Kamelot na ljubljanski premieri in večer simfoničnometalske ekstaze! (2024)

foto: ALEŠ PODBREŽNIK 2024
2 209

Kamelot (predskupine: Frozen Crown, Blackbriar, Ad Infinitum)
sobota, 19. 10. 2024
Ljubljana / CUK Kino Šiška / Slovenija


Kamelot, so dolgoživi ameriški simfonični power metalci, ki so na mednarodni sceni zelo dobro uveljavljeno ime in pravzaprav ena najbolj priljubljenih skupin, ko nanese debato na žanrsko polje, ki ga zastopajo. Ultra-muzikalna nalezljivost, prežeta s simfoničnimi aranžmaji, tudi vzgibi, ki potegnejo progresivno in pa serija izjemno kakovostnih albumov, priča o veliki artistični estetiki, ki je ustoličila to metalsko skupino. V lanskem letu je skupina izdala 13. studijski album “The Awakening” (RockLine recenzija) in v času izida novega studijskega albuma, to je sredi lanskega marca, že odrinili na prvo serijo novih evropskih, lahko rečemo težko pričakovanih, koncertov. Vsi termini so bili od Slovenije zelo oddaljeni in znova smo se lahko le obrisali pod nosom. In vendar… Sredi letošnjega februarja je bend razodel termine še ene evropske turneje in to z ljubljanskim datumom. Pravi obliž za vse tiste, ki stavijo na klasično metalsko melodičnost z normalnim, to je izdelanim vokalnim performansom, s čim manj ali nič poltonsko ‘zavitih’ in nižje uglašenih manevrov, ki to muzikalnost na drugi strani ubijajo. Torej, če se že utapljamo na klubski ravni od vseh metalskih bendov, ki dejstvujejo v sferah najbolj ekstremnih prvin tega žanra, je prihod Kamelot (vsaj v letošnjem letu zaenkrat) eden tistih redkih koncertov, če ne kar edini ljubljanski koncert, ki nagovarja odločno power metalsko, kot je to bil v lanskem letu koncert Tarje.

Na prvi Kamelot koncert v Ljubljani smo torej res dolgo čakali. Slovenijo so Kamelot enkrat sicer že obiskali. Pisal se je 10. 7. 2010, ko so nastopili v sklopu tolminskega festivala Magic Circle in v svežnju skupaj z Virgin Steele ter Arch Enemy, ogrevali publiko pred glavnimi nosilci – ameriškimi neusahljivimi bojevniki Manowar. Ahhh,… Kje je že to? Potem pa je sledil še en koncert, ki se je zgodil Sloveniji zelo blizu, točneje v tržaškem Domu pristaniških delavcev, kjer so Kamelot zaigrali 21. 11. 2013. Od takrat pa do danes smo jih torej čakali nepolnih enajst let.

In tu so. V svežnju treh podporni, spremljevalnih skupin, ki so žanrsko vsekakor navezujejo na Kamelot, a so obenem vsaka po svoje in po avtorski biti zanimive dovolj, da jih velja vzeti pod drobnogled. In seveda na turnejo! Štirje izvajalci torej! Mini festivalček! Zato se je dogajanje pričelo odvijati že ob 18.00 uri, ko so se na oder povzpeli italijanski power metalci Frozen Crown. Skupina, ki sodi tako kot Kamelot in Ad Infinitum, pod okrilje avstrijske založbe Napalm Records, je ta hip na sceni kar precej vroča. Temu botruje dejstvo, da zastopajo sekstet kar tri punce. Pevka in dve kitaristki, ki si, ob še enem kitaristu Federicu Mondelliju, z lahkoto podajata tudi kitarske solaže. Frozen Crown so zelo pridna skupina. Ustanovljeni v Milanu leta 2017, imajo v žepu že pet studijskih albumov, kar je vsega zavidanja vredno. Najnovejši “War Hearts” je izšel sam samcat dan pred prihodom skupine v Ljubljano!

Frozen Crown zastopajo pevka Giada “Jade” Etro, pa komaj osemnajstletna kitaristka Alessia Lanzone, njena kompanjonka Fabiola Bellomo, kitarist basist Francesco Zof, bobnar Niso Tomasini in omenjeni Federico Mondelli, ki ob igranju kitare, skrbi tudi za klaviature. Vsekakor si moral stati bliže mešalki, kjer je bil zvok dobre pol ure trajajočega nastopa skupine, povsem dostojen. Pevka Giada se je izkazala za zelo spretno frontmenko, saj je z lahkoto podžgala prisotne. Zanimivo je, da imajo Frozen Crown konkretno število privržencev, in povratne reakcije s so bile med koncertom strani publike, ki se je konkretno nabutala pred oder, domala kar fanatične. Treba je dodati, da so tega večera v Ljubljano prispeli številni ljubitelji nastopajočih skupin iz Italije, ki so zavzemali konkreten delež avditorija. Iz tržaškega konca je bil denimo organiziran kar avtobus. Prav ti so s svojim navijaštvom vseskozi, med nastopi vseh skupin, držali v zraku izjemno vedro razpoloženje, ki je skozi ta koncertni spektakel prekipevalo od radosti in pozitivnih vibracij. Prav to razpoloženje se je prenašalo na vso publiko in začutil si to enovitost, ko se združijo srca v eno! To je tisti moment, ki ga lahko pričara le heavy metal in heavy metalski koncert. Čudovito lahko rečemo. In Frozen Crown so na krilih publike suvereno izkoristili, sicer svojo kratko minutažo. Čuti se da veliko nastopajo in da si hitro nabirajo izkušenj ter kilometrino.

Blackbriar – naslednji na sporedu torej, so nizozemska zasedba, ki ima v žepu dva studijska albuma. Varovanci založbe Nuclear Blast Records. Aktualni album “A Dark Euphony” je izšel v lanskem letu. Ima pa skupina, ki deluje od leta 2012, v žepu tudi lepo bero EP-jev, ki so izšli pred obema albumoma. Tudi Blackbriar so sekstet. V njem zagotovo izstopa pevka Zora Cock, ki je s svojim sopranom prava sirena heavy metala in poseduje tudi barvo, ki je prepoznavna, kar je velika prednost skupine. Med drugim dosega tudi izjemen razpon, s katerim je Zora nekajkrat konkretno osupnila. Še posebej med predzadnjo točko Cicada, kjer ni manjkalo konkretnega vokalnega manevriranja in akrobacij. Bend, ki v svojo verzijo simfoničnega metala dodaja gotski pridih, je v desetih točkah dostavil krepostno predstavo, si pa tudi Blackbriar moral poslušati na sredini, bliže mešalni mizi, kjer se je razporeditev zvočne slike vseh gradnikov najbolj približala ravnovesju. Posebnost skupine je da razvija precej mračno atmosfero, ki pa je polna epske bombastike. Skupini ne manjka izjemne zavzetosti in odrske zagrizenosti s čimer je imponirala tudi med ljubljanskim nastopom.

Ad Infinitum, so švicarska simfonična powermetalska, ki je združena ob osrednji figuri, to je pevki Melissi Bonny. Sprva mišljen kot samostojni projekt, ki ga je Melissa zastavila leta 2018, ki pa se je polagoma razvil v pravo zasedbo in nanizal do tega dne že štiri albume. Ad Infinitum so 11. 10. 2024 izdali najnovejši album “Abyss”. Melissa je dosegla v relativno kratkem času izredno prepoznavnost in je delila v vlogi posebne gostje odre s številnimi prominentnimi izvajalci. Je zelo iskana torej. Zato velja kar takoj dodati, da je bil nastop z Ad Infinitum zanjo krajše ogrevanje, saj se je potem priključila v vlogi dodatne (spremljevalne) vokalistke, celotnemu Kamelot koncertu. Simfonični power metal, ki je jedro artistične poze skupine, je podan mestoma zelo moderno, kar zna vzbuditi zanimanje tisti, ki spremljate denimo Within Temptation ali Evanescence, je pa značilno to, da je Melissa obdana s tremi vrhunskimi glasbenimi ‘piflarji’, ki dodajajo razvoju točk v eni sapi izraziti ‘drive’, pa tudi ‘groove’. Ob raznolikem vokalnem ekspozeju Melisse, ki ne skopari niti s kombiniranjem growl-anja, je kvartet opozoril, da gre za vznemirljivega glasbenega posebneža – vrednega vse pozornosti. Kompaktno, uigrano, suvereno in na vso moč. Melissa je odlično izkoriščala odrsko prostranost in s svojo karizmatičnostjo in dinamično predstavo, držala publiko vseskozi čvrsto ob sebi. Nastop se je ob takšni grabežljivosti zato hipoma odvrtel, Ad Infinitum pa so zapustili izreden vtis in opravičili med vsemi tremi predskupinami, vlogo glavnega favorita.

Kamelot pa so seveda Kamelot! Kino Šiška je bil tega večera nabito poln. Ostalo je sicer nekaj vstopnic, vendar pa gre oceniti, da je bil koncert tik pred razprodanim. In dejansko se je potrdilo to kar smo namignili uvodoma. Da Evropa ni pozabila na Kamelot, na katere je bilo treba čakati lep sveženj let, da se vrnejo k nam. Evforija je bila izjemna in tam na sredini, od mešalne mize navzdol, pa vse do skrajne leve in desne gledano proti odru, je publika gromovito spremljala nastop in tudi enovito prepevala verze s Tomyjem Karevikom, za katerega je “The Awakening” četrti Kamelot album, po pridružitvi skupini leta 2011. Tommyja smo novembra 2022 ujeli na njegovi poslovilni turneji s Švedskimi progmetalci Seventh Wonder. Skupina se je ustavila v italijanskem Proseku in ta koncert nam bo ostal v posebnem spominu. Skupina je namreč tega dne ostala brez opreme, ko je prispela na prizorišče, saj je letalski tovor konkretno zamujal. Zato so odigrali krajši akustični šov.

Cel koncert so spremljale salve dimnih zaves. Bend je dostavil vrhunsko predstavo, kjer je kraljevala izvedbena pa tudi zvočna perfekcija. Karevik je ob odlični vokalni predstavi, ki ga je slikovito dopolnjevala Bonnyjeva, dokazal da se je razvil tudi v odličnega odrskega akterja ter enkrat več opravičil svoje nasledstvo v skupini po odhodu predhodnika Roya Khana. V slogu pravih frontmanov, ki vnašajo v sozvočju s sporočili verzov, na oder razvoj pravega drama teatra. Kulise so povzemale seveda sporočilnost albuma “The Awakening”. Na podestu desno odlični novi bobnar Alex Landenburg, ki ga mnogi poznajo iz vrst melodične death metalske formacije Cyhra, na levi strani zvesti klaviaturist skupine Oliver Palotai, sicer partner Epica pevke Simone Simons, ki smo jo z Epico prestregli 13. 7. 2024 v Opatiji. Spredaj je bil daleč najbolj aktivni nastopač basist Sean Tibbets, skupina pa je pred oder dodala dva podesta, ki sta segala povsem do prvih vrst (do ograje) in tako razvijala še intenzivno komunikacijo s svojimi tako ali drugače konkretno razgretimi in podžganimi privrženci. Energija je bila zares prekrasna. Enkratna. Zlasti poveljnik skupine, kitarist Thomas Youngblood in Tibbets sta s kretnjami nenehno podžigala publiko.

Dejansko je šlo pogrešati le eno reč, pa še to je na nek način minorna opazka. Blago Mačehovstvo skupine do njenih prvih štirih studijskih albumov s katerimi je skupina orala ledino in se prebila med najvidnejše akterje svojega žanra in iz katerih niso Kamelot izvedli niti enega komada, sicer pa v vsem in z eno besedo – fenomenalno! Dogajanje na še višji nivo je ponesla “The Black Halo” (2005) klasika – drveči stampedo When the Lights Are Down, skupina pa je to intenziteto tako rekoč vzdrževala s peresno lahkoto tudi v nadaljevanju koncerta! Predanost privržencev je neverjetna in ko imaš ob sebi takšno spremljavo s strani kakih 750 glav, gre težko kaj narobe. Minute so tokrat tekle kot sekunde! Po bobnarskem solu, je publiko znova dvignil kvišku March of Mephisto iz klasike “The Black Halo”, naslednja – ‘himna Kamelot himen’ Forever iz klasike “Karma” (2001), pa je naznanila, da se ta triumfalni koncert polagoma preveša v finalni krešendo. Sledi še četrta skladba albuma “The Awakening”, ko se teatralni Karevik pojavi na odru z zastavo! Bila je One More Flag In The Ground, ki slovi po izjemno pompoznem refrenu, h kateremu se je znova vključila domala cela dvorana.

Od starejšega materiala sta tu bili še dve “Ghost Opera” (2007) točki – Rule the World in The Human Stain, pa naslovna skladba klasike “Karma”, sicer pa je bend prepustil v repertoarju iniciativo albumom kasnejše ere, ki jih je posnel s Karevikom na vokalu, pri čemer je po pričakovanju prejel največ pozornosti aktualni – “The Awakening”. CUK Kino Šiška je pokal po šivih od vse epske melodičnosti in bombastike!

Kamelot so prevzeli s perfekcijo in kompaktnostjo. To je bilo pričakovano. Kaj pričakovano? Kar zahtevano. Oddelano brez kiksa in na najvišjem nivoju! In njihov prvi koncert v Ljubljani je dejansko prinesel vrsto ekskluzive, ki se je ni smelo zamuditi. Ko ti koncert tako hitro mine, je to le dokaz, da je moral biti odličen. K tem u prišteješ vložke vseh treh skupin, ki so nas ogrevale pred prihodom Kamelot in ki so vse po vrsti opravičile svojo vlogo in pozicije, pa prideš do sklepa, da bolje od tega zelo verjetno ne gre!

Kamelot, so ob sklepni detonaciji skladbe Liar Liar (Wasteland Monarchy), zapustili torej izjemen vtis. Odštevanje na novo snidenje z njimi se je torej začelo takoj, ko je ‘padel zastor’ in je skupina zapustila oder!

Avtor: Edita Klemen & Aleš Podbrežnik
Fotografije: Aleš Podbrežnik

Frozen Crown setlista:
1. Neverending
2. Call of the North
3. Kings
4. Steel and Gold
5. Far Beyond
6. I Am the Tyrant

Blackbriar setlista:
1. Mortal Remains
2. Crimson Faces
3. Spirit of Forgetfulness
4. I’d Rather Burn
5. Arms of the Ocean
6. Selkie
7. Deadly Diminuendo
8. Far Distant Land
9. Cicada
10. Until Eternity

Ad Infinitum setlista:
1. Follow Me Down
2. Aftermath
3. Upside Down
4. Anthem for the Broken
5. Outer Space
6. Surrender
7. Animals
8. The One You’ll Hold On To
9. My Halo
10. Unstoppable

Kamelot setlista:
1. Veil of Elysium
2. Rule the World
3. Opus of the Night (Ghost Requiem)
4. Insomnia
5. When the Lights Are Down
6. Vespertine (My Crimson Bride)
7. New Babylon
8. Karma
9. Sacrimony (Angel of Afterlife)
10. Willow
11. The Human Stain
12. Drum Solo
13. March of Mephisto
14. Forever
15. One More Flag in the Ground
16. Liar Liar (Wasteland Monarchy)


2 Comments
  1. Igor says

    Odličen koncert Kamelot, res so naoljena mašina. Ampak sem danes mal posnetke gledal, kako je bobnar goljufal pr dvojnih bas bobnih v komadu Vespertine… Žalostno.

  2. Poba says

    Tommy je res fantastičen vokalist. Škoda, da se je odločil zapustiti Seventh Wonder – vprašanje če se bo ta bend sploh lahko še pobral.
    Mi je pa kolega pred leti postregel z nekimi insiderskimi informacijami okol Kamelot koncertov, ki…. hehe, se mdr. kar dobro navezujejo tudi na tvojo opazko 😀

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki