Bryan Adams z ihto mladostnika in rondojem uspešnic ponovno zavzel Slovenijo! (2022)

foto: ALEŠ PODBREŽNIK 2022
0 12,436

Lokacija: Ljubljana / Arena Stožice / Slovenija
Datum: nedelja, 4. 12. 2022


Bryan Adams, znameniti kanadski rock kantavtor, je vendarle uspel ponovno obiskati Slovenijo. Po prelaganju koncertne turneje na kateri je promoviral aktualni album »So Happy It Hurts« – v zvezi s tem s prelaganjem leži odgovor na vprašanje zakaj, kot na dlani-, je ikonski rockovski romantični bojevnik torej prispel na mokri decembrski dan znova v slovensko prestolnico. Da, so na Bryana vsi mrzlično čakali, je naznanjala že sama predkoncertna evforija iskanja parkirišč, pri čemer niti posebej organizirana linija LPPja, ki je krožila med parkirišči posejanimi okrog Arene, ni uspela celovito rešiti in umirjati te situacije. Ljudje so v razmočenih razmerah trumoma drli iz vseh smeri proti prizorišču. S Parkirišč oddaljenih tudi po več, kot 30 minut hoje (ali celo teka).

Arena je bila skorajda razprodana. Na tribunah je zevalo še nekaj praznih sedišč, parter pa je bil zlasti v sprednjih dveh tretjinah dobesedno neprehoden. Ljudje so bili vanj nagneteni kot šibice. Malo preko osme zvečer se je oder pričel prebujati. Polagoma. A z gromoglasno projeciranimi parolami stvarjenja rock glasbe, ki so velevale uvodno mini hipnozo. Bryan in ekipa so kot ‘miške prismukali’ v skorajda popolnoma zatemnjenem odru in zavzeli svoje pozicije. Koncert so odprli z novo skladbo Kick Ass, ki je imela dolžnost ogrevanja na pravo temperaturo. Kalibriranja. In Bryan je publiko hipoma obnorel. V uvodnem delu je, z izjemo novejše Shine a Light, postreljal takoj nekaj najbolj izstopajočih uspešnic, kar je kronala epska balada Heaven. Ob takšnem repertoarju preprosto ne more iti nič narobe. Na odru si dobesedno nepremagljiv. In Bryan, ki mu izmed stare garde spremljajočih glasbenikov, dela družbo na odru nerazdružljivi legendarni kitarist, brez katerega ne gre znameniti romantični rocker prav nikamor, to je Keith Scott (že sam pogled na oguljen trup njegove legendarne Fenderjeve spremljevalke pove vse), ostaja natanko to. Vokalno ostaja silovit. Bodisi, da uporablja svojo znamenito in edinstveno grlenost, bodisi čisti pristop. Za 63. letnika ohranja izrazito vokalno silovitost, v posebej romantično intenziviranih trenutkih, pa njegovo večno iskanje ljubezenske komplementarnosti dveh src, skokovito oživi zlasti zavoljo neverjetne čutnosti in strasti. Vzdržuje karizmatično prodornost, ki jo obče preprostejša zasnova njegovih kompozicij tudi ostro zahteva (podobno, kot npr. pri Bossu – vsekakor je slednji svoja štorija).

Skratka! Zvok zelo dober. Da, in ne boste verjeli. Še vedno smo tudi pri tem v Areni. Publika? Fantastična. Bryan jo je z lahkoto dvignil. Pravzaprav se je dvigovala kar sama od sebe. V slehernem uvodu znamenitih uspešnic. Bryan je vse skupaj rutinirano podžigal, z nagovori vedrine in krepčilnega optimizma, kar pravzaprav ljudje zlasti v teh zadnjih letih, ko so šle vse stvari silovito navzdol in v narobne smeri, toliko bolj potrebujemo. Bryan je v tem oziru prižgal sijočo luč s prihodom v Ljubljano. Tudi na odru je seval izjemno razpoloženje, ko je zavzemal tudi skrajni desni in levi odrski položaj ter vseskozi vzdrževal čvrst očesni kontakt s predano in hipnotizirano publiko. Ob slehernem nagovoru je završalo. V teh povratnih salvah se je znatno čutilo, da so zlasti dame vseh starosti prizorišče Arene tokrat naglo zavzele v večinskem prebitku.

