Bryan Adams na ponovitvi “So Happy It Hurts” turneje obiskal tudi Zagreb! (2023)

foto: EDITA KLEMEN 2023
0 1,183

Bryan Adams
sreda, 13. 12. 2023
Zagreb / Arena Zagreb / Hrvaška


Bryan Adams, sloviti kanadski kantavtor, ikona popa rocka osemdesetih, producent, profesionalni fotograf, nasploh pa eden najuspešnejših izvajalcev vseh časov, ki je v karieri do tega dne prodal preko 75. milijonov albumov, je v letošnjem decembru ponovno obiskal evropske odre, kjer že drugo leto zapored predstavlja svoj aktualni zadnji studijski album “So Happy It Hurts”. V sozvočju z njim je še naprej naslovljena tudi nova evropska turneja.

Že lansko leto smo bili fascinirani nad formo, angažiranostjo ter vnemo, ki jo je seval danes 64. letni, karizmatični glasbenik! Leta se ga ne primejo. Zlepa ne. Nikakor. Ne po plati navdahnjenosti, še manj pa glede na odrsko formo, ki jo je seval v Ljubljani 4. 12. 2022. Takrat je bil RockLine uradno akreditiran medij, tokrat pa sva se podala na koncert v slogu običajnih koncertnih navdušencev, ki pa recimo temu, znajo koncertne vtise vseeno spraviti skupaj v nek suveren in kredibilen koncertni esej, recimo raje koncertno recenzijo vredno objave. Odločitev da se gre na koncert je padla torej šele v nedeljo zvečer 10. 12. 2023, vstopnice za parter pa so bile k sreči še na razpolago! Na razpolago za? Najbolj preklemano deževen dan v tednu. Edini pravzaprav. A znova je lilo kot za sodni dan. Tako kot leto dni prej, ko smo čofotali po Ljubljani proti Areni Stožice. Kot da dežja resnično še nimamo dovolj. A je tudi ta element zgolj krepil adrenalinsko naglico. Do mere podžiganja dodatne vztrajnosti in trmastega kljubovanja za dosego cilja, ki je bil tokrat zagrebška Arena.

Enkrat večje prizorišče od ljubljanske arene v Stožicah tokrat ni bilo povsem razprodano, se je pa lahko postavilo navkljub temu z odličnim obiskom, konkretne zapolnitve. Bend je začel s koncertno predstavo v krepostni izmeri dveh ur in dvajset minut natanko ob osmi uri zvečer. Postava, ki spremlja Bryana ostaja nespremenjena. Na odru mu dela zvesto družbo še naprej ikonski kitarist Keith Scott, ki mu Bryan brezpogojno zaupa. Keith Scott s svojo legendarno oguljeno Fender kitaro, pa se je v odrski komunikaciji z Bryanom nekajkrat izkazal celo v luči Bryanovega mentorja in motivatorja. Tu je nič manj legendarni bobnar Mickey Curry, ki je z Bryanom pravzaprav vse od začetka njegove kariere, točneje v navezi z njim vse od druge studijske plošče “You Want It, You Got It”. Preostanek spremljevalne ekipe zastopata še basist Sol Walker in klaviaturist Gary Breit. Kvintet nastopa v takšni postavi že šesto leto zapored. Bryan zadnja leta menja praviloma v spremljevalni ekipi za turneje le basiste. Kalibracija in vrhunska izvedbena uigranost sta tako rekoč samoumevni kvaliteti.

Bryan dostavi načeloma svoj maksimum. Res mora iti nekaj hudo narobe, da v tem oziru publiki ne bi mogel ustreči. V Ljubljani leto dni pred obiskom Zagreba, je dostavil triumfalno predstavo. In preprosto je ta pozitivna narava njegovih predstav, kjer izžareva Bryan z ekipo neverjetno vedrino, lahkotnost, neobremenjenost, razposajenost, za povrhu vsega polno oprtan z nepozabnimi hiti in zimzeleni kariere, tako srčna in vseobsežna, da se mikavni skušnjavi garanta vrhunske predstave, težko upiraš. Sploh če si osemdeseta preživljal kot najstnik. Bryan sodi v ligo izvajalcev, ki te koncertno dvignejo. V vseh ozirih.

In skušnjava v Zagrebu je dostavila za kanček višjo intenziteto emocij in strasti. Večje prizorišče, še več publike, celo ‘catwalk’, ki ga v Ljubljani recimo ni bilo. Vse to je botrovalo faktu, da so vibracije predstave še intenzivneje in izdatneje grabile. Skupina je udarila na oder s pričakovano novo Kick Ass. Kot v Ljubljani. Prvi komad. Dobre tri minute dolg. Vse luči rdeče in modre, plus še malo megle. Brez kančka svetlobe, ki bi osvetljevala obraze. Uradno akreditirane fotografe zna Bryan, ki je sam fotograf, konkretno jeziti, kar je RockLine ekipa že izkusila na lastni koži. Verjemite. Neljuba izkušnja. Stisnjeni na skrajni desni gledano na oder za en komad, brez nikakršne svetlobe. Ne, takrat res nočeš biti fotograf. Bolj pomembno od teh smešnih spominov na Ljubljano 2022, pa je dejstvo, da je Arena znorela v hipu! Olja na ogenj je zatem prilil še prvi dobro znani hit Can’t Stop This Thing We Started, kjer se je reflektorska svetloba na polno odprla. Kot bi bil dan. Bryan je v tem komadu stopil na svoj desni mikrofon (torej je zabaval levo polovico Arene – gledano na oder). Bryan ima na odru kar tri mikrofone. Levega, desnega in sredinskega. Ni kaj. Publiko je treba držati vseskozi kvišku! Z mezincem leve roke mu to uspeva. Vokal ostaja izrazito polno izpoveden, kot da se ga leta zlepa ne znajo prijeti. Bryan je po obisku Ljubljane in ponovnem srečanju v Zagrebu še leto dni starejši, napolnil je 64. let v začetku novembra, a to se mu niti malo ne pozna. Ostaja odrsko izjemno agilen, s Scottom pa sta večkrat intenzivno izkoriščala tudi ‘cat walk’, kar je že tako razbeljeno publiko zgolj dodatno podžigalo. Tu je njegov značilen raskav, a izjemno prodoren vokal, lahko pa pristopi s kompletno čistim petjem, kjer prav tako ohranja krepostno izpovednost. Pri tem je osupljivo natančen in nezmotljiv. Tako kot ekipa, ki ga spremlja. Tudi v zvočnem oziru je delovala predstava pravzaprav brezhibno.

V rondoju nepozabnih hitov in klasik, je znova potegnil kratko album “Into the Fire” (1987), vendar preprosto ne gre drugače. Omenjeni album ostaja namreč krivično prezrt v senci dveh znatno uspešnejših, nasploh predhodnika “Reckless” (1984) iz katerega je Bryan izvedel kar šest komadov na čelu s Heaven, tokrat izvedeno v pospešenem ritmičnem ključu in folkovsko konotacijo, kot tudi It’s Only Love, ki je logično ni pozabil posvetiti pokojni Tini Turner.

Poseben del koncerta predstavlja adaptacija nekaterih točk v rocka billy režiji. Bend pristopi na cat walk. Točneje Sol, Bryan in Keith. Sol s kontrabasom. Bend odigra You Belong To Me, I’ve Been Looking for You ter Only Good That Looks Good On Me Is You. Do obisti bombastičen učinek! Sledi povsem nova When You Love Somebody in preklop atmosferere v akustični del. Bryan in klavir. Postajamo romantični. Seveda. I Will Always Return in Here I Am. Tu je še tretja v akustični maniri. Tokrat je Bryan sam. Sam s publiko. In svojo kitaro seveda. Bila je When You Are Gone.

Bend se vrne na oder, Bryan pa napove da se želijo lotiti nekaj komadov iz plošče “Waking Up The Neighbours” (1989). Najprej je bend dostavil odlično Thought I’d Died and Gone to Heaven, ki jo za čuda redkeje uvršča v koncertne nastope (v Ljubljani tega komada ni izvajal), temu pa je sledila pričakovana lomilka ženskih src (Everything I Do) I Do It For You. Da. Bryan je izjemen poveljnik in publika mu je iz roke jedla. Tudi tokrat je bilo jasno, da je večina njegove publike žensk, deklet, punc. Glede na naravo skladb je to logično. Ostaja logično. Ostaja bistveno. To ga ohranja mladostno vihravega in to je dobro.

Tudi MTV Unplugged ni ostala preslišana z Back To You in kasneje When You Love Someone. Vsekakor se je Bryan spomnil še v prvem delu koncerta na svojega preminulega očeta z buditeljsko Shine A Light, ki bi bila lahko velik hit, če bi bila izdana v osemdesetih. Podobna občutja je sevala novejša So Happy It Hurts, s katero se je navezal na svojo 95. letno mamo (to smo lahko opazovali v videu projeciranem na orjaškem platnu v ozadju odra – v njem Bryanova mama seveda ni manjkala), ko je bend izvajal to hudomušno skladbo.

Bend je dvigoval kvišku razvoj dogodkov. Krenili smo v drugo polovico. Bryan je usekal dva absolutna “Reckless” favorita, ki ne smeta nikdar manjkati na koncertih. Run To You in Summer Of ’69, potem pa dostavil prelepo, nadvse ganljivo, novo mirovniško balado What If There Were No Sides At All.

Sledi finale z najbolj zanimivim delom. Podobno kot to počne Boss, sprejema med koncertom koncertne želje tudi Bryan. Tokrat je izbral tri koncertne bombončke: Lets Make Night To Remember, Inside Out – absolutna koncertna redkost Bryanovih koncertov ter nič manjše presenečenje z albuma “Waking Up The Neighbours” ter izvedbo skladbe All I Want Is You. Možakar slednjega komada ni resneje uvrščal v koncertni repertoar vse od leta 1996.

Cuts Like A Knife vselej prinaša posebno noto nostalgije obenem pa naznanja, da se koncert preveša v sklepni del. Adaptirana Straight From The Heart z orglicami in Bryanom še enkrat pretrese, ko s kantavtorjem buči celotna zagrebška Arena. Tu je pričakovana (filmska) All For Love s katero je držal Bryan sam kvišku celo Areno in za njo sklepna Christmas Time, v zvezi s katero je Bryan vsem zaželel lepe praznike. Človek bi računal, da se bo Bryanu v finalu priključil cel bend za izvedbo vsaj še ene skladbe, a se to ni zgodilo. Tako kot se ni pred letom dni v Ljubljani. Vendar smo dobili v celotni koncertni izmeri kar dve uri in dvajset minut glasbe ter skupno 31. komadov podkovanih z radoživim buditeljskim pozitivizmom, ki ga seva edinstveni Bryan s svojo ekipo na odrih.

Nič manj nič več. Mož ostaja legenda in eden najbolj impresivnih odrskih interpretov. Uživa v šovih. V izvedbi, v energiji, v komunikaciji s publiko. Tako je bilo v Zagrebu. Poskočen, agilen, lahko rečem kar vihrav, je Bryan še enkrat potrdil izjemno formo neusahljivega romantičnega poeta opasanega s čvrsto formulo rock formata, ki z leti zori kot vino. In v primerjavi z ljubljansko izkušnjo pred letom dni, je Bryan dostavil občutno spremenjeno setlisto. Zagrebška Arena je obenem drugo prizorišče, zato je koncert dostavil nove in drugačne vtise. Celo intenzivnejše. Druga in nova zgodba torej. Za Bryanovega privrženca definitivna obveza. Mož bo glede na izkazano formo in neusahljiv žar gotovo kmalu znova obiskal naše kraje. V začetku drugega leta ima že zabukirano severnoameriško turnejo. Sledi skandinavski in britanski del z novimi koncertnimi potrditvami. Skratka. Bryan ostaja mladenič velikega srca, ki se ne ustavlja. Zase pravi da nima niti enega sivega lasu zavoljo 40. letnega veganstva. Bo že res, če sam tako pravi. Nemara je tehtnejši vzrok njegove odlične ohranjenosti ta, da ni bil nikdar poročen. Njegovi sosedje zato še dolgo ne bodo mogli mirno spati. Naj tako ostane.

Avtor: Aleš Podbrežnik
Fotografije: Edita Klemen

Setlista:
1. Kick Ass
2. Can’t Stop This Thing We Started
3. Somebody
4. 18 til I Die
5. Please Forgive Me
6. Shine a Light
7. Room Service
8. Heaven
9. Go Down Rockin’
10. It’s Only Love
11. You Belong to Me
12. I’ve Been Looking for You
13. The Only Thing That Looks Good on Me Is You
14. When You Love Someone
15. I Will Always Return
16. Here I Am
17. When You’re Gone
18. Thought I’d Died and Gone to Heaven
19. (Everything I Do) I Do It for You
20. Back to You
21. So Happy It Hurts
22. Run to You
23. Summer of ’69
24. What If There Were No Sides At All
25. Let’s Make a Night to Remember
26. Inside Out
27. All I Want Is You
28. Cuts Like a Knife
—dodatek—
29. Straight From the Heart
30. All for Love
31. Christmas Time


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki