Brest feat. Vesna Zornik: Nemi film
Založba: Celinka
Datum izida: 21.03.2017
Dolžina albuma: 60.25 min
Produkcija: Samo Šalamon
Zvrst: Art Rock / Jazz / Folk
Ocena: 8.5 / 10
Kupi album!
Ni kaj. Kombinacija Sama Šalamona in Vesne Zornik oziroma njuna združitev v skupni glasbeni projekt, že ob sami izvorni misli na kaj takega, pač buri duhove in draži z ugibanji o tem, kakšen neki bo rezultat. Če k temu prišteješ še poezijo mlade talentirane in nadobudne pesnice Kristine Kočan, ki predstavlja podlago za nastanek glasbe, dobimo trio, ki stoji za projektom Brest. Album »Nemi film« je rezultat tega sodelovanja.
Pravzaprav je zanimivo takojšnje spoznanje, da je Brest glasbeno okolje, v katerem tako Vesna, kot Samo še nista bivala, obenem pa se neverjetno učinkovito v njem sporazumevata in zaznavata, kar pomeni, da je med njima stekla prava mera ustvarjalne delavne kemije. Pomemben jeziček na tehtnici prinaša s svojimi sporočili iskrive in visoko inteligentne ter pronicljive narave poezija Kristine Kočan. Poezija je temelj in zahteva v nastajanju kompozicij, mnogo tankočutne senzitivnosti s strani interpretov, zlasti vokalne s strani Vesne Zornik, ki je morala to poezijo konkretno predelati in jo začutiti (zaznati), preden ji je pričela vdihovati prve vokalne verze. Prav zato prijetno preseneti spoznanje, da se Vesna to pot največkrat ne drži vokalnih pristopov, značilnih za njeno sodelovanje s Kataleno in TangoApasionada, na albumu »Nemi film«, pa se tako predstavlja v širšem diapazonu vokalnega barvanja in interpretacije.
Glede na to, da je kabaretna šansona prežeta s pop estetiko in ženskim vokalom v središčni legi, na slovenskem že davno tega »dobila stalno državljanstvo« in da je tovrstnih izvajalcev pri nas v izobilju, sam dosežek ne dostavlja nikakršne posebnosti (govorimo o dometu v slovenskem glasbenem prostoru). Mu je pa v tej zgoščeni družbi uspelo doseči to, da svojo elementarno žanrsko pripadnost učinkovito premosti, saj nenehno spretno in sebi lastno komunicira z izzivi aranžiranja, ki koketirajo medžanrsko. Blues, svetovna glasba, latino melos, celo eterični vzgibi zvočnega eksperimentiranja ter obilje jazzovske finomehanike izjemnega Sama, ki je tokrat moral prilagodljivo poseči po tradicionalnih prijemih jazzovskega vozljanja.
Tudi za Sama Šalamona je predstavljal koncept tega projekta svojevrsten izziv. Kako zadržati muzikaličnost, kompaktno sledljivost komponiranja, obenem pa ob teh kratkih in jedrnatih prijemih polnokrvne substančne otipljivosti, dodajati vseskozi tisto adventivno draž virtuoznih refleksij, ki so sicer značilne za tega večplastno obtesanega jazz kitarista. Vemo, da med drugim njegova »Ornetologija« kotira v svetu sodobne jazz glasbe zelo visoko, kar je le eden izmed dokazov, kako izjemen glasbenik je Samo.
Vseh štirinajst skladb je namreč strogo kompaktnih kompozicij z jasno zaznavno muzikalično opornico, ki nagovarja z lahkotnostjo in šegavo igrivostjo. Vseskozi v maniri pozitivne vibracije in pozitivnih misli. Melanholije je znatno manj, kot jo navadno ujamejo na zvočne nosilce tovrstne glasbene avanture v slovenskem glasbenem prostoru. Da. Kabaretna šansona z ženskim vokalom v središču pozornosti in kjer si podajajo spretno roke različni žanri, rezultira v stapljanju le teh in realizaciji eklektičnosti. To je bil tudi osnovni cilj albuma »Nemi film«.
Album poseduje izjemno organsko toplino in živost. Bobne je sprogramiral Samo, odigral bas linije oziroma kjer jih ni, je zanje poskrbel Samo Pečar (Bro, Siti Hlapci). Jazzovski puristi bi v tem našli edino pomanjkljivost izdelka. Dejstvo, da bi moral album že v iztočnici vsebovati profiliranega bobnarja iz mesa in kosti, se pravi Bojana Krhlanka (The Stroj, Pero Lovšin Band), ki s Pečarjem, Zornikovo in Šalamonom, zastopa del koncertne postave zasedbe Brest.
avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Drobne stvari (04:16)
2. Nemi film (04:07)
3. Slike v očeh (05:21)
4. Sama v mestu (03:44)
5. Paviljon (03:32)
6. Na prašni cesti (06:20)
7. Žabice (03:30)
8. 21 načinov (04:06)
9. Bluz (05:18)
10. Zvezde so gorele (05:46)
11. Kovčki (04:16)
12. Dež (03:54)
13. Črni vran (03:32)
14. Tulpe (03:26)
Zasedba:
Kristina Kočan – besedila, spremljevalni vokal (5,8)
Samo Šalamon – akustične in električne kitare, bas kitara (1,2,4,5,6,7,8,11,12,14), spremljevalni vokal (5,7,8,12), drum programming (2,3,4,5,7,8,9,10,12,13)
Vesna Zornik – glavni vokal, spremljevalni vokal (5,7,8,12)
Gostujoči glasbeniki:
Miloš Bogataj – lap-steel kitara (8,12)
Boštjan Gombač – trobenta (4), klarinet (14)
Andrej Hrvatin – tolkala (14)
Špela Huzjak – violina (11)
Daniel Marinič – harmonika (1)
Samo Pečar – bas kitara (3,9,10,13)