Avaland: Theater Of Sorcery
Založba: Rockshot Records
Datum izida: 2. 4. 2021
Produkcija: Adrien G. Gzagg
Dolžina albuma: 62.56 min
Zvrst: Power Metal
Ocena: 8.0/10
Lepo, da je v teh čudnih časih nekdo še dovzeten za čarovnije in pravljičarstvo. Power metal. Tokrat iz francoskega Grenobla. Formacija Avaland. Prvenec »Theater of Sorcery«. Za vsem stoji gonilna sila dvaindvajset letnega vokalista in glavnega komponista Adriena G. Gzagga. Še več. Glede na mladost in rosna leta visoko leta, saj si je prvenec skupine zamislil zelo ambiciozno. Kot konceptualizirano metalsko opero po vzoru starih dobrih časov, ko so pred več kot dvajsetimi leti v tovrstni popularizaciji power metala dostavljali podobne zgodbe npr. Avantasia.
Dejansko ste v prvem odstavku prejeli vse bistvene informacije o tem, kaj lahko pričakujete od izdelka. Kompozicije so, seveda, tipski in klišejski power metal, ki pa je podprt in okrancljan z neoklasicizmi, kar mu daje izrazito noto simfoničnosti. Tako mora biti, gre namreč za koncept metalske opere. K sreči se hitro sliši, da gre za skupino, ki ni germansko-skandinavksega izvora ali italijanskega, saj album ni šel skozi pretirano zvočno loščenje in zadržuje dobršno mero produkcijske surovosti in naježenega zamaha vihre kitarskih fraz, kar dostavlja na album pomemben element mračnosti. Ta pa zelo dobro balansira razvoj dogodkov in preprečuje, da bi album obvladovali slučajni izbruhi sladkobne patetike, kar je v tovrstnem power metalu pogosta stalnica. »Theater of Sorcery« je všečno produkcijsko namrščen izdelek, kjer kitarske fraze bljujejo konkretno našopirjenost in odrezavost, čeprav nosi album zavoljo aranžiranja klaviatur element baročne okrancljanosti.
Vsekakor je album poln pompa in bombastike. Ker gre za koncept in ker smo v prvem odstavku zapisali besedo Avantasia, je dejansko prava vez z njo srenja gostujočih pevcev, katerim je mladi Adrien G. Gzagg razdelil pevske vloge glede na like samega koncepta brezkončnih misterijev, magije in pravljičnega onostranstva hrabrih bojevnikov in zlobnih kreatur. Da dobiš na album Zakka Stevensa (Savatage, Circle II Cirlcle, Archon Angel), Ralfa Sheppersa (Primal Fear) oziroma naklonjenost teh dveh pevcev, moraš izkazati talent. Tu sta tudi pevki Heli Andrea (Mobius) in Madie (Nightmare) ter preostali moški vokali, ki jih zastopajo: Fabrice Emmanuelson (Rising Steel, Ellipsis), Tunizijec Zaher Zorgati (Myrath), Jeff Kanji (Seasons of Silence).
Kaj vleče ven ta izdelek, da ne ponikne povsem v sivini že slišane povprečnosti? Zelo dobro postavljene kompozicije, z večkrat zelo pečatnimi in nalezljivimi refreni ter dobrim občutkom za graduirano stopnjevanje razpoloženjskih stanj, kot tudi plasma nenadnih prevratov vzdušij. Ob dejstvu, da je garnizon gostujočih pevcev garant, ki dodatno skrbi za visok nivo dinamičnega razvoja dogodkov – o njihovih talentih in prispevkih ni treba tratiti časa -, pa je zelo pomemben občutek, ki ga nosi album, da gre v prvi vrsti za album skupine in ne projekta.
“Theater Of Sorcery” je zelo ambiciozen uvodni korak v svet glasbe, ki bi lahko bila glasbena podlaga računalniške igrice Soulcalibur, ko smo že pri variacijah na besedo Avalon. V komponiranju čutiš viže, ki so jih nekoč davno že ubirali kakšni Kamelot. Z ultramuzikalno bombastiko, s katero se danes rado celo namerno pretirava, je povezan refren tretje Let The Wind Blow, ki zveni kot nekaj, kar so pozabili posneti Beast In Black. Nemara je kdo med branjem recenzije povezal to zgodbo s francosko simfo-power metal zasedbo Adagio, kitarista Stephana Fortea, kar je povsem na mestu. Omenjeni možakar je prispeva tudi eno od kitarskih solaž na tem Avaland prvencu. Na albumu je ob njem še nekaj gostujočih kitarskih solerjev. 63 minut je dejansko precej časa in album vse pove veliko prej. Skladbe so pretežno umirjene v srednjem tempu, kar jim daje obilje prostora za kreacijo dramatičnega teatra. In tega je v izobilju. Kljub izkazanim kvalitetam je treba imeti v uvidu izredno predvidljivost izdelka, zato ga bodo v prvi vrsti definitivno pograbili vsi krvno zavezani ljubitelji power metala. Kot povedano. »Theater of Sorcery« je smelo položen temeljni kamen v karieri mlade skupine. Kompakten in zgledno dodelan glasbeni dokument.
Avtor: Aleš Podbrežnik
Seznam skladb:
1. Theater Of Sorcery
2. Gypsum Flower
3. Let the Wind Blow
4. Storyteller
5. Escape To Paradise
6. Holy Kingdom Of Fools
7. Never Let Me Walk Alone
8. Deja Vu
9. I’ll Be Ready For Your Love
10. War Of Minds
11. Rise From The Ashes
Zasedba:
Adrien G. Gzagg – vokal, klaviature, orkestracije
Christophe Feutrier – kitara
Lucas Martinez – kitara
Camille Souffron – bas kitara
Leo Mouchonnay – bobni
Vokalni karakterji:
Adrien G. Gzagg – Adam Wilstorm
Zaher Zorgati (Myrath) – Adam’s Inner Voice
Jeff Kanji – Jacob Reiser, Adam’s Best Friend
Heli Andrea (Mobius/OLANE) – Solveig Elweiss, Adam’s Beloved
Emmanuelson (Rising Steel/Ellipsis) – The Master Of Sorcery
Zak Stevens (ex-Savatage/TSO/Archon Angel) – The Storyteller, appearing from the past
Ralf Scheepers (Primal Fear/ex-Gamma Ray) – Aloïsius Jestens, King Of Avaland
Madie (Nightmare/Faith In Agony) – The Guardian Angel
Gostujoči kitaristi:
Ricky Marx – kitarski solo na skladbi št. 1
Stephan Forte – kitarski solo na skladbi št. 2
Ayman Mockdad – kitarski solo na skladbi št. 7
Virgile – kitarski solo na skladbi št. 8