Po pričakovanju je izstopal album »Reckless«. Le kaj ne bi? Tako mora biti. V  zvezi s tem je posebno presenečenja prinesla želja enega izmed obiskovalcev, ki jo je Bryan izpolnil in izvedel skladbo istega naslova. AOR-ovsko obarvana skladba, ki te hipoma priklene k sebi (v refrenu) je bila po oceni založbe, ki je Bryanu mešala štrene v času priprave albuma »Reckless«, prešibka, da bi jo lahko glasbenik uvrstil na album. Tako je na albumu izostala, čeprav bi lahko bila naslovna. Dejansko so morali biti kleni privrženci Bryana v sedmih nebesih, ko so lahko tako koncertno uživali v tem komadu. Bryan je še nekaj želja pobiral od publike (to počne na vseh koncertih). V slogu Bossa, le da mu ljudje niso podajali kartonskih parol. Tudi »Cuts Like A Knife«, zastopan z naslovno balado v samem zaključku regularnega dela, je dobil svoj koncertni ‘podaljšek’ zahvaljujoč eni izmed želja (single I’m Ready). Izpostaviti je vredno odlično koncertno funkcioniranje s kastanjetami in flamencom podprte Have You Ever Really Loved A Woman, ki jo je za ta večer prav tako ‘izglasovala’ publika.

Vsekakor je sam obvezni dodatek prinesel posebno bero koncertne obarvanosti. Ob pričakovanih ultra hitih Straight From The Heart in seveda Run To You, je bend spravil publiko v posebno vrsto občega praznovanja in odklopa s Frankie Vallie priredbo  Can’t Take My Eyes Off You. Potem se je spremljevalna skupina poslovila in Bryan je ostal sam na odru. Seveda obvezno opasan s kitaro. Po akustičnem servisiranju s hitom Straight From The Heart, je izdatno presenetila integracija Christmas Time (album »Reckless«). To skladbo je pričel Bryan uvrščati v repertoar šele s koncertoma odigranima v Avstriji. Datumsko obema v decembru, kar ima svoj smisel, saj nosi tesnejšo božično vez. In seveda sklepna All For Love, ki so jo prav tako čakali vsi.

Da ti dvanajst tisoč glava množica takole je iz roke, ko si sam z njo in je prizorišče polno luči iz mobilnikov, prežeta s čustvi radosti, romantike in pozitivizma, potem veš da si naredil nekaj konkretnega v življenju. Ne le zase, pač pa tudi za ljudi. Za svet. Bryan Adams ostaja dušni pastir našega časa. Definitivna obvezna sol v vsaki juhi. Na dnevni ravni. Tudi v letu 2022. In tako bo tudi ostalo. Njegov lik in delo sta na krilih zimzelenov na nek način že davno tega prejela brezčasni status, mladostni Bryan pa ohranja v svojih 63. letih formo zagrizenega rockerja, ki na nek način, pa četudi sta profesionalizem in rutina v takšnem biznisu povsem jasna, še vedno izžareva tisto najstniško romantično naivnost, a iskrenost, ki te rani, a nikdar ne strezni. In prav od tu izhaja moč njegovega ljubezenskega trubadurstva, ki tudi v zrelejših letih ne usiha. V striktni rockovski maniri! V koncertni izmeri debelih dveh ur in deset minut ter rondojem 29. skladb.

Avtor: Aleš Podbrežnik & Edita Klemen
Fotografije: Aleš Podbrežnik

Setlista:
1. Kick Ass
2. Can’t Stop This Thing We Started
3. Somebody
4. One Night Love Affair
5. Shine a Light
6. Heaven
7. Go Down Rockin’
8. It’s Only Love
9. You Belong to Me
10. I’ve Been Looking for You
11. The Only Thing That Looks Good on Me Is You
12. Here I Am (akustična verzija s spremljavo klavirja)
13. When You’re Gone (akustična solo verzija)
14. (Everything I Do) I Do It for You
15. Back to You
16. These Are the Moments That Make Up My Life
17. 18 til I Die
18. Summer of ’69
19. I’m Ready (‘izštekana’ varieteta)
20. Have You Ever Really Loved a Woman?
21. Reckless
22. Please Forgive Me
23. Cuts Like a Knife
—dodatek—
24. So Happy It Hurts
25. Run to You
26. Can’t Take My Eyes Off You (orig. Frankie Valli)
27. Straight From the Heart (akustična solo verzija)
28. Christmas Time (akustična solo verzija)
29. All for Love (orig. Bryan Adams, Rod Stewart & Sting) (akustični “Shine a Light” uvod)


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki