DavidOFF: Joker
Samozaložba
Datum izida: 27. 2. 2023
Produkcija: DavidoOFF & Dejan Dimec – Dimme
Dolžina albuma: 27.13 min
Zvrst: Instrumental Rock / Guitar Rock / Progressive Metal / Art Metal
Ocena: 9.0/10
DavidOFF, za vzdevkom katerega bdi multi-instrumentalist, komponist, producent in v prvi vrsti kitarski virtuoz David Breznik, se je na sceni pojavil kot strela z jasnega. Leta 2020 je izdal svoj samostojni studijski prvenec, ki mu je vsega leto dni kasneje sledil album »Vojna« (2021, RockLine recenzija). Zlasti z albumom Vojna, ki je prvi 100% avtorski dosežek projekta DavidOFF, je David Breznik potrdil, da je pred nami izjemno talentiran glasbenik, ki pristopa v ustvarjalnem smislu več plastno in z veliko širino umetniškega vizionarstva, s čimer daje jasno vedeti, da ne pozna kreativnega omejevanja. Že z albumom »Vojna« je DavidOFF vzdignil veliko prahu, saj je ta izdelek preprosto povedano polno navdušujoč!
David ostaja tudi na albumu »Joker« velik perfekcionist. Od njega ne boste slišali ničesar, kar ne bi možakar prej konkretno pilil do njemu popolne všečnosti. No, vsaj do tistega optimalnega momenta, ki ti daje občutek, da si postoril vse bistveno, da gre lahko določen komad potem na album. Mož je vrsto let zbiral ideje, jih beležil v demo posnetke. In sedaj so tu. V seriji samostojnih albumov. »Joker« je namreč že tretji izmed takšnih. Tretji v treh letih. Na njem se DavidOFF predstavlja znova v vlogi spretnega akrobata, ki lahko komaj opazno ter povsem nevsiljivo mojstrsko staplja, pregovorno nepremostljive žanrske elemente v svojevrstni kumulus unikatnih struktur spravljivega sobivanja.
Če so skladbe Trda kri, Ledeno in Črna noč nezlomljivi metalski vseinstrumentalno neo-klasicistični šus prežet z nebrzdanim stresanjem mnoštva arpeggio manevrov, odigranih z dihjemajočo nadzvočno hitrostjo, prinašajo trenutki albuma, kot je Iglu povsem drugačno izkušnjo, saj ponesejo razpoloženje albuma na povsem drug nivo. V takšnih trenutkih, kot je Iglu, se na albumu zaiskri srž poglobljenega artističnega samoizzivanja v pogumnem Davidovem podajanju na še neraziskana glasbena polja. Ne čudi integracija saksofona s strani gostujočega glasbenika Potem je tu skladba, kot je ultra-muzikalna Strela, ki bi lahko bila izdana kot samostojni single, če bi se pisala druga polovica osemdesetih in bi se DavidOFF pisal Joe Satriani.
Navduševanja nad albumom »Joker« je v izobilju! Že takoj z uvodno 2202, ki je nastavljena himnično. Tako v ritmiki kot v fraziranju in bi predstavljala tudi odlično izbiro za uvodno točko kakšnega izmed Davidovih koncertov. David Breznik zadržuje z novim albumom nesluteni zalet in kreativni navdih izjemnega predhodnika »Vojna«. Vzdržuje artistični moment unikatnega ekspresivnega zasuna, ki ga je utemeljil s predhodnim albumom, a z novim silno barvitim in raznolikim svežnjem osmih karakterno izpiljenih točk, ki nosijo več kot posrečeno mero muzikalne dostopnosti in tistega, po čemer posegajo zahtevnejši poslušalci – pravšnjo bero manevriranja z vložki vrhunskih solističnih akrobacij in svobodoljubne integracije potegavščin, kjer lahko zadiši tudi po eksperimentiranju. Vse to je David na albumu mojstrsko izpostavil, saj mu predstavlja krajšnico do tega tudi sama instrumentalna zasnova njegovega glasbenega vizionarstva. DavidOFF vseskozi pri tem skrbi, za jasno formatiran karakter kompozicij, ki podrejeno in skrbno sledi rdeči niti postavitve vodilnih motivov. ‘Čudaških’ avantur na albumu »Joker« ne boste našli.
Tudi album »Joker«, tako kot predhodnik »Vojna«, intenzivno razganja od vsega zaobjetega, visoko oktanskega izgorevanja. Govorim o bolščavo ošiljeni zvočnosti masivnega zidu, ki nosi temeljenje v rušilni rifaži, obenem pa nagovarja album posrečeno živo, v siju nenehne dinamične pretočnosti razvoja dogodkov, temelj vsemu temu pa so tudi gradniki zvoka, ki so pazljivo zloženi v kontrast tri-dimenzionalne razmestitve.
DavidOFF ostaja z albumom »Joker« še naprej tih in osamljen glasbeni jezdec. Skrbno varovana glasbena skrivnost s Koroške. Očem skriti glasbeni čarovnik, D.I.Y. mag, ki postori pravzaprav vse sam. Izjema je Dejan Dimec – Dimme, ki je sodeloval tudi na album »Joker«, odigral bobne ter sodeloval pri produkciji. David je tudi nasnel več kitarskih linij in jih zložil. Drugo na drugo. Tudi kitarskih melodij. Ne vemo koliko ‘strašnih’ artističnih idej in demo posnetkov hrani ta fant še v svojih arhivih in dosjejih, a bilo bi odlično v kolikor mu to uspe, da prenese ves ta visoko kreativni zalet že polagoma na potencialni naslednik albuma »Joker«, saj je rek: »Kuj žezlo dokler je vroče!« v tem oziru zlata vreden. Album »Joker« je torej najmanj enakovreden artistični mlajši brat albuma »Vojna«, DavidOFF pa dokazuje z njim, da je ob Jeseničanu Gregi Habiču, danes pravzaprav eden redkih nenehno aktivnih slovenskih kitarskih velemojstrov, ki s svojo dejavnostjo v slovenskem glasbenem prostoru vestno zapolnjuje kronično podhranjeno žanrsko nišo instrumentalnega (kitarskega) rocka!
Avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. 2202
2. Trda kri
3. Porno
4. Iglu
5. Strela
6. Ledeno
7. Črna noč
8. Joker
Zasedba:
David Breznik – DavidOFF – kitara, bas kitara, klaviature
Dejan Dimec – Dimme – bobni
Gostujoči glasbenik:
Gregor Štehovnik – saksofon na skladbi št. 4