Založba: Insideout Music
Datum izida: 20. 6. 2011
Produkcija: Devin Townsend
Dolžina albuma: 72.45 min
Zvrst: Ambient Music/Progressive Metal
Ocena: 9.5/10
»Ghost« je bil drugi izmed dveh studijskih albumov, ki jih je Devin Townsend, v sklopu svojega solo projekta in v skladu s svojo bipolarno glasbeno naravo, izdal na isti dan. »Ghost« je bil popolno glasbeno in ambientalno nasprotje razdraženega, hrupnega, avantgardnega, kaotičnega in eksperimentalnega albuma »Deconstruction« (RockLine recenzija), saj se je na njem Devin popolnoma nepričakovano podal na področje ambientalne glasbe ter progresivnega rocka z nekaterimi post-rockovskimi in folkrockovskimi elementi. S to potezo si je pridobil kar nekaj novih privržencev, ki nikoli niso bili seznanjeni z njegovimi običajnimi progmetalskimi in progrockovskimi projekti.
»Ghost« je izrazito meditativen, ambientalno lep in spokojen album, ki odseva Devinovo nežnejšo, ‘razsvetljeno’ plat katero ne demonstrira prav pogosto. Devinu je bila pri ustvarjanju vokalnih harmonij v veliko pomoč pevka Katrina Natale, ki na »Ghost« kar nekajkrat prevzame samostojno pevsko štafeto. Od Devinovih starih pajdašev je na albumu pomembno vlogo odigral klaviaturist Dave Young, ki je prispeval zavidljivo število mogočnih ambientalnih aranžmajev, medtem ko je imel ključno vlogo pri grajenju ‘zvočnega zidu’ s svojimi produkcijskimi, kitarskimi in vokalnimi veščinami Devin osebno.
Vse kompozicije se na harmoničen način prelivajo druga v drugo in poskrbijo za čudovito ambientalno potovanje. Uvodni »Fly« gradi spokojno vzdušje na zasanjanih klaviaturskih zavesah in eteričnih vokalnih harmonijah. »Heart Baby« poslušalca popelje na nekoliko bolj melanholične ambientalne planjave z občasnimi akustičnokitarskimi aranžmaji in čudovitimi moško-ženskimi vokalnimi harmonijami. »Feather«, s svojo epsko ambientalno naravo, vokalnimi harmonijami in valujočimi klaviaturskimi zavesami, predstavlja enega izmed »Ghost« vrhuncev in trenutek, ko Devinovo eterično petje pride do najboljšega možnega izraza.
»Kawaii«, japonska beseda za ljubkost, označuje ambientalno izjemno krhko in lahkotno kompozicijo s prostranimi sintetizatorskimi zavesami in efekti na kateri osrednjo pobudo naglo prevzamejo prelestne vokalne harmonije. Naslovna skladba sredi katere kraljujejo masovni zvočni zidovi in eterične vokalne harmonije je naphana s pozitivističnim vzdušjem. Ta stvaritev zveni kot skorajda idealni križanec med post-rockom, folkom in ambientalno glasbo. »Blackberry« vsebuje elemente countrya in je nekakšen prototip tega kar je Devin čez nekaj let demonstriral s stranskim projektom Casaulties of Cool.
Na new age inštrumentalu »Monsoon«, ki zveni kot ambientalno potovanje po jugovzhodni Aziji, lahko poslušalec uživa v valujočih klaviaturskih zavesah ter nežnih zvokih flavte v režiji Kat Apple. »Dark Matters«, ki ustvari harmoničen spoj med zvočnim zidom, pihalnimi aranžmaji in eteričnimi vokalnimi podvigi, je prepojen z nostalgičnim vzdušjem. »Texada«, ki se nanaša na veliki otok v Britanski Kolumbiji (Kanada), je še ena izjemno intenzivna ambientalna stvaritev s kraljevskimi moško-ženskimi vokalnimi harmonijami, eteričnimi zvočnimi zavesami in prelestnimi akustičnimi aranžmaji.
»Seams« je nežna ambientalna zadušnica, ki niha med skrivnostnim in melanholičnim vzdušjem. Ambientalno izjemno sproščujoči »Infinite Ocean«, ki vsebuje tudi elemente art rocka in psihadelike, se lahko prav tako uvrsti med najbolj intenzivne trenutke tega albuma. »As You Were«, ki je prava inkarnacija glasbe za sproščanje, predstavlja nadvse posrečen zaključek epskega ambientalnega potovanja po različnih deželah in stanjih zavesti.
»Ghost« bi moral prvotno iziti kot dvojni album vendar si je Devin kasneje premislil. Kmalu je zavrgel tudi idejo, da bi neobjavljene skladbe izdal kot »Ghost 2«, saj je ugotovil, da zaradi njihove udarnejše, temačne in bolj melanholične narave ne gre za ustrezno nadaljevanje predhodnika. Vseeno so nekatere izmed teh skladb kasneje izšle na dodatnem disku prvenca Devinovega stranskega projekta Casaulties of Cool.
Z ambientalno pustolovščino »Ghost« je Devin vnovič demonstriral svojo izjemno skladateljsko širino in dovzetnost za različne glasbene žanre ter dokazal, da je sposoben ustvariti ambientalno izjemno globoko glasbo. Devin bolj drugačnega albuma kot »Deconstruction« ne bi mogel ustvariti. Z njim je pošteno zmedel svoje tradicionalne, metalske privržence, ki tega od njega niso pričakovali, a so »Ghost« vseeno večinoma dobro sprejeli, pa tudi vse tiste, ki si ga predstavljajo zgolj kot nekakšnega nenadzorovano ‘odštekanega’, ekscentričnega in razgrajaškega profesorja eksperimentalnega rocka in metala.
Avtor: Peter “Dr. ProgRock” Podbrežnik
Recenzijo albuma objavljamo na 49. rojstni dan Devina Townsenda in mu želimo še mnogo prekrasno norih glasbenih idej ter brezkončno kreativnega navdiha.
Seznam skladb:
1. Fly (4:15)
2. Heart Baby (5:55)
3. Feather (11:30)
4. Kawaii (2:52)
5. Ghost (6:24)
6. Blackberry (4:53)
7. Monsoon (4:37)
8. Dark Matters (1:57)
9. Texada (9:30)
10. Seams (4:04)
11. Infinite Ocean (8:01)
12. As You Were (8:47)
Zasedba:
Katrina Natale – vokal
Devin Townsend – kitara, bas kitara, vokal, sintetizatorji, banjo
Dave Young – klaviature, Nord sintetizator, harmonij, mandolina, kompjuterski ‘software’ (Ableton Live)
Kat Epple – flavta, pihala
Mike St. Jean – bobni, tolkala