Cap Outrun: High On Deception

0 94

Založba: Frontiers Music Srl.
Datum izida: 10. 12. 2021
Produkcija: Erik Gafvelin Wiss
Dolžina albuma: 53.11 min
Zvrst: Art Rock
Ocena: 8.5/10


Cap Outrun se s studijskim prvencem »High On Deception« postavljajo kot skupina s posebnim zvokom in pristopom. Gre za sebi lastno in malo drugačno glasbeno formo, kar daje ne le albumu »High On Deception«, pač pa skupini prepoznaven dosje oziroma glasbeni karakter. Skladbe so podkrepljene z zanimivimi modulacijami vodilnih melodij in motivov, prav tako se skupina ne ogiba izbire kompleksnejših ritmičnih ključev, pri tem pa se niti za hip ne izgublja visoka sledljivost vodilnim napevom in melodijam.

Ne glede na vtis, da gre za novo zasedbo, sega zgodba o Cap Outrun dlje v preteklost. Skupino sta že leta 2007 ustanovila kitarist Andrée Theander in klaviaturist Erik Gafvelin Wiss medtem, ko sta skupaj študirala glasbo in zvočno produkcijo v kraju Skara/Skövde. Skupina je leta 2008 izdala EP »Influence Grind«, ki ga je producirala sama, potem pa prenehala z delovanjem. Tišina je bila prekinjena, ko sta se Andrée in Erik odločila, da Cap Outrun oživita, v glasbenem vizionarstvu, pa sta želela postreči z glasbeno substanco, ki ne bo skrivala afinitet do navdihovanja nad pridobitvami AOR glasbe, kot tudi ne melodičnega rocka, obenem pa bo jasno sledljiv tudi vpliv progresivnega rocka in heavy metala. In več. Kot je mogoče zaznati na več delih albuma, zlasti kjer so, sicer omniprisotne klaviature večkrat izpostavljene v aranžiranju, se skupina ne ogiba niti vključevanja elementov jazza. Takšna je mdr. denimo As Long As You Believe, ki je zanimiv mešanček melodičnorockovske muzikalnosti, medtem ko ‘zabrede’ mid-eight pasaža v jazzovske strukture, obenem pa nasršeno metalsko fraziranje kitare v   kombiniranju z lomljenimi ritmi, vzbuja progresivnometalsko orientiranost. Podobno izkustvo doleti poslušalca že na sredini albuma z njegovo najdaljšo kompozicijo, to je devetminutno Shadows On the Wall, ki se odpira izrazito progresivnometalsko in progresivnorockovsko. Kar je bistveno pri tem je spoznanje, da dosegajo navidezno nezdružljivi elementi ločenih glasbenih žanrov, vznemirljivo spravljivost, kar garantira poslušljivost. Ne le tih dveh skladb, pač pa celotnega albuma. Pravzaprav je sam rep albuma celo bolj progresiven, kot bi si poslušalec upal nadejati. Zlasti glede na uvodni del albuma. Sklepna Dopamine Overflow je vseinstrumentalna točka albuma, definitivno pa v njej prevzema dominantno lego metalsko fraziranje, ki v kombinaciji z ‘lomljeno’ strukturo ritmov, pridobiva znova na progresivnometalskem vzmetenju.

Vsekakor so deli albuma enkrat podrejeni razvoju grabežljive pomp retorike, kar bo zanimivo za ljubitelje AOR glasbe. To je zlasti izpostavljeno na grabežljivem uvodu albuma s skladbo Crazy Enough, kot tudi takoj za njo v naslovni skladbi albuma, vendar pa nakaže ekipa glasbenikov v nadaljevanju albuma, da je sama zasnova glasbene ekspresije zastavljena mnogo širše. Ekipa, ki je posnela album je namreč zelo izkušena ter sestavljena iz tehnično izklesanih, recimo kar klasično urjenih (šolanih), glasbenikov.

»High on Deception« je presenetljivo uspel studijski prvenec, zastavljen silno ambiciozno. Preseneča namreč to, da je skupini uspelo doseči izredno medžanrsko spravljivost. Vsega tega ne bi bilo brez konkretnih izkušenj, visoke talentiranosti ter konkretne kilometrine, ki jo posedujejo glasbeniki vpeti v ekipi, na čelu z odličnim pevcem Chandler Mogel  iz zasedbe Outloud. Nosilni glasbeniki zasedbe posedujejo konkretno izkušenost ter prekaljenost, kar pride z leti. V vmesnem obdobju, ko so Cap Outrun mirovali, je Andrée Theander postal studijski glasbenik, učitelj kitare in ustanovil svojo AOR/west-coast zasedbo Theander Expression, medtem ko je Erik Gafvelin Wiss ustanovil svoj studio in se pričel profesionalno ukvarjati s produkcijo glasbe. Pred reaktivacijo Cap Outrun se je Erik uveljavljal kot zvočni inženir, ki je sodeloval mdr. na albumih zasedb Creye, Cruzh in Arctic Rain. Od tod ne preseneča, da je na »High On Deception« prevzel vlogo producenta.

Skratka! Na »High On Deception« opozarjajo Cap Outrun, da zagotovo niso muha enodnevnica. Album nosi v aranžmajih izredno zanimiv in privlačen razvoj dogodkov, pri čemer skupina niti za hip ne zanemarja fokusa na visoko teatralno muzikalnost. Zato Cap Outrun ne bodo zadostili manj zahtevnim poslušalcem, pač pa že uvodoma ciljajo na izbrano publiko, ki je nekoliko bolj izbirčna in ki jo privlači adventivna izzivalnost artizma, pri čemer nikakor niso izvzeti ljubitelji progresivnega metala in progresivnega metala. Prednost Cap Outrun je dejstvo, da nosi skupina že na samem prvencu sebi lastni prepoznavni glasbeni karakter ter kup nastavkov, da ga lahko v prihodnje artistično še dodatno nadgradi in estetsko izpili.

Avtor: Aleš Podbrežnik


Seznam skladb:
1. Crazy Enough
2. High On Deception
3. Disaster Mindset
4. In The Shade Of The Masquerade
5. Shadows On The Wall
6. Our Brightest Day
7. My Destination
8. Run Before We Walk
9. As Long As You Believe
10. Dopamine Overflow

Zasedba:
Chandler Mogel – vokal, spremljevalni vokal
Andrée Theander – kitara, spremljevalni vokal, dodatna bas kitara na “As Long As You Believe”
Erik Gafvelin Wiss – klaviature, programiranje
Linus Abrahamson – bas kitara
Carl Tudén – bobni, tolkala

Sodelujoči glasbeniki:
Hugo Lundwall – bas kitara na ”Run Before We Walk”
Sebastian Freij – čelo na ”Our Brightest Day”

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki