Spandau Ballet zmagoslavno izšli iz boja z biblično nadlogo (2015)
Lokacija: Lignano Sabbiadoro / Arena Alpe Adria / Italija
Datum: sobota, 08.08.2015
V prijetni italijanski letoviški kraj Lignano so na koncertno druženje prispeli Spandau Ballet, priljubljeni britanski heroji novoromantičnega gibanja osemdesetih let prejšnjega stoletja, ki so s svojo mešanico novega vala in pop rocka na krilih izjemne tehnične dovršenosti prek številnih hitov navduševali (in še danes navdušujejo) množice širom sveta. Lani so na isti lokaciji gostovali njihovi novovalovski vrstniki Simple Minds, ki so navkljub nemogočim, deževnim razmeram navdušili z izjemnim koncertnim večerom, tako da smo že poznali nadvse prijeten ambient, ki ga je nudilo odprto koncertno prizorišče Arena Alpe Adria. Obetala se je torej še ena koncertna poslastica za vse glasbene gurmane in nepoboljšljive romantike, ki še niso pozabili časov, ko se je glasba ustvarjala s srcem.
Koncertnih obiskovalcev je bilo pred začetkom nastopa precej manj kot bi se spodobilo za skupino takšnega renomeja, čeprav je kasneje, ko je band že začel igrati in se je koncertna atmosfera že pošteno razživela, njihovo število naraslo vsaj na spodobno raven. Večina obiskovalcev je kmalu začela temperamentno spodbujati band, ki je bil skozi celoten nastop v zares odlični kondiciji s čimer so vnovič upravičili svoj sloves velikih zvočnih perfekcionistov in mojstrov melodične senzibilnosti. Spandau Ballet so eden izmed sila redkih bandov, ki že od svojih začetkov pod tem imenom delujejo v nespremenjeni postavi, čeprav so tudi oni imeli svoje vzpone in padce ter prekinitve kariere. Po koncu obdobja velikih uspehov je prišlo do velikega spora z glavnim kitaristom Garyem Kempom, ki je bil avtor vsega njihovega glasbenega opusa, zato so preostali člani Spandau Ballet, razen Garyevega brata, basista Martina Kempa, po sodnem porazu obrnili hrbet imenu skupine. Do združitve je prišlo šele leta 2009, ko so izdali ploščo »Once More« (2009) in nato spet leta 2014, ko so promovirali dokumentarec o svojem delovanju ter o glasbeni sceni osemdesetih.
Po svoji stari navadi izborno oblečeni pevec Tony Hadley, ki si je značilni, ‘šik’ imidž izposodil od Bryana Ferrya (Roxy Music), se je ves čas junaško bojeval z mušicami, pri čemer je najmanj tri (po lastnih besedah) tudi pogoltnil, zaradi, česar ga je publika nekajkrat nadomeščala pri petju posameznih verzov. Za nevšečnosti pri petju, ki ga je povzročal neverjetno nadležen mrčes bibličnih razsežnosti, ki je očitno pred nastopom našel zavetje na odrskih reflektorjih, se je večkrat opravičil in si kasneje privoščil tudi mešanico viskija in piva s čimer je poplaknil izsušeno grlo. Sicer pa je njegov vokalni rang še vedno odlično ohranjen in še vedno spada v pevsko elito o čemer nas je prepričal ob sleherni izvedbi že od uvodnega »Soul Boy« dalje.
V nič slabši formi niso bili niti ostali člani banda, pri čemer sta še posebno izstopala oba brata Kemp in energični multi-inštrumentalist Steve Norman, ki je večkrat menjal med tolkali, saksofonom in električno kitaro. Njegov dostikrat spregledani kitarski talent je prvič prišel do izraza med posebnim venčkom skladb z naslovom »Blitz Medley«, kjer je Gary Kemp, ki nas je sicer vseskozi navduševal s svojimi virtuoznimi prijemi, namesto kitare začasno igral na pomožni sintetizator. V nekem trenutku sta se Hadley in Norman med energičnim gibanjem po odru zaletela s hrbti, čemur sta se seveda samo nasmejala, saj se lahko tudi najbolj izkušenim glasbenim izvajalcem kadarkoli pripetijo podobne odrske ‘prigode’.
Medtem je publika že zdavnaj pozabila na nadležne komarje in mušice, ki so še vedno občasno nagajale Hadleyevemu vokalu ter se za dobri dve uri predala številnim zimzelenim melodijam v izvedbi mojstrov svoje glasbene obrti. Venčku »Blitz Medley« je sledila imenitna izvedba njihovega prvega hita »To Cut a Long Story Short« ter manjše presenečenje v obliki akustične verzije velikega hita »Gold«, kjer je publika sodelova pri petju večine verzov. So Pa Spandau Ballet odigrali tako novejšo skladbo »Once More« z isotimenskega albuma iz leta 2009, kot tudi vse tri novitete z aktualne zbirke uspešnic “The Story: The Very Best Of Spandau Ballet.” To so Soul Boy, Steal in This Is The Love. Vse ostalo pa je bilo prepuščeno čisti novoromantični nostalgiji osemdesetih.
Po pričakovanju je bila reakcija publike najbolj strastna med izvedbami priljubljenih uspešnic na čelu z »Only When You Leave«, »Chant No. 1 (I Don’t Need This Pressure On)«, »I’ll Fly for You«, »Lifeline« in »True«. S slednjim so na zmagoslaven način zaključili redni del svojega nastopa, ki se je vse prehitro približal svojemu koncu. V obveznem dodatku, kjer banda ni bilo potrebno dolgo čakati pri vrnitvi na oder, so izvedli njihov poslednji veliki hit »Through the Barricades« in vrhunec večera, »Gold«, tokrat v bolj znani, neakustični verziji ob čemer je dokaj pisana publika, sestavljena iz več generacij, še zadnjič ‘eksplodirala’ od navdušenja. Hadley, brata Kemp, Norman in gostujoči, koncertni klaviaturist Troy Chapman so se večkrat hvaležno priklonili, medtem ko je bobnar John Keeble, ovit v italijansko zastavo, od svojih oboževalcev dobil rezervno majico, katero si je po energični in izjemno precizni bobnarski predstavi nedvomno zaslužil.
Koncert Spandau Ballet v Lignanu je bil v vseh ozirih fantastičen in prava poslastica za vse ljubitelje melodične dovršenosti in tehnične izpopolnjenosti ob brezgrajnem ozvočenju, pri čemer se članom banda v glasbenem oziru niti malo ne pozna, da je od njihovih največjih uspehov minilo že trideset let. Škoda, da se mojstri novoromantičnega gibanja razmeroma redko oglasijo v naši bližini, saj so njihovi koncertni nastopi zares nepozabna doživetja in to ne samo za vse tiste, ki še niso pozabili vsega najboljšega kar je bilo povezano z glasbeno kulturo osemdesetih. Pravzaprav smo imeli veliko srečo, da smo jih uspeli videti med aktualno turnejo, saj sta oba napovedana koncerta, ki bi morala potekati v naslednjih dveh večerih odpadla zaradi nenadne bolezni bobnarja Keebleja.
avtor: Peter Podbrežnik
fotografije: Aleš Podbrežnik
Setlista:
1. Soul Boy
2. Highly Strung
3. Only When You Leave
4. How Many Lies
5. Round and Round
6. This Is the Love
7. Steal
8. Chant No. 1 (I Don’t Need This Pressure On)
9. Blitz Medley: Reformation / Mandolin / Confused / The Freeze
10. To Cut a Long Story Short
11. Raw
12. Glow
13. Empty Spaces (akustična verzija)
14. Gold (akustična verzija)
15. Once More
16. I’ll Fly for You
17. Instinction
18. Communication
19. Lifeline
20. True
—dodatek—
21. Through the Barricades
22. Gold