se močno navdihovale nad likom in delom Dream Theater. DGM niso od včeraj. Z novim »Tragic Separation«, imajo v žepu kar deset studijskih albumov. Delujejo namreč vse od leta 1994 dalje. Podatek, ki ob vsej zgodbi o DGM posebej zabava je, da v skupini ni več niti enega ustanovnega in originalnega člana, ter da je ‘čudno’ ime skupine, pravzaprav kratica skovana iz imen treh nekdanjih članov, ki so jo ustanovili (Diego, Gianfranco, Maurizio).

DGM je dvignil na krila zlasti prihod kitarista Simone Mularonija leta 2006, ki se je prelevil polagoma v glavnega komponista skupine. Predhodni album »The Passage« (2016) je ob svojem izidu veljal za najbolj zrel dosežek kariere in vrhunski album, na katerem so DGM ujeli perfektno zmes muzikalnosti, udarnosti in tehnične kompleksnosti. V tem oziru je bil daljši časovni premor med »The Passage« in novim albumom »Tragic Separation« več kot dobrodošel, saj se je skupina znašla pred resnim in težko premostljivim izzivom, kako zadržati ali celo nadgraditi domet komponiranja. V tem časovnem obdobju, pa so se nabrale številne nove ideje in bend je kljub nesrečnemu spletu okoliščin, ki je v začetku letošnjega leta prekrižal načrte glasbenim izvajalcem, očitno ta visoko kreativni moment uspel zadržati in preliti na novi album. Tega so DGM pričeli ustvarjati v preteklem letu.

Dejansko je glavni pogonski motor, to je kitarist Simone Mularoni, poskrbel še za eno perfektno izhodišče, na katerem je zrasel nov studijski album skupine. Ekipa se zelo dobro pozna, poseduje tudi malho koncertnih izkušenj, obenem pa gre za sekstet, ki je s prepričljivim vokalnim izplenom Marca Basila (odštevši »nesrečni« akcent pri petju v angleškem jeziku), v vseh dejanjih komponiranja in interpretaciji idej, briljantno naoljen stroj, ki bo znova blizu ljubiteljem Symphony X, na posameznih točkah albuma, pa tudi kakšnim Pagan’s Mind. Da so vsi člani skupen veliki ljubitelji lika in dela Dream Theater, ni treba posebej poudarjati, se pa za razliko od maloprej omenjenih velikanov progresivnometalskega žanra, pridno držijo prioritete, v kateri postavljajo muzikalnost in kompaktno formatiranje nad fragmentiranje kompozicij. V slednje progresivni metal prav rad hitro zapade. Ob logični artistični navezavi na predhodni, to je izvrstni »The Passage«, dolgujejo DGM, glede glasbenega zgledovanja, največ zahval zasedbi Symphony X (od tod ne presenečajo skupne turneje v preteklosti,ali gostovanje M. Romea na eni izmed skladb albuma The Passage).

Ob izredno pečatnem komponiranju, ki znova združuje v odlično ravnovesje elemente muzilane nalezljivosti (ultra-spevnost refrenov), prodorne udarnosti ter pravšnje zabele s tehnično kompleksnimi elementi. Album poseduje izredno spravljiv in kompatibilen dialog teh treh gradnikov kompozicij, kar poosebljajo: nalezljivi in izdelani kitarski rifi, vrhunske ultra-sonične in dihjemajoče kitarske solaže, kjer Mularoniju v prstih niti za hip ne primanjkuje ognjevitosti, briljantno umeščanje aranžmajev za klaviature, ki dejstvujejo »orkestralno«, v aranžranju dodani neo-klasični karakter (npr. godalni uvod v naslovni skladbi), da deluje vsa reč še bolj »italijansko«, že kar pregovorno lomljenje ritmov in nad vsem, že omenjeni, eksplozivni vokalni karakter.

Z albumom »Tragic Separation« so DGM še enkrat polnokrvno kapitalizirali vso artistično modrost in zrelost, ki jo je poln pretekli izdelek in najmanj zadržali visoko kakovost glasbene substance predhodnika »The Passage«. K temu dodaš briljantno produkcijo, ki grabežljivo poudarja zvočne kontraste in pastele, zagotavlja jedrnatost nenehnega preliva dinamike razpoloženjskih stanj, ter ob vsej idejni razgibanosti in izvedbeni duhovitosti, prinaša vseskozi visoko privlačno poslušanje izdelka. Več se ljubiteljem skupine DGM in progresivnometalskega žanra – v njegovem klasičnem (pra)bistvu -, niti ni treba želeti. Delo opravljeno z veliko odliko in znova zrelostno detajlno izpiljen album, ki sodi v špico dosedanjega opusa skupine.

Avtor: Aleš Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Flesh And Blood (7:35)
2. Surrender (5:40)
3. Fate (5:47)
4. Hope (5:26)
5. Tragic Separation (7:38)
6. Stranded (5:36)
7. Land Of Sorrow (5:05)
8. Silence (5:55)
9. Turn Back Time (5:45)
10. Curtain (2:20)

Zasedba:
Marco Basile – vokal
Simone Mularoni – kitara
Emanuele Casali – klaviature
Andrea Arcangeli – bas kitara
Fabio Costantino – bobni


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki