Blaze Bayley, Absolva in Plzensko zborovanje kamnitih druidov!
Nastopajoči: Absolva, Blaze Bayley
Datum: sobota, 16. 3. 2024
Lokacija: Plzeň / KD Šeříkovka / Češka Republika
Blaze Bayley velja za enega največjih bojevnikov v heavy metalu. Mož tisočerih življenj in dobljenih bitk, ki jih je izbojeval v neskončnih vojnah in kot veleva eden izmed njegovih albumov: “The Man Who Would Not Die”. Bitke in vojne, takšne in drugačne, spremljajo Bayleya redno v njegovi karieri, ki je definitivno razburkana. Legendarni vokalist, za katerega ni treba izpostavljati, da je reševal Iron Maiden med letoma 1995 in 1999, se je še pred slabim letom nahajal v strogi zdravniški oskrbi, ko je uspešno prestal operacijo kar štirih srčnih obvodov. Na srečo je kleni vokalist tu. Med nami. Še vedno. In kot kaže bo med nami ostal ‘za vedno’ (in zavedno seveda).
Človek težko verjame, da je preteklo kar sedem let, ko smo možakarja in njegove heroje iz spremljevalne ekipe, ki je manchestrska zasedba Absolva, nazadnje spremljali v avstrijski Vrbi na Koroškem – pisal se je 25. 4. 2017 (dan kasneje je Bayley z ekipo obiskal tudi Ljubljano, ki pa je za RockLine ‘preblizu’ – če si smem dovoliti malo sarkazma)! In vrnil se je. Nikamor blizu Slovenije, pa vendar. Če izbereš dopust v Pragi, pa ne veš kam bi sam seboj na sobotni večer, se izkaže obisk cca. 100 km oddaljenega mesta Plzeň (v zahodni smeri – proti Nemčiji), za modro odločitev. Sploh če odkriješ da v tamkajšnjem kulturnem domu Šeříkovka nastopa legendarni glasbenik s svojimi pajdaši na predzadnjem koncertu evropske turneje na kateri podpira pravkar izdani enajsti studijski album “Circle Of Stone” (RockLine recenzija).
Publika Bayleya ni pozabila. O tem je pričal zelo dober obisk prizorišča, ki je tudi pred sedmimi leti gostilo znamenitega vokalista in njegove pajdaše, ko je ta predstavljal drugi del “Infinite Entenglement’ albumske trilogije imenovan “Endure And Survive”. Cene vstopnic (sploh v predprodaji) smešno nizke (15,00€/19,00€), miza z uradnimi spominki pa kot vselej v primeru Bayleya, po žepu prijaznih cenah. Bayley ima sam vse pod kontrolo. Vse kar posname, natisne in izda, prodaja sam, kar pomeni da se že vrsto let preživlja kot samostojni podjetnik. In tudi tokrat so uradni spominki kopneli. Možakar je med koncertom povedal, da mu je na turneji že tretjič pošla vsa zaloga novega “Circle Of Stone” albuma – zadnje naj bi prodal prav dan prej, ko so nastopili v moravski prestolnici Brno. Isto se je dogajalo s spominki skupine Absolva. Ob koncu koncerta v Plzenu, ni bilo nikjer več mogoče zaslediti vinilk najnovejšega albuma skupine “Fire in the Sky”. Ko si se pojavil tega večera ob mizi z uradnimi spominki, je na barskem stolu vsega kak meter stran sedel možak, ki si je vzel minuto za vsakogar, ki si je želel fotografirati z njim, ali prejeti njegov avtogram. Blaze Bayley. Z glavo in brado! Pravzaprav si kar trčil ob njega. Tak je njegov pristop. Že vrsto let.
Pojdimo vendarle k odru. Ob osmi zvečer, kako minuto čez, so oder zasedli Absolva. Da tudi to je način kako varčuješ z denarjem in da zaslužek ostane glasbenikom. Absolva je skupina, ki od leta 2015 spremlja Blaze Bayleya na odrih, obenem pa od leta 2012 snema svoje studijske albume. Zadnji – “Fire in the Sky”, je izšel leta 2022. RockLine to skupino spremlja od njene pre-Absolva ere, ko se je imenovala še Fury UK. Gre za skupino ustanovljeno leta 2000, ki je uspela izdati tri studijske albume. Leta 2011 smo Fury UK ujeli (ob koncu novembra) sprva v Beogradu, potem pa v začetku decembra še v Münchnu. Takrat so odpirali koncerte pred Iced Earth. Luke Appleton se je nato pridružil Iced Earth, zato je bil njegov status pri skupini, ki je medtem prešla v Absolva, večkrat ‘moten’. Vendar pa je od leta 2015 dalje vanjo (vsaj na studijski ravni) redno vključevan. Po Iced Earth ‘brodolomu’ leta 2021, se je Luke na ravni rednega članstva pridružil tudi spremljevalni ekipi Blaze Bayleya, kar pomeni da so Absolva tudi na koncertni ravni prešli v kvartet. Gonilna sila ekipe je definitivno Chris Appleton, starejši Lukeov brat. Eksploziven in neverjetno uigran nastop skupine, ki igra po dva koncerta na večer, ni zato nikakršno presenečenje. Absolva so s prebitnim testosteronom napolnjen kvartet, ki nastopa silovito. Ne prinaša glasbene revolucije, drži se klasičnih metalskih postulatov, ki vlečejo najboljše iz svetov N.W.O.B.H.M. metala in zapuščine Judas Priest.
Postava Chris Appleton (vokal, kitara), Luke Appleton (kitara), Karl Schramm (bas kitara) in Martin McKnee (bobni), je v uri nastopa dostavila skrajno naviti in vseobsežno rušilni armagedon. Komade obilno založene z jurizdikcijo rifaže stare šole metala in peklenskih solaž za katere je skrbel pretežno Chris, so Absolva kotalili brez milosti, drugega za drugim. Garaška skupina je bila za svoj trud nagrajena z večkrat obilnimi aplavzi s strani publike. Chris je svoj vokal, ki nikakor ne pretirava s podajanjem v višavja in globeli, pač pa izkorišča srednji rang, v katerem je z dodatkom grlenosti izredno močan, skozi leta še nadgradil. Luke na drugi strani, je prevzel celo nekaj vodilnih solaž, obenem pa s Karlom vokalno dopolnjujeta in razbremenjujeta Chrisa, bolj kot kdaj koli prej. Dejansko se Absolva ob konsolidaciji ekipe z Lukeom, postali odrsko močnejši kot kdaj koli prej. Ura se je odvrtela hipoma, skupina je uravnotežila predstavo z repertoarjem, ki je dostavljal material z vseh šestih izdanih albumov, z blagim poudarkom izvedbe materiala z najnovejšega – “Fire in the Sky” albuma. Odličen, z voltažo visoko oktanskega izgorevanja, nabit nastop, izjemne sproščenosti in samozavesti, izžareva osredotočenost in neprebojnost skupine. Kot povedano. Bolj, kot kdaj koli prej.
Ob koncu nastopa, so člani skupine in po vzoru ‘sam svoj roadie’ pripravljali oder za nastop Blazea Bayleya, pri čemer niso imeli mnogo dela. Po dvajsetih minutah se kot Absolva pojavijo znova na odru, kjer preverijo uglasitev – obrnjeni s hrbti proti publiki, ko se z desne (gledano na oder) prikrade nanj, znamenita silhueta Blaze Bayleya. Prizorišče oživi, bend udari z Blaze klasiko albuma “Blood & Belief” Alive, olja na ogenj pa hitro prilije v nadaljevanju še ena Blaze klasika Ten Seconds. Glavnina repertoarja je bila podrejena zadnjima dvema studijskima albumoma “War Within Me” (2021, RockLine recenzija) in njegovemu nasledniku – najnovejšemu “Circle Of Stone”, ki je izšel v začetku letošnjega marca. Oba več kot odlična. Komadi so sledili v redosledju obeh. Najprej “War Within Me” gručica na čelu s pompozno Warrior, naslovno skladbo in Pull Yourself Up. Sledi daljši uvodni nagovor kremenitega poveljnika s katerim nas je popeljal v konceptualizirano zgodbo najnovejšega albuma “Circle Of Stone”. Sledi sveženj točk najnovejšega albuma, med katerimi sta zlasti imponirali uvodni The Call Of the Ancestors in naslovna skladba.
Blaze Bayley velja še vedno za enega najbolj karizmatičnih in posebnih frontmenov na metalski sceni. Tudi tokrat je potrdil svoje vrline izjemno pretanjenega nastopača, s čimer je dobesedno ‘priklenil’ publiko nase, da je ta dobesedno hipnotično sledila odrskemu poveljniku. Oder ga je bil vsepoln. Podžigal je zdaj levi del, zdaj desni. Kup teatralnih grimas, poz, pa tudi vzpodbujanja spremljevalne ekipe. Nad vsem tem, pa postane Bayley zmagovit zlasti ob svojih nagovorih. V njih je neverjetno iznajdljiv pri izbiranju besed. Te vedno najdejo pravo mesto. V slehernem trenutku. Ni čudno, da uradni prodajni artikli tako hitro kopnijo na turnejah. Na Plzeň ni pozabil, ko je tu nastopil pred sedmimi leti, ‘naložil gajbico’ všečnega besedišča, s čimer se je Plzeňska publika še intenzivneje pričela pasti z njegovih rok. Skratka Blaze Bayley. Karizma je gorostasa, vseobsežna, težko jo karkoli prekrije. In natanko takšnega Blazea si želiš. Po to pravzaprav prideš. To je njegova pista ekspresionizma, njegov šov, njegova ‘hiša’ in teritorij.
Med predstavo se je čutilo, da je to predzadnji koncert turneje. Ko veš, da je turneja več kot uspešno izvedena, ko znameniti vokalist mdr. pove, da se noben album v karieri ni tako dobro prodajal vse od njegovih Iron Maiden dni, kot prav najnovejši “Circle Of Stone” in podobno. Zadeva je zavila v veliki finale za katerega veš, da bo prinesel definitivni triumf. Ekipa je delovala zelo sproščeno, na trenutke kar malo ‘odvezano’, pa tudi ‘pobalinsko’. Tako pozitivnega in radosti polnega Bayleya, ki smo ga na preteklih nastopih spremljali največkrat ‘mrakobnega’ (Blazea spremljamo v različnih navezah vse od leta 1995 dalje), ne srečaš vsak dan. Veliko trenutkov je ponudil koncert, kjer se je legendarni vokalist izjemno zabaval s člani spremljevalne zasedbe. En takšnih trikov je bil, ko sta se z Lukeom vsak s svoje strani zaletela proti Bayleyevem stojalu za mikrofon, pri čemer je Blaze le tega za las izmaknil kitaristu. Chris je kraljeval v solažah in neverjetnih spretnostih na svoji prelepi modro-vijolični Gibson SG kitari. Fantje so zlasti proti koncu koncerta vse raje in vse bolj intenzivno posegali po kozarcih piva.
Seveda ni šlo brez Iron Maiden. Blaze Bayley je tega večera vzradostil privržence njegove Maiden ere z izvedbo dveh komadov, ki jih doslej ni pogosto izvajal, če sploh. Prva med njimi je bila presenetljiva integracija “Virtual XI” klasike Lightning Strikes Twice, pri tem albumu pa je ostal tudi v nadaljevanju, ko je publiko še izdatneje podžgala When Two Worlds Collide. Med obe so Blaze Bayley ‘stlatiči’ še eno odlično novo in skrajno navito kratko detonažo, ko so izvedli skladbo Mind Reader.
Obvezni dodatek je bil pričakovan. Manjkale so klasike s prvenca “Sillicon Messiah”. Tu je Stare At The Sun, ki sta jo nasledili dva Bayley Maiden era standarda: Man On The Edge in Futureal. Silovit finiš te odlične zabave, ki sem jo roko na srce, s strani slikovitega Bayleya (in ekipe) med čakanjem zadnjih sedmih let že kar močno pogrešal. Med izvedbo Iron Maiden točk, si je Absolva kvartet privoščil nemalo zabave. Štart v Man On The Edge so si Schramm in oba brata Appleton privoščili tako, da so teatralno vsi hkrati skočili z bobnarskega podesta, kot so to počenjali v osemdesetih Iron Maiden, ter pritekli do roba odra (z nogami na prednjih monitorjih).
Kot povedano. Blaze Bayley je znova tu. Z odličnim novim albumom v rokah, uspešno prvo serijo evropskih koncertov in kot kaže, več kot odlično formo. Vokalno in izvedbeno. Pri tem je treba dodati, da se je pred letom dni tako rekoč rodil znova. Še močnejši, še bolj prodoren, navdahnjen, zabaven in slikovit.
Avtor: Aleš Podbrežnik
Fotografije: Edita Klemen
Absolva setlist:
1. Fire in the Sky
2. Anthems to the Dead
3. Never a Good Day to Die
4. Fistful of Hate
5. Side by Side
6. Stand Your Ground
7. Code Red
8. Refuse to Die
9. From Beyond the Light
Blaze Bayley setlist:
1. Alive
2. Ten Seconds
3. Warrior
4. War Within Me
5. Pull Yourself Up
6. The Call of the Ancestors
7. Circle of Stone
8. Rage
9. A Day of Reckoning
10. The Path of the Righteous Man
11. Lightning Strikes Twice
12. Mind Reader
13. When Two Worlds Collide
—dodatek—
14. Stare at the Sun
15. Man on the Edge
16. Futureal