Area 53 festival 2021 – Warm Up šov!

foto: DENIS PARADIŽ 2021
0 7,514

Nastopajoči: Feinstaub, April Art, Kiss Forever Band, Mono Inc.
Prizorišče: Leoben / VAZ – Schladnitz / Avstrija
Datum: 15. 7. 2021


Leoben, Avstrija. Poletje. Julija 2021. Po letu pavze se vrača Area 53 festival. Ja, res je. Ekstremno malo jih je letos v Evropi in Area 53 festival je v letošnjem novem pandemskem letu eden redkih, ki je bil izveden na tem območju Evrope. Govorim o večjih festivalih.

Ta festival je seveda moral upoštevat navodila (ukrepe za zajezitev širitve korona virusa), kar je pomenilo, da je lahko vstopala na prizorišče festivala le publika, ki se je predhodno bodisi cepila, ali pa prinesla s seboj veljavno potrdilo, da je koronavirus prebolela. Tretja opcija je bila pa tista o testiranju. Vsak dan si imel možnost brezplačnega testiranja na bližnji postaji v Leobnu. Obiskovalce je bilo mogoče ločevati po zapestnicah. Rumene so nosili cepljeni in tisti, ki so koronavirus preboleli, te so bile permanentne za vse tri dni, ostalim so pa so zapestnice veljale na festivalu le en dan.

Na festivalu ni bilo drugih omejitev. Maske niso bile obvezne, prav tako ni bilo uvedbe socialnega distanciranja.  V letošnjem letu je organizator tega festivala, ki je na avstrijskem štajerskem daleč naokrog največji (gledano tudi na širšo regijo), prodal enkrat več vstopnic kot leta 2019 (lani je festival odpadel) in to navkljub dejstvu, da je program nastopajočih z nekaj izjemami, ponujal pretežno lokalne (domače) se pravi avstrijske bende ter seveda nemške.

Pred nami je bil prvi dan festivala. No, niti ne. Šlo je za ogrevalni dan (warm up), s programom, ki so ga zastopale štiri skupine.

Feinstaub, lokalni matadorji so častno odprli ta ogrevalni dan festivala. Žurerski rockerji. Repertoar zastopajo priredbe znanih izvajalcev, le da jih Feinstaub malo po svoje obrnejo in to z besedili vred, ki postanejo tako posledično nemška. Recimo Sympathy For The Devil, pa Gimme Shelter ki ju v originalu izvajajo Rolling Stones. Zabave in šegavosti ne primanjkuje, seveda pa pride v takšnih trenutkih na svoj račun predvsem in v prvi vrsti nemško govoreča publika, ki edina razume tovrsten pristop. Pristop svojih domačih zasedb.  Bend sestavlja garnizon sedmih ljudi, celo dodaten tolkalist in zvok, ki ga razvijejo na odru je dobro izkoriščen. Izstopal je silno energičen in radoživ vokalist, ki je publiko odlično razgrel in razvnel. Vročični uvod v festival torej.

April Art, nemški kvartet s koketno in nabrito vokalistko. Vsi v rdečih opravah. No, posebej izzivalna pa je bila gospodična, ki je s prodornim in občasno konkretno rezkim vokalom švigala na vse konce odra, kar je vplivalo tudi na sam magnetizem, ki je privabil pred oder še več publike – vsekakor v prvi vrsti moške, ki je hvaležno pasla oči. Bend lovi muizikalno privlačnost. Grabežljive refrene, visoko spevnost. Navito in hrupno, a modno. Pomislite na kakšne Evanescence ali trenutne Within Temptation. Nekaj linij nasnetih (klaviature). Sicer pa skupina, ki bi lahko nastopila na razporedu tudi v kasnejših, bolj nočnih urah. Kompaktna, energična, uigrana in dinamična predstava.

Sledil je nastop »posvetitvene« skupine. KISS Forever Band. Madžari. Gre za eno najbolj kvalitetnih oponaševalcev skupine Kiss, o tem pričajo tudi odrska sodelovanja z nekaterimi bivšimi člani skupine KISS, kot je Bruce Kulick. Skratka, KISS Forever so vselej dobrodošla popestritev festivalskih programov. So cenovno dostopni in seveda prinašajo material, ki privablja publiko. Bend je prišla napovedat na oder kitaristka skupine Evanescence Jen Majura, ki je morala svoj govor konkretno podaljšat, saj so KISS Forever Band s svojim ličenjem toliko konkretneje zamujali. Ne glede na to, da so fantje precej bolj statični, kot April Art pred njimi – oba vokalista morata igrati basko in kitaro, pa v tem oziru ne more iti prav nič narobe. Tu je eksekucija KISS klasik, ki je mdr. zajemala: Lick It Up, Detroit Rock City, I Was Made For Lovin’ You Rock And Roll Nite, Black Diamond, Love Gun, Shout It Out Loud, Let Me Go, Rock ‘N’ Roll, Crazy Crazy Nights in Sweet Pain. Vokalno in izvedbeno več kot le kredibilno. Ljubitelji lika in dela skupine KISS so prišli na svoj račun, to pa je bilo bistvenega pomena.

Sklepno dejanje warm up šova je pripadlo nemškim gothic rockerjem Mono Inc. Njihovi nastopi so vsekakor znova zmes pretkanih trikov in scenografije, ki neti iskre in čustva v nemško govoreči publiki. Za šalo. Na videz precej statični, a v nagovorih nabriti dovolj, da šovu ni primanjkovalo karizme in dinamike. Neverjetne luči, dim in vse kar sodi zraven! Vse to je le potrjevalo, da je sam festival presegel predhodnega tako, po tehnični kot siceršnji izvedbi. Area 53 je z nastopom Mono Inc. prvič dejansko zažarel v vsem svojem sijaju. Bend naoljen in uigran. Sampli so skorja obvezni v takšnih situacijah, ko se na odru znajdejo gotski mračnjaki s seveda kar nekaj glama. To gre k atmosferi. Bend je nanizal mdr. Arabia, Funeral Song, The Banks Of Eden, Get Some Sleep, After The War, Welcome to Hell, Symphony Of Pain, Gothic Queen, Voices Of Doom. Večer so Mono inc. zaključili z njihovim najbolj prepoznavnim komadom Children Of the Dark katerega so s pomočjo evforične publike uspešno razvlekli za dodatne tri minute (glede na original), za konec pa se poklonili in zahvalili izvršni trojici organizatorja festivala.

Avtor: Denis Paradiž
Fotografije: Denis Paradiž

Besedilo uredil: Aleš Podbrežnik


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki