Blind Guardian: The God Machine
Založba: Nuclear Blast Records
Datum izida: 2. 9. 2022
Produkcija: Charlie Bauerfeind & Joost van den Broek
Dolžina albuma: 51.08 min
Zvrst: Power Metal / Progressive Metal
Ocena: 9.0/10
Blind Guardian, tevtonski gospodarji prstanov mogote progresivnega power metala, so se v letu 2022 vrnili na vrh metalskega Olimpa z novim studijskim albumom “The God Machine”. Visokoleteče napovedi o vrnitvi nazaj h koreninam so se uresničile, saj je “The God” Machine” ponovno klasičen Blind Guardian album, ki bo navdušil večino dolgoletnih privržencev. Tovrstna vrnitev k ‘izvoru’ je bila že skorajda nujna. Potem, ko so s sicer odličnim orkestralnim projektom “Legacy of the Dark Lands” (2019), na katerem sta od članov tega kultnega banda sodelovala samo vokalni gromovnik Hansi Kürsch in glavni kitarist Andre Olbricht (pa še ta samo v vlogi skladatelja), poskrbeli za nemalo zmede, če ne že nerazumevanja in silovitega ogorčenja med nekaterimi (power)metalskimi pravoverci, so se na “The God Machine” vrnili v polni postavi ter s svojimi prepoznavnimi odlikami: mogočnimi večglasji z občasnimi operetnimi prvinami, distorziranimi kitarskimi harmonijami, ognjevito ritem linijo, kompleksnimi simfoničnometalskimi aranžmaji ter ostalimi zvočnimi elementi, ki so njihovo glasbo v preteklih treh desetletjih naredili tako zanimivo v primerjavi s plejado sorodnih prog/power metal skupin.
“The God Machine” so nekateri ob izidu označili celo kot slogovno nadaljevanje klasike “Imaginations From the Other Side” (1995), kar drži samo delno, saj sta oba albuma precej različni, samosvoji ‘zgodbi’, a je kar nekaj del na albumu slogovno sorodnih določenim Blind Guardiam stvaritvam iz devetdesetih. Obenem že dolgo niso zveneli tako udarno kar bo razveselilo vse tiste, ki se še dobro spomijo njihovih speedmetalskih korenin. Hansi je pred izidom menda želel, da bi novi album zvenel še udarnejše ter vanj celo nameraval vključiti nekatere deathmetalske elemente, a so ostali člani banda tovrstne pobude na srečo zavrnili.
Uvodna skladba, ‘supersonični’ energetski katalizator “Deliver Us For Evil”, eno izmed najtrših Blind Guardian del v zadnjih dvajsetih letih, je bil lirično navdahnjen po drami ‘The Crucible’, ki jo je napisal znani ameriški dramatik Arthur Miller, pri nas sicer bolj znan kot tretji in zadnji mož Marilyn Monroe. Tudi “Damnation je povsem klasična Blind Guardian stvaritev z epskimi harmonijami in mogočnimi večglasji, ki bo navdušila vse ljubiteljev power, prog in speed metala. Besedilo se zgleduje po fantazijski trilogiji ‘The Kingkiller Chronicle’, ki jo je ustvaril ameriški pisatelj fantazijske literature Patrick Rothfuss. Ambiciozni ep “Secrets of the American Gods”, ki je izšel tudi kot single, sodi med izstopajoča dela na “The God Machine”. Na njem do večjega izraza pridejo simfonični elementi in zborovska večglasja zato na trenutke, kljub temu, da udarnih elementov zlepa ne zmanjka, spominja na podlago za filmsko glasbo. To pot je bila za navidh uporabljena novela ‘American Gods’, ki jo je napisal angleški avtor Neil Gaiman, najbolj znan po kultni stripovski seriji ‘The Sandman’.
Serija epskih fantazijskih novel ‘The Stormlight Archive” ameriškega avtorja Brandona Sandersona pa je bila podlaga za ritmično brezkompromisni, vendar še vedno zelo epski “Violent Shadows” na katerem pomembno vlogo odigra tudi odlična kitarska solaža. Besedilo na “Life Beyond the Spheres” bo lažje razumljivo tudi za vse tiste, ki ne berejo raznih fantazijskih in znanstvenofantastičnih novel, saj govori o nastanku vesolja oz. t.i. big bangu. Veličastne harmonije so ves čas okusno prepletene z zborovsko obaravanimi večglasji pod Hansijevem poveljstvom, medtem ko imenitno izpadejo tudi inštrumentalni trenutki. Končni rezultat je eden izmed vrhuncev tega albuma. Ljubitelji znanstvenofantastične serije ‘Battlestar Galactica’ bodo ugotovili, da je bila omenjena serija glavni navdih za skladbo “Architects of Doom”. Slednja bi se z lahkoto znašla na nepozabnem “Imaginations From the Other Side”.
“Let It Be No More” je zelo dobra power balada, ki je posvečena Hansijevi pokojni materi ter ameriški TV seriji ‘The‘Leftovers’. Tako dobre power balade na novem Blind Guardian albumu ni bilo moč slišati že vrsto let. Ustvari izvrsten kontrast in nekoliko umiri tempo tega udarnega in pogosto skrajno ‘navitega’ albuma. Med poslušanjem odličnega in skrajno melodramatičnega “Blood of the Elves” bo zaigralo srce vsem ljubiteljem slovite fantazijske sage ‘The Witcher’ oz. po naše ‘Veščec’, ki jo je ustvaril poljski pisatelj Andrzej Sapkowski, saj je besedilo navdahnjeno z ‘Blood of Elves’, tretjo knjigo v seriji novel o veščecu Geraltu iz Rivije. Geraltova dilema, ko se, kljub svoji tradicionalni neopredeljenosti, znajde sredi konflikta med vilinci in ljudmi, je zelo uspešno predstavljena z brezkompromisnimi prehodi v epske sekcije z mogočnimi kitarskimi pasažami in skorajda svečanimi vokalnimi harmonijami.
“Destiny, zaključne delo na albumu, se navdihuje v precej mračni in turobni pravljici ‘Ledena devica’, manj znani stvaritvi slovitega danskega pisatelja Hansa Christaina Andersena (nič čudno, da ima omenjena pravljica turoben konec). Temu primerno je tudi precej mračno in borbeno razpoloženo vzdušje te skladbe, ki je sicer zelo solidna stvaritev, a zagotovo ne spade med najbolj izstopajoče zaključke albumov v dosedanji Blind Guardian diskografiji.
“The God Machine”, ki je bil ustvarjen po ambicioznem orkestralnem projektu, gotovo ni bil enostaven podvig za nemške prog/power metal prvake, vendar je navkljub temu izpadel zelo posrečeno. Brez pretiravanja se ga lahko uvrsti med njihove najboljše dosežke po koncu klasičnega Blind Guardian obdobja z “Nightfall In Middle-Earth” (1998) oz. “A Night At the Opera” (2002). Nekaj negodovanja bo med dolgoletnimi privrženci morda sprožila le za običajne Blind Guardian razmere precej neposrečena, nekoliko generična naslovnica. Ta bolj kot na ovitek mojstrov progresivnega power metala spominja na alternativno naslovnico japonskih RPG video iger iz serije ‘Final Fantasy’ ali na naslovnico neuradne ‘razširitve’ za priljubljeno brezkompromisno fantazijsko igro ‘Elden Ring’, ki jo Hansi in tovarišija verjetno navdušeno igrajo kadar se ne nahajajo v snemalnem studiu ali na koncertni turneji.
Avtor: Peter “Dr. ProgRock” Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Deliver Us From Evil (5:21)
2. Damnation (5:20)
3. Secrets Of The American Gods (7:28)
4. Violent Shadows (4:17)
5. Life Beyond The Spheres (6:02)
6. Architects Of Doom (6:20)
7. Let It Be No More (4:48)
8. Blood Of The Elves (4:37)
9. Destiny (6:46)
Zasedba:
Hansi Kürsch – vokal
André Olbrich – glavna guitar
Marcus Siepen – ritem kitara
Frederik Ehmke – bobni
Gostujoči glasbeniki:
Barend Courbois – bas kitara
Thomas Geiger – učinki in klaviature
Joost van den Broek – klaviature na “Life Beyond the Spheres”