SkyEye: Soldiers Of Light

0 373

Založba: Reaper Enterainment
Datum izida: 25. 6. 2021
Produkcija: Grega Smola Crnkovič
Dolžina albuma: 56.58 min
Zvrst: Heavy Metal
Ocena: 9.5/10


SkyEye so svoje sorte fenomen. Ljubljanski heavy metal revitalisti so se kot zvezda repatica zavihteli na prizorišče pred tremi leti, ko je izšel njihov studijski prvenec »Digital God« (2018, RockLine recenzija). Album je bil odlično sprejet, bend pa je pridobival simpatije s strani metalske komune tudi zavoljo odličnih koncertnih predstav. Glas o novi, nadobudni zasedbi ni ostal preslišan niti s strani tujih založb in tako so fantje prešli pod okrilje Reaper Entertainment, pri kateri so proti koncu letošnjega julija izdali že drugi studijski album »Soldiers of Light«.

Bend je na novem albumu uspel še izdatneje izklesati in osvetliti lastnosti, po katerih je njegov glasbeni karakter postal še bolj otipljiv in še bolj stvaren. Četudi je jasno, da dolgujejo SkyEye tudi tokrat zahvalo za navdihovanje skupinam iz N.W.O.B.H.M. časov, na čelu z Iron Maiden. In vendar. Ravno prav vzbujajo tovrstne asociacije. Pravšnje ‘dražijo’ s 40 let starimi metalskimi arhaizmi, ki pa nikakor ne delujejo namerno prevzeto ali prepisano, pač pa učinkujejo znotraj kompozicij, kot silno spretno embalažirana primes, ki daje vsebini albuma močan okus. To pomeni, da imajo SkyEye, ob vsem tem, definitivno svoj samobitni karakter.

SkyEye ne prinašajo glasbene revolucije, so pa v tistem kar počnejo zelo prepričljivi. Marljivosti in angažiranosti jim ne manjka, kot tudi ne kreativnega žara in srčnosti. To je vseprisotno zaznavno tudi na novem albumu. Novi album je v minutaži sicer nekoliko okleščen glede na kar pretirano razkošni prvenec, četudi nameri še vedno krepkih 57 minut. Prinaša pa lepo bero raznolikosti in razgibanosti. Dva uvoda in osem pravih točk, od tega dva mini simfonična epa. V prvem delu albuma so skoncentrirane krepke himnične jurišnice. Album se katapultno odstreli kvišku, ko nanizajo SkyEye drugega za drugim razbeljene rušilce King of The Skes, Soldiers of Light in Constellation. Prav te tri kar tekmujejo med seboj, katera bo ukradla pozornost. Zlasti zavoljo izjemno pečatnih refrenskih napevov. Med njimi je refren znotraj skladbe Constellation mogoče razglasiti za posebej posrečenega. Leščanec položi v tej skladbi še posebej pompozno in nalezljivo vokalno melodijo, ki je kontrastno ‘obtežena’ v produkciji s togotnim torpediranjem dvojnega bas bobna, zapeljanega po vzoru pridobitev (tevtonskega) nemškega heavy metala. Neverjetno posrečena kompozicija, ko govorimo o iskanju optimalne naveze udarne ošiljenosti, drama teatra in podkožno zapeljive muzikalnosti, ujete na enem mestu. Skladba dosega enega najmočnejših atmosferičnih krešendov in to v zares odličnem refrenu vokalista Jana Leščanca.

Na albumu sta dve daljši kompoziciji. Prva je umeščena na sredino in se imenuje Brothers Under the Same Sun. Gre za odlično epsko simfonijo, ki niti za hip ne deluje razvlečeno, pač pa se razgibano razvija skozi niz dramatičnih prevratov, ki jih vodi spretno komponistično vrvohodstvo v katerem si podaja roke več različnih vodilnih motivov stkanih med seboj v nenehno ubrano spravljivem dialogu. Na repu albuma, pa najdemo njegovo najdaljšo kompozicijo. Mesto duhov Pripyat, ki je to postalo v času sovjetske zveze. Mesto je bilo zapuščeno leta 1986 po černobilski nesreči, ki je bila najhujša nesreča jedrskega reaktorja v zgodovini. To žalostno zgodbo je skupina torej uglasbila v epu Chernobyl. Gre za najbolj ambiciozno kompozicijo, ki so se je lotili na albumu SkyEye. Nasploh predstavlja izjemen vokalni zalogaj za Jana Leščanca, ki znova na moč prepričljivo razkaže več obrazov razvitega vokalnega teatra. Glede na to, da razvija skupina lepo bero kompleksnosti, so SkyEye to skladbo modro umestili na sam konec albuma.

Bend je užival med ustvarjanjem novega albuma. V zvoku deluje album izjemno kompaktno in enovito. Produkcijsko so kontrasti v zvočni sliki jasno poudarjeni, z dominantnim vokalom v središču pozornosti, ki ob izrazito čistem, melodičnem in avtoritativno suverenem petju, spretno kupčuje tudi z manevri agresivne grlenosti. Na albumu se jasno čuti, da diha kvintet drug za drugega in da se v idejah fantje med seboj odlično zaznavajo in podpirajo. Ne glede na to, da sicer pečatni in nenehno domiselni rifi dejstvujejo revitalistično, pa dokazujejo SkyEye tudi na novem albumu, da posedujejo izreden čut za doseganje pravšnje pretočnosti in dinamike ter gradacijo vzdušij znotraj posameznih točk. Na novem albumu so v tej veščini naredili nov zrelostni korak navzgor. Prehodi so silno spretno zapeljani pri čemer še posebej navdušuje iznajdljivost skupine v momentih, ko je treba preiti npr. iz ‘mid-eight’ pasaže, nazaj v refren (ali predrefren), pri čemer SkyEye ne žrtvujejo niti kančka razvite udarnosti, drama teatra in muzikalne pretočnosti (znova vskoči  v misli figuriranje skladbe Constellation). Album je poln perfekcionističnega detajliranja oziroma ubadanja s finesami, kar je za Slovenski glasbeni prostor prej izjema, kot pravilo. Perfekcionizem, ki ga, ob kakšnih Eruption in Paragoria, težko pomnimo vse od časov prvenca Bay Area thrash metal revitalistov Negligence.

Skupina zna postreči tudi po večji meri agresije, kar prinaša posebej drugi del albuma z mračno, pogubno, porogljivo in ‘uničujočo’ Son of God, ki ji sledi skladba Detonate, v kateri jezdi razvita jedkost in zlobnikavost na rušilnem manevru Judas Priest fraziranja, medtem ko nosi komad zavoljo vokalnih melodij, blažje asociacije celo z zgodnjimi momenti stare šole ameriškega speed metala (na čelu s kakšnimi Helstar). Predzadnja skladba albuma Eternal Starlight je srednje hitra točka z elementi udarne balade, v kitici pa prikliče Jan, zavoljo napeva, nekaj karizme zgodnjih Queensryche.

SkyEye so z novim albumom, to je silno ambicioznim »Soldiers Of Light«, spravili od sebe dosežek, na katerega so lahko na moč ponosni in ki mora nujno čimprej zaživeti tudi na koncertnih odrih! Da so SkyEye zreli za naskok na mednarodno prizorišče izkazuje sama distribucija novega albuma, saj ga lahko kupite v katalogih trgovin takšnih založb kot sta mdr. Nuclear Blast Records in Napalm Records. Glede na izkazan nivo artističnega zorenja, nesluteni talent, ter samo zagnanost in marljivost, lahko na poti evolucije SkyEye v prihodnje posežejo še više. Pri tem ne bi bilo nobeno presenečenje, v kolikor ne bi prešli pod okrilje še večje založbe. SkyEye je torej skupina potencialov, na katero velja biti v prihodnje zelo pozoren. A ne smejo zaspati, pač pa nemudoma kovati jeklo dalje. Dokler je vroče in razbeljeno.

Avtor: Aleš Podbrežnik

Seznam skladb:
1. The Arrival (02:02)
2. King of the Skies (03:49)
3. Soldiers of Light (03:45)
4. Constellation (05:10)
5. Brothers Under the Same Sun (09:50)
6. In Saecula Saeculorum (01:15)
7. Son of God (06:09)
8. Detonate (04:53)
9. Eternal Starlight (05:26)
10. Chernobyl (14:28)

Zasedba:
Jan Leščanec – vokal
Grega Stalowsky – kitara
Marko Kavčnik – kitara
Primož Lovšin – bas kitara
Jurij Nograšek – bobni

Sodelujoči glasbenik:
Matic Leščanec – klaviature


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